vies vies vies VIEEEES water

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LavaTwilight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 14:54

dit vraag ik mij nou even af, waarom gaat iedereen met kimengijs mee als er niets in mee te gaan is omdát hij schoon water heeft 24 uur per dag

ik vroeg me gewoon af of er nog alternatieven waren waar ik nog niets van had gehoord..

leg ik dit nou zo slecht uit of ligt dit gewoon aan mij :/

Loena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:27

Kan je geen kruiwagen vullen met water.. Scheelt emmers sjouwen.. maar ja een kruiwagen is wel snel omgegooid..

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:58

De "wormen" die je ziet zwemmen in het water kunnen geen kwaad. Ruik wel 's aan het water. Zit er een reukje aan zal je pony het zeker niet willen drinken. Verder kan ik je aanraden de ton in de schaduw te zetten (minder algen groei). Bij de apotheek kan je tabletten krijgen om in het water te doen (om bacterieën te doden), maar t'is maar de vraag of de pony het dan nog zal willen Verward

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:05

Dat van die waterpomp vind ik wel een goeie
Ik heb geen idee hoe dat aangelegd moet worden maar als ik logisch nadenk hoeft er alleen maar een pijp zo diep te komen als het grondwater en daar kan je de pomp op aansluiten.
Had ik vroeger bij mijn verzorgpaardjes ook.
Mischien eens informeren hoe dat in zijn werk gaat

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:12

let er wel op als je een waterpomp neemt die grondwater oppompt, dat hij 's winters niet kapot vriest.
dat is namelijk bij sharir in de wei gebeurd de eerste winter dat we hem hadden... erg jammer.
hij drink nu uit een doorstromende sloot (niet zo'n vies smal boerenslootje dus).
en 's winters slepen wij ook met water als de sloot bevroren is. ik vind dat niet zo erg. we hebben een grote gieter waarbij ik een kurk in de tuit doet. en hem dan rechtop in een krantentas zet. en verder vul ik dan altijd colaflessen. ja je bent wel even bezig dat is wel zo, en als je dat het hele jaar moet doen wordt je het wel zat. maargoed misschien is het alleen zomers dat je het hoeft te doen dus dan is het ook niet het hele jaar.
die vissen lijkt me trouwens ook wel een goed idee.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:35

wij brengen het water ook met een kruiwagen naar de wei, je kan meer meenemen en het is lichter voor jezelf. In een van de weides drinken ze ook uit een kruiwagen, daar moet nog een drinkbak geplaatst worden. Dus dan wordt hij zoiezo elke keer weer gevult met vers water.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:00

LavaTwilight"]
dit vraag ik mij nou even af, waarom gaat iedereen met kimengijs mee als er niets in mee te gaan is omdát hij schoon water heeft 24 uur per dag

ik vroeg me gewoon af of er nog alternatieven waren waar ik nog niets van had gehoord..

leg ik dit nou zo slecht uit of ligt dit gewoon aan mij :/
[/quote]

nou omadat je dus in je vraag dit uitlegt

[quote="LavaTwilight"]
mijn verzorgpaardje die staat dus op een wei zonder wateraansluiting.. dus hij drinkt regenwater.. dit was redelijk tot nu toe, nu zit het in van die vieze tonnen (zat t al maja) is groen en er zitten volgens de andere verzorgster larven in *bah *
[/quote]

Met dit erbij dat dus betekend dat hij niet genoeg kan drinken.

[quote="LavaTwilight schreef:
en hij is enorm aan t invallen dus doordat hij het water niet drinkt *vooral met dit weer* en ik geef hem gelijk..

Hieruit haal ik dat je paard niet genoeg drinkt en dus de eerste levensbehoeft tekort komt.........

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:26

Dit was jou vraag...
LavaTwilight"]
Nou kijk, het volgende probleem..

mijn verzorgpaardje die staat dus op een wei zonder wateraansluiting.. dus hij drinkt regenwater.. dit was redelijk tot nu toe, nu zit het in van die vieze tonnen (zat t al maja) is groen en er zitten volgens de andere verzorgster larven in *bah Misselijk *

en hij is enorm aan t invallen dus doordat hij het water niet drinkt *vooral met dit weer* en ik geef hem gelijk..

iemand ideeen?! we zijn echt absoluut ten einde raad....
[/quote]

...en dit schreef je daarna:
[quote="LavaTwilight schreef:
..dit vraag ik mij nou even af, waarom gaat iedereen met kimengijs mee als er niets in mee te gaan is omdát hij schoon water heeft 24 uur per dag

Misschien heb je je vraag verkeerd gesteld, maar ik begreep uit jouw verhaal dat er een probleem met de (schoon) water voorziening is ?!!

Nog een tip (zo doen wij het Knipoog ): zet een paar jerry-cans in een kruiwagen, vul ze met water en breng ze naar de wei. (als je een beetje sterk bent, redt je het om 3 J-C in 1 x te karren, anders 2).

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:01

Ja dat dacht ik ook hoor dat het een probleem was met je pony die dus niet kon drnken omdat hij alleen maar de beschikking had over vies drinkwater en dat is niet de bedoeling. Het begint nou wel een beetje een warrig verhaal te worden.

Wat is er nou precies mis met het drinkwater dat jou pony drinkt?? En waarvan denk jij dat het komt dat je pony zo ingevallen is.