Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Heb overigens dit stuk wel opgesplitst..Pion schreef:Een stenen paddock volbloedfan?
Lijkt me niet echt relaxt voor de paarden...
Is een mooi langgerekt stuk. Prima voor strookbegrazing.
Maar je zult echt de paarden s'avonds naar binnen moeten halen en op een gegeven moment moeten gaan bijvoeren wil je het een beetje 'redden'.
In de winter zullen ze er echt af moeten (dus paddock).
Mindim schreef:Pion schreef:Een stenen paddock volbloedfan?
Maar je zult echt de paarden s'avonds naar binnen moeten halen en op een gegeven moment moeten gaan bijvoeren wil je het een beetje 'redden'.
2300m2 blijft 2300m2, stal en paddock moeten er nog af. Hoe mooi en langgerekt het ook is, de oppervlakte blijft hetzelfde. 2 x een rijbak is 1600m2, dus ongeveer een 2,5 x rijbak gras, waar paarden rondom op moeten staan.
@Caroline1985, jij hebt 1,2 hectare dat is bijna 5 maal zoveel als wat TS dan heeft.
volbloedfan schreef:Hey..
Wij zijn bezig met die woning in duitsland.
Ja echt waar 700 hectare. ik sont ook met me mond vol tanden toen ik het zag.. Nouja het is niet te over zien.. Die boer heeft dat land geerft van zijn vader en gaat stoppen omdat hij te oud owrd. De buren willen dan ook een stuk kopen. Nee er worden nu allemaal producten op verbouwt.
het is erg veel en naar zoooooooveeeell hectare komt een sloot en een weg en dan komt er weer megaa veel hectare..
Het is echt een mega lap hoor..
Dacht dat onze toekomstige tuin groot was, tot dat ik dat zag.. haha
. Maar ja Duitsland is dan ook wel een stukje groter
. Maar sounds good! Gaan jullie dat dan pachten of kopen? Mindim schreef:Pion schreef:Een stenen paddock volbloedfan?
2300m2 blijft 2300m2, stal en paddock moeten er nog af. Hoe mooi en langgerekt het ook is, de oppervlakte blijft hetzelfde. 2 x een rijbak is 1600m2, dus ongeveer een 2,5 x rijbak gras, waar paarden rondom op moeten staan.
@Caroline1985, jij hebt 1,2 hectare dat is bijna 5 maal zoveel als wat TS dan heeft.
volbloedfan schreef:Stenen paddock is juist erg goed voor de voeten. Mijn paarden worden natuurlijk bekapt. Ze hoeven er niet op staan hoor, ik wil het zo maken, dat ze en in de bak kunnen en op de stenen paddock en in hun stal.. dus ze moeten niets, er zijn erg veel mensen die dat aan laten leggen hoor. in de natuur lopen ze ook op stenen, hebben ze daar geen behoefte meer aan gan ze in het zand staan. Een vriendin van mij heeft dat ook.nou als je die voeten ziet! in een woord GEWELDIG.
Pion schreef:Ja, het oppervlak blijft natuurlijk hetzelfde.
3 weides maken gaan dus ook niet lukken. Daar is het stuk te klein voor.
Strookbegrazing is eigenlijk de beste oplossing. En op een mooi langgerekt stuk is dat makkelijker toe te passen (vind ik).
Dat bedoel ik.
, Toch lijkt me dit te klein, maar goed das mijn mening.