Wat kost een paardenfotograaf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:30

Laura schreef:
Ik heb een fotoreportage gedaan met Iwaldo door meneer Arjan van Bruggen, en dat zijn héle mooie foto's geworden (staan heir ergens op botk) Voor zo''n 20 foto's, twee uitevergrotingen en de shoot zelf was ik zo'n 200 euro kwijt.

hahah kom zo een hoop bekende namen tegen.

Arjan van Bruggen is idd een goede fotograaf (niet te hard zeggen anders gaat me collega weer kwijlen).

Lenn als je een lijst wil met aangesloten fotograven moet je me even een pb sturen dan kan ik ervoor zorgen (Bipp/Dipp aangesloten).

Wil je de beste kwaliteit ga je toch voor Analoog en niet digitaal. Je wilt een foto waar je voor altijd wat aan hebt kies dan een goede ook al is de prijs wat hoger.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:19

Ik ben het niet met je eens Prisca, behalve als je bedoeld met de beste kwaliteit een posterformaat. dat gaat mij inderdaad niet lukken met de digi. Maar verder durf ik het met je aan dat ik een hele goede actiefoto kan maken die je absoluut met een analoge kunt vergelijken. Maar dan werk ik ook wel met profesionele digitale aparatuur, en niet zomaar de eerste de beste camera. Verder zit je met analoog net zo goed met misschien in het klein wel een goed plaatje, maar is hij wel scherp genoeg om te vergroten, is hij wel perfect belicht zodat de korrel bij een vergroting niet te overheersend wordt? Als mijn foto scherp is, is hij soms te scherp want je ziet alles. Maar goed, ieder het zijne. en duur wil zeker niet altijd zeggen dat je kwaliteit hebt.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:28

Lielle schreef:
dat valt tegen. Ik kan best redelijk fotograferen en heb de beschikking over een goede camera (Nikon F90) maar mijn man Haha! (doet fotovakschool) maakt echt goede foto's, dat is geen vergelijk meer.

Ik heb ook een Nikon F90, met de nodige atributen, en een scherp oog voor details in m'n foto's. Soms zit ik uren in de wei te wachten op de ene leuke shot. Ik doe het voor de fun, en moet zeggen dat ik nogal wat foto's hebben die naast die van een dure prof zouden mogen liggen ... ik doe het aan onkost prijs. Ik heb ook het huwelijk van mijn broer gefotografeerd, en de mijne waren minstens even goed (zelfs beter) dan van de betaalde fotograaf. Kwestie van geduld hebben en "verdwijnen" achter de camera, en "proberen" vanuit andere posities storende elementen uit je beeld te krijgen ....... en geduld ... en geduld, en vooral ook veel tijd en geduld Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:14

manon_lin"]
[quote="ikke schreef:
Jawel hoor, voor de prijs van de foto's en een kleine vergoeding voor de reiskosten is er wel iets te regelen. In augustus ben ik weer terug van vakantie, PB me dan even voor een definitieve afspraak.

Aan hoeveel moet ik dan denken?? Ik ben net student af en nog werkeloos, vandaar. Kan ik er nu alvast rekening mee houden .
[/quote]

Verward Wil iemand belangeloos tegen kostprijs van foto's (kun je zelf uitrekenen; neem de kosten van film(s) + de goedkoopste afdrukprijs) en reiskosten (kun je ook uitrekenen, Ikke's woonplaats staat erbij) zijn tijd in jouw vage* project steken en dan is dit jouw reactie?
Niet erg aardig.

* Wat denk je aan paardenfoto's of wat dan ook te kunnen kopen als je geen geld hebt?
Misschien kun je iets regelen door een tegenprestatie aan te bieden?
Voor de inzet dan, he, want de wens dat iemand ook nog de onkosten voor zijn rekening neemt, lijkt me heel onredelijk.
.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:14

Botervlieg"]
[quote="manon_lin"][quote="ikke schreef:
Jawel hoor, voor de prijs van de foto's en een kleine vergoeding voor de reiskosten is er wel iets te regelen. In augustus ben ik weer terug van vakantie, PB me dan even voor een definitieve afspraak.

Aan hoeveel moet ik dan denken?? Ik ben net student af en nog werkeloos, vandaar. Kan ik er nu alvast rekening mee houden .
[/quote]

Verward Wil iemand belangeloos tegen kostprijs van foto's (kun je zelf uitrekenen; neem de kosten van film(s) + de goedkoopste afdrukprijs) en reiskosten (kun je ook uitrekenen, Ikke's woonplaats staat erbij) zijn tijd in jouw vage* project steken en dan is dit jouw reactie?
Niet erg aardig.

* Wat denk je aan paardenfoto's of wat dan ook te kunnen kopen als je geen geld hebt?
Misschien kun je iets regelen door een tegenprestatie aan te bieden?
Voor de inzet dan, he, want de wens dat iemand ook nog de onkosten voor zijn rekening neemt, lijkt me heel onredelijk.
.
[/quote]

Geld op zich is het probleem niet. Ooit gehoord van sparen?? Alleen gezien mijn situatie ga ik op het moment niet al te kwistig mijn geld uitgeven. Afhankelijk van de hoogte van het bedrag besluit ik of ik het deze zomer laat doen of liever een paar maanden wacht. Niets raars lijkt mij. En voor niets gaat de zon op, dus ze hoeft het zeker niet voor niks te doen (geen idee waar je dat uit opmaakt, alleen omdat ik een gerichtere prijsopgave vraag?? Duhhhh). En onder een "project" versta ik toch heel iets anders dan foto's laten maken. Nop, voel me niet aangesproken en ga me hier verder niet verdedigen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:06

" En voor niets gaat de zon op, dus ze hoeft het zeker niet voor niks te doen (geen idee waar je dat uit opmaakt, alleen omdat ik een gerichtere prijsopgave vraag?? "

Nee, omdat het je zo (reuze sympa) aangeboden is door Ikke.
En ik daarvoor bij jou nergens enige waardering bespeurde, integendeel, dat je nog gaat doorvragen naar wat je zelf had kunnen bekijken/becijferen.
Tegenover mij hoefde je je beslist niet te verdedigen en wat mij betreft siert je dat - voor zover je dit in je antwoord wèl deed - dan ook allerminst.
Je zou wat aardiger op Ikke (hebben) kunnen reageren, da's al.
.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 13:01

haha nou... dat was een gezellige afsluiting van mijn vraag Tong uitsteken
Waarop ik nou eigenlijk nog geen antwoord heb, bedankt hoor voor de mensen die zich aanbieden , maar wat kost het nou bij een gemiddelde goedkope fotosessie. Of moet ik er maar over ophouden Schijnheilig

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 14:14

Mijn vader is ook fotograaf, en ik vind dat hij heel mooie fotos maakt. Zie een aantal fotos in mijn profiel. alleen niet letten op de vaagheid, dat komt door het verkleinen en uploaden, normaal kan je ze echt van enorm dichtbij vergroten zegmaar(niet al de fotos in mijn profiel zijnd oor hem gemaakt, de spring foto en hoofd fotos behalve die van de wedstrijd iig wel!)! Als je interesse hebt: www.geocities.com/henstt staan ook prijzen op.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:21

ik heb ook een digi en een spiegelreflex, maar digi foto's zijn gewoon minder mooi. je kunt er prima plaatjes mee schieten, maar als je echte mooie foto's wilt maakt die spiegelreflex toch veel betere.

ik fotografeer regelmatig voor hobby. en met een goed toestel kun je zelf best leuke foto schieten hoor. je moet wel geduld hebben, zeker met een paard.
ken je niemand die zo'n toestel heeft?
is altijd een stuk goedkoper als een echte fotograaf.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 15:44

Ja zoals ik al zei heeft de vriend van mn zus een digi maar die heeft geen verstand van paarden dus weet niet wanneer die moet klikken en mn zus heeft dan weer wel verstand van paarden maar ik denk niet van die camera haha dus dat is heel leuk. Nee maar hij had laatst best mooie foto's gemaakt (zie mn profiel) nouja daar heb ik het paard gewoon uitgeknipt en in mn profiel gezet anders was het een kei groot plaatje met stipje paard das ook niet alles.
Maar ik moet het eigenlijk altijd weer beter hebben Nerd
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee als er op elk concours een paardenfotograaf is die met de digi wat plaatjes schiet als je erom vraagt en dat je dan kijkt of je die wil. Dat heb ik trouwens wel één keer meegemaakt, maar had ie zn oren naar achteren steeds. (Hij let altijd nogal op mij, niet dat jullie denken hij haat het om te lopen ofzo Schijnheilig
maaaaaar goed

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:53

Destinietje schreef:
Mijn vader is ook fotograaf, en ik vind dat hij heel mooie fotos maakt. Zie een aantal fotos in mijn profiel. alleen niet letten op de vaagheid, dat komt door het verkleinen en uploaden, normaal kan je ze echt van enorm dichtbij vergroten zegmaar(niet al de fotos in mijn profiel zijnd oor hem gemaakt, de spring foto en hoofd fotos behalve die van de wedstrijd iig wel!)! Als je interesse hebt: www.geocities.com/henstt staan ook prijzen op.

Met die prijzen (en prachtige resultaten! (geef ff door? ) )
moet Lenn wel uit de voeten kunnen, denk ik.
Ik heb de link ook doorgestuurd naar een vriendinnetje!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 15:57

haha ik zit eigenlijk gewoon te zeiken dus hè... vind ik ook Frusty
nja.. wat doorgeven?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:56

Voor werk van Biebel moet je even in mijn profiel onder andere kijken.