Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pieteritus schreef:Schaarste niet, het is alleen laat voor een eerste snede.
Nu met een paar dagen regen en dan weer wat zon erop, vermoed ik dat het flink zal gaan groeien.
Buurman had vorige week een snede van zijn landje af (ca. 3000m2) en had iets van 200 baaltjes.
Deaglán schreef:Ik begin eigenlijk ook te vrezen voor een hooi tekort maar dat is dan niet vanwege de eventuele opbrengsten van het land maar meer omdat iedereen er voordroog van maakt (dus in plastic laat verpakken).
Mariskatw schreef:Wij hebben vorig jaar van het land van mijn vriend zijn vader hooi in balen laten persen, ongeveer 2 hectare had hij over. Daar hebben wij de hele winter van gevoerd (3 paarden). Het was weliswaar in plastic verpakt, maar feitelijk was het gewoon hooi. Een van mijn paarden mag ook geen kuil, maar heeft nergens last van gehad!
Na de eerste snee kon de vader van m'n vriend nu al zeggen dat hij wel zo'n 3 hectare gras overhoudt dit jaar wat ik mag gebruiken (de opbrengst van de eerst snee was gewoon al enorm). En dan hebben ze ook nog twee silo's erbij gebouwd over deze winter. Tot nu toe is de opbrengst hier op de Groningse klei dus goed!
Mariskatw schreef:Het was weliswaar in plastic verpakt, maar feitelijk was het gewoon hooi.