Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vinurr schreef:Ik hoorde pas een stalgenootje over iemand die een soort tent in de vorm van een iglo in het weiland had staan?
Wel heel moeilijk dit... Een hele grote parasol (met zeil eroverheen?) ??
blue_kim schreef:je mag dus wel schuttingen neerzetten? als je er dan drie neerzet en dan de opening uit de wind maken en als je dan bv met gaas of met wat ijzerdraadjes spannen er een dak op zet en daar klimplanten overheen doet. (moet je wel opletten dat het niet giftig is) die groeien vaak behoorlijk snel en dit gaan dan vanzelf het dak bedekken waardoor het aardig waterdicht wordt en uiteindelik begroeit die ook de hele schutting dus die zie je dan ook niet echt meer, dit is geen bouwwerk dus kunnen ze niet moeilijk over doen. ik weet niet hoe groot je paard precies is, maar als die qua hoogte in de knoei komt zou je ook nog een stukje grond kunnen afgraven zodat ie niet zijn hoofd stoot. moet je alleen rekening mee houden dat je er wel een goede ondergrond in doet, want omdat het lager komt te liggen heb je grotere kans dat er water komt te liggen.
Brainless schreef:Je mag een wei niet als opslag gebruiken (dus ook geen trailer/balen stro ed.)
Ook schuttingen en struiken/bomen mogen niet zomaar (schuttingen worden ook als bouwwerk gezien).
Evelli schreef:http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online
Op deze site kan je heel makkelijk bekijken of je een bouwvergunning nodig hebt en zo ja, welke
bestemmingsplan wijzigen maar dat is vrij kansloos. Rumpleteaser schreef:hoe staat je grond omschreven in het bestemmingplan?
en welke voorschriften horen bij die omschrijving?
De gemeente zegt erg makkelijk nee, er zijn vaak meer mogelijkheden dan je denkt.
DubbelDun schreef:Mijn stallen waren nog niet eens af of ze stonden van de gemeente al met een meetlat op de stoep

DubbelDun schreef:Koop een partytent, en dan zo eentje die je uit kunt vouwen.
Die zet je dan alleen neer als het nodig is (uitklappen en klaar) en de rest van de tijd haal je hem weer zo weg ook.
De kans dat ie dan 'gesnapt' wordt is ook kleiner
Verder kunt je dan idd iets van schuttingen of bosjes in een U-vorm neerzetten.
Zeker als je hem in een hoekje zou kunnen zetten tegen iets van een haag ofzo