Hoeveel huur voor weitje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 09:34

evih schreef:
Wow, dat zijn nogal prijzen dat jullie moeten betalen :-o
Mijn ouders huren een weide van 70 are, stroom en water inbegrepen, voortdurend toezicht (weide ligt in de tuin van de eigenaar) en schuilstal. Dit voor onze 2 ezels en D-pony. Hiervoor betalen zij €100 per jaar. Echt een luxeprijsje dus :-D

Knijp maar in je handjes want dat vind je geen tweede keer.

Ik heb de eigenaar van het landje een prijs genoemt en nu afwachten wat hij ervan vind.
Zondag ga ik naar nog een wei kijken, maar ook die kan ik er extra bij pakken.
Dadelijk heb ik meer wei dan paarden :D
Eerst maar eens gaan kijken.

Memuska

Re: Hoeveel huur voor weitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:29

Ik betaalde vroeger 300 euro/jaar voor een halve hectare voor mijn ene paard, en iets van een 100 euro per jaar/hectare voor mijn andere (bij kennissen, scheelt alweer). Nu betaal ik niks meer, staan gewoon thuis, lekker handig...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:54

Lante schreef:
Vind 150 euro p.m. een nette prijs voor een wei met 2 boxen, dat is per paard dus 75 euro. Komt nog wel vlas en voer bij, maar dan ben je toch redelijk eigen baas en zit je niet op een pensionstalling.

Dat betaalt men ook hier bij mij thuis kaal (met inloopstal of stal, paddock, bestrating, bak, verlichting water etc. alles bij de hand, gedeelde verzorging). In de winter met strooisel en bijvoeren kom je dan rond de 125/130 euro per maand uit als je een redelijk schoon paard hebt op stal.

Pachtprijs van boeren is volgens de boeren zelf hier rond de 600 euro per jaar, dan ivm de mestrechten.

Mensen bieden weidegang aan vanaf zo´n 50 a 60 euro per maand. Al dan niet met of zonder voorzieningen.

Voor die man kan het eigenlijk niet uit dat hij voor jou die stal en de omheining regelt, daar is hij al snel 1000 tot 1500 euro aan materiaalkosten aan kwijt. Met 50 euro per maand weidehuur duurt dat dus al 2 tot 3 jaar voor hij uit de kosten is... Dan heeft hij er nog niets aan verdiend.

MiriamP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:08

Wij betalen € 80 p/m incl. water en mest wordt opgeruimd en afgevoerd. Dus geen omkijken naar :D