merk peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:54

Ik heb NEW lightweight eventing peerbeschermers. Zijn inderdaad lichtgewicht en nemen geen water op waardoor het geen natte klossen aan de benen worden als het nat is. Maar....
Mijn paard is geschoren en de beschermers gaan nou op zijn been schuren. Hij heeft nu dus al 2 bloedende schuurplekken Boos!
Word dus weer een paard weken bandages omdoen.

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:01

CielitoLindo schreef:
Ik heb NEW lightweight eventing peerbeschermers. Zijn inderdaad lichtgewicht en nemen geen water op waardoor het geen natte klossen aan de benen worden als het nat is. Maar....
Mijn paard is geschoren en de beschermers gaan nou op zijn been schuren. Hij heeft nu dus al 2 bloedende schuurplekken Boos!
Word dus weer een paard weken bandages omdoen.

De boodschap is natuurlijk niet zo leuk, maar moest verder wel lachen om je woordspelingen!!! *LOL*
Verder... ach, ik rij altijd met bandages, dus dat is zo gebeurd als je het een paar keer moet doen Knipoog

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:29

Haha ik had het niet eens door, ach typen en met je collega praten werkt ook niet he.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:41

flair schreef:
Niet VAN of door de peesbeschermer, maar MET de peesbeschermer om. Zo optimaal werken die dingen dus ook weer niet.

Een peesblessure ontstaat ook vaker door overbelasting dan door aantikken. Dit kan een verstapping o.i.d. zijn, maar kan ook sluimerend ontstaan.
Een peesbeschermer van welk merk dan ook helpt daar geen ene moer tegen, die beschermt alleen tegen een impact van buitenaf. Bijvoorbeeld van het achterbeen tegen het voorbeen aan. Peesbeschermers zijn IMO dan ook meer ter voorkoming van strijk/aantikwondjes dan dat ze echt beschermen tegen een peesblessure.

"Peesklap" is ook eigenlijk een misleidende benaming. Je zou denken dat het ontstaat door een "klap" van buitenaf tegen de pees, maar het is een acute overbelasting, bijvoorbeeld door mul zand, verkeerd landen na de sprong of gewoon domme pech. Helpt ook geen peesbeschermer tegen.

Ik durf mezelf inmiddels wel ervaringsdeskundige te noemen... Scheve mond

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:47

Ik heb zowel de BR's als de Eskadrons. Maar geef maar de beschermers van BR. Ze slijten wel iets sneller maar het klitteband houdt zich veel beter en als ze versleten zijn koop ik wel een paar nieuwe. (dat kan voor die prijs)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:38

Ik ben het helemaal met je eens Margreet, die beschermers helpen echt niet tegen een peesblessure, in 90% van de gevallen komt dit door overbelasting...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:40

Ik wil overigens niet zeggen dat je dan maar met blote benen moet gaan rijden hoor, want je kunt wel degelijk een hoop ellende voorkomen met een goede beschermer!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:18

Passionato schreef:
Linkse en rechtse van Br?? van eskadron ook hoor! Bovendien hebben ze ook een dubbele sluiting.. Er zit weinig onderscheid tussen de gewone van eskadron en de Br, maar nu ga ik toch voor de flexisoft, puur voor de peesblessures.

Over Eskadron weet ik niet zoveel omdat ik ze zelf niet gebruik, ken wel iemand die ALLEEN Eskadron gebruikt en daarbij zweert maar ik vond de kwalieteit toch niet bij de prijs passen...mijn mening...ook..van wat ik heb gezien kon je zo een strijklap pakken en dr om heen stroppen, zonder te kijken of je de goeie had.....had ik ook gehoord van een iemand..maar misschien zijn er verschillenden of zo..maakt eigenlijk weinig uit.

Maar de flexisoft vind ik ook een super uitvinding
Niet dat ik ze gebruik omdat ik niet zo'n spring ' ruiter' ben maar ze lijken me zekers stukken fijner voor al de super hoog springende paarden!! (en alle andere spring paarden/ponys hoor!!)

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:12

Ik heb van Protec 1 ofzoiets en merkloze van 11 euro.
Die van Protec 1 zijn heel wat duurder en dat plastig is hardstikke dun enzo.
Die merkloze hebben een redelijk dikke(wel vrij harde) voering en het platsic is veel steviger.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:14

Passionato schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Margreet, die beschermers helpen echt niet tegen een peesblessure, in 90% van de gevallen komt dit door overbelasting...

Ik ken een goede springpony die per ongelijk z'n achterbeen tegen de pees aantikte. Gevolg; mag nooit meer springen.
En ik heb wel vaker gezien dat een paard z'n hele been onder het bloed had. Nou dat je vaak voorkomen door peesbeschermers om te doen, kleine moeite.

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:46

Ik heb voor Rocco eskadron, en voor Woody (shet) merkloze.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:31

btw: ik heb ook 3-in-1-beschermers en dat zijn gewoon bandages aan één stuk, maar ik heb ze tijden elke dag gebruikt (twee jaar lang, om precies te zijn) en vond ze altijd heel fijn. Je hebt veel minder kans dat er zand tussen komt en tegen strijken/rare bewegingen en glijers in oefeningen zijn ze mi wel afdoende.
Sinds ik Miga weer opgepakt heb gaf ze aan dat ze die dingen niet fijn vond (steeds benen optillen met omdoen), dus zijn we weer terug bij het 'klassieke' model peesbeschermer.

'Grappig' trouwens dat de meningen zo verdeeld zijn!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:44

Kijk ik eg niet dat door aantikken geen blessures kan veroorzaken.. ik gebruik zelf ook rondom beschermers, hoewel hij ze niet echt meer nodig heeft. Vroeger toen hij nog erg slap was tikte hij nog erg aan, nu doet ie het niet meer.. maar anyhoe.. het is niet zo dat je geen blessure met die dingen krijgt.. de meeste peesblessures komen toch door overbelasting of verkeerd trainen..
Voor die pony wel vervelend trouwens, maar dat moet wel een verschrikkelijk harde trap geweest zijn dan, na een lichte peesblessure kun je nog wel springen, en pezen zijn erg sterk, die zijn niet zo door..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:30

Ik heb BR's. Ik heb deze al 3 jaar en ze zijn nog steeds heel. Ik gebruik ze bijna dagelijks, soms rijd ik met bandages. Vorig jaar was er een test in de BIT, ik geloof dat ze daar als een van de beste uit de test kwamen.

Persoonlijk heb ik voor een redelijk domme rede BR boven Eskadron gekozen. Het label is namelijk zwart en dat van Eskadron wit. Dat leek me er zo slordig uit te gaan zien, als je ze al een tijdje had. Niet echt een gegronde reden, maar er zit verder toch geen verschil tussen die twee, kwalitatief gezien in ieder geval.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:45

Nou ja met aantikken bedoelde ik eigenlijk een hele grote tik.
En de MEESTE door overbelasting ja, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:53

Mijn merrie heeft in de maand maart een ernstige peesblessure opgelopen, daarna heb ik van die mooie bordeux "Lammicell" beschermers gekocht. Zien er zeer degelijk uit, leuk kleurtje enz. Na een paar keer begon het me op te vallen dat mijn merrie op ieder voorbeen, op dezelfde plaats een blessure kreeg (binnenzijde, een langwerpige korst!). Nu liggen ze dus in de kast en gebruik ik gewoon bandages als bescherming, geen irritatie tot nu toe. Lag het nu aan de merrie of aan de beschermers, geen idee Verward

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:26

askadron peesbeschermers kunnen in de was weet niet of dat met andere kunnen