's nachts op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn sportpaard/pony staat snachts op stal

Ja
65 (57%)
Nee
48 (42%)

Totaal aantal stemmen: 113

Brammetje16

Re: 's nachts op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:36

zomers niet, s'winters het liefst wel (als er dan al een stal vrij is) ze vind het super fijn om wat op de wei rond de dwalen en ze knapt er ook altijd ziender ogen van op dus doe ik het zo.
(paar jaar terug stond ze ook in de winter buiten maar daar was ze zelf ook niet zo blij mee)

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:46

Sportpaard (Z2 dressuurpaard) loopt samen met 2 recreatiepaarden 24/7 in de wei. Ze hebben een schuilstal dus waarom niet?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:48

Hier twee eczemertjes die ik afhankelijk van het weer 's nachts binnen zet. Vanavond is het vochtig en windstil, dan staan ze om zeven uur wel binnen.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:09

waar mijn paard staat, staan ze sochtends óf smiddags buiten, en snachts is alles binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:04

mijn pony dag en nacht op de wei....
is geen sportpony,wordt hij ook niet.
ik vind weinig onderscheid tussen een sport en een recreatiepony,althans,qua huisvesting dan.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 06:44

De Brabander en de Hannoveraner gaan voorlopig nog 's nachts op stal (van 23h tot 5h30), de Arab staat altijd buiten. Stal staat wel gewoon in de wei dus ze kan binnen en buiten wandelen naar believen - meestal staat ze rond 23h nog bij de hooibaal, en blijft ze bij de stal als ik de anderen heb binnengezet (krijgt ook hooi in de stal). Als ik 's morgens om 5h30 kom voederen is ze meestal nog nét binnen, als ik iets later komt staat ze al bij het hooi (maar komt dan wel vrolijk aangedraafd: whoehoe, eten!!)
Reden hiervoor is niet dat de ene een sportpaard is, maar wel dat beiden nogal ontsnappingskoningen zijn. Ik ben al meer dan eens 's nachts door het bos kunnen gaan rennen om een Brabander te vangen en ik kan je vertellen dat dat niét prettig is. Dus voorlopig gaan ze die paar uur binnen, tot onze houten omheining er staat (door de draad wandelt ze gewoon leuk door). Ze hebben wel open stallen dus het is niet echt binnen-binnen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:08

Aangezien het nog steeds niet wetenschappelijk bewezen is dat een paard dood gaat als het regent, donker is of een beetje waait staan mijn sportpaarden al een jaar of 6 a7 24/7 buiten het hele jaar rond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:58

Binnen, omdat alle paarden die daar gestald staan 's nachts naar binnen gaan. Maar om nou te spreken van een sportpaard...daar istie veels te lui voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:54

Over dat onweer wil ik het nog even hebben... Voor mijn gemoedsrust is het beter dat ze met zo'n gek weer buiten staan. In die zin: de stal staat op de wei dus ze kunnen gewoon schuilen als ze willen, maar als er dan iets zou gebeuren kunnen ze wel gaan lopen. Al leert de praktijk mij dat ze dat niet doen: in februari was er hier een hevige storm en is het hele dak van de stal gewaaid, die drie gezelligaards bleven gewoon vrolijk "binnen" staan in hun cabrio stal :+
Nu scheelt het natuurlijk wel dat mijn paarden aan huis staan en ik met zo'n weer niet van huis ga owv bange hond (indien mogelijk, anders zijn de buren er nog: een stel oude boeren die op 300 m wonen en NOOIT van huis gaan want dan komen ze alles leegroven...)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:19

Mijn sport merrie staat snachts ook buiten mits het weer het toe laat. Ze staat alleen met een andere merrie gescheiden van de grote kudde er naast omdat daar wat amok makers tussen lopen en ik geen zin heb in een kapot paard! het gaat prima zo.

diergedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:33

Onze paarden staan 24/7 buiten. 's Winters staat 's nachts de staldeur open en bij echt slecht weer natuurlijk ook maar ze gebruiken de stal vooral om er te mesten en zijn verder vooral buiten.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:42

Alleen als het echt noodweer is... of het een hele nacht regend. dan mogen ze op stal maar anders niet. geen schuilstal oid. Wel hebben ze in de winter een deken op tegen de regen, hooi krijgen ze gewoon op de wei in bakken en de biks die krijgen ze in een emmer als het nodig is. Afgelopen jaar is er 1 week gevoerd daarna meteen gestopt omdat de paarden gek werden in de boxen. waren ook niet te houden op de wei

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:44

in de zomer staat mijn paard altijd op de wei , dag en nacht . Ze kan zelf kiezen of ze haar stal in gaat of niet. net leuk voor haar. in de winter wordt ze geschoren en gaat ze naar een pensionstal waar ze enkel overdag de wei in gaat!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:48

Zafier staat s nachts op stal maar als het echt 'blijvend' mooi weer word of echt heerlijk weer is mag hij ook s nachts buiten staan. Zijn maatje mag dan namelijk ook buiten staan.

Mijn pony's waarvan ik met 1 vaak op wedstrijd ga staat vanaf mei dag en nacht op het land tot ongeveer september?. Alleen als het echt de hele nacht regent/onweert gaan ze naar binnen. Mijn pony's vinden het heerlijk. Als ik wedstrijd heb en ik hoef pas na half 9 weg dan blijft ze ook lekker buiten. En anders mag ze voor we weg gaan nog even een uurtje ongeveer los.

En in de wintertijd gaan ze overdag lekker naar buiten. Ligt er alleen aan of het niet heel glad is anders gaat Zafier niet naar buiten. Hij gaat namelijk helemaal uit z'n dak dan. Met sneeuw of regen gaat ie wel een paar uurtjes naar buiten gewoon ;)

mijne lopen niet hoog in de sport ofzo hoor,

maar als ik met Zafier hoger ben dan blijft dit eigenlijk hetzelfde, mischien als zijn maatje verkocht is dat hij bij andere paarden gaat en dat hij eerder/vaker s nachts buiten staat. Alleen hij kan niet een grote kudde, niet meer dan 1 paard want hij maakt zich helemaal gek.. :\
Laatst bijgewerkt door R0oszs op 12-06-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:48

Hier gewoon dag en nacht buiten als het zomer is, in de winter staat ze wel s'nachts op stal.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:41

mijn pony's staan in de zomer altijd 24/7 buiten behalve als ik sochtends dressuurwedstrijd heb want anders worden ze na het wassen weer vies.
In de winter staan ze wel snachts binnen maar komen ze wel overdag buiten minimaal 2 uurtjes maar meestal wel de hele dag.