Stallingdilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Stallingdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:42

Als je 100 euro per maand voor hooi moet betalen,wil dat dus zeggen dat je ong. een baal per dag zou gebruiken.(als ze 3 euro per baal kosten),lijkt me best veel.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:10

3 euro betaal je nu hier zo van het land. Je moet het ophalen, laden en op de plek van bestemming zetten. Een baaltje kost dus snel 4 euro. En je betaalt natuurlijk geen kostprijs. De staleigenaar wil er ook wat aan verdienen en wat hebben voor het werk. Vind ik ook logisch.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:02

Ik zou blijven staan, je huidige stal ben je al heel lang tevreden mee.
Overal vind je nadelen.
Van ruilen komt huilen!!!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 08:11

Er wordt een ernome baal hooi ingekocht door de staleigenaar. Het hooi betalen gaat niet per maand, maar wanneer hij op is. Hangt er vanaf hoeveel mensen er op de wei staan natuurlijk, maar het geld wordt gedeeld door die eigenaren, per paard.
En ja afgelopen winter heeft dus 1 eigenaar er flink wat van doorgevoerd. Die vond dat ze de hele dag wat te knabbelen moesten hebben, maar ondertussen gooide zij het allemaal op 1 hoop waardoor de paarden eroverheen gingen lopen en gingen mesten.

Het zijn dus geen baaltjes ;)