Opzegtermijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: Opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:42

Ik had niet gelijk verteld dat je het niet ging betalen. Dan kun je er inderdaad op wachten dat ze het anders gaan spelen waar je paard de dupe van kan worden.
Gewoon niet betalen, je hebt geen contract dus meneer heeft geen poot om op te staan. Sterker nog maakt hij er wel een zaak van mag hij flink wat belastingcentjes betalen :)

Tigra_

Re: Opzegtermijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:50

Weet niet om wat voor bedrag het nu gaat. Hoef ik ook niet te weten maar het zou wel netjes zijn om gewone de kale huur te betalen.
Ik vind hem geen ongelijk hebben eigelijk.
Hoe zou je het zelf vinden? Tja lastig als iemand wil gaan moeten ze dat zeker doen maar dan moet je wel je betaling afmaken. En gezien er dus eigelijk altijd wel een opzegtermijn van 1 maand is is het niet onredelijk voor de eigenaar om een kale huur te vragen.
Hij heeft dan wel geen contract maarja beetje fatsoen mag ook wel toch?
Iemand heeft jaren(?) goed voor je paard gezorgt neem ik aan anders is het wel een ander verhaal daar mag toch ook wat tegenover staan.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:58

DeSa schreef:
Ik had niet gelijk verteld dat je het niet ging betalen. Dan kun je er inderdaad op wachten dat ze het anders gaan spelen waar je paard de dupe van kan worden.

Nee, dit is lekker eerlijk. Je paard wordt de dupe van je eigen gedrag. Geef iemand gewoon waar die recht op heeft en verwijt niet een ander van slecht gedrag als je zelf geen haar beter bent!

DeSa schreef:
Gewoon niet betalen, je hebt geen contract dus meneer heeft geen poot om op te staan. Sterker nog maakt hij er wel een zaak van mag hij flink wat belastingcentjes betalen :)

Dit is dus pertinent niet waar; het NL recht is gewoon van toepassing en daarin is een maand opzegtermijn geregeld. De belastingdienst maakt echt geen probleem hoor van een stalling met zo weinig paarden. Er blijft nl. na aftrek van kosten nauwelijks winst over. Zou dat wel het geval zijn, dan ben je nog altijd beide fout; de pensionhouder én de pensionklant. Hetzelfde principe als bij het inschakelen van een beunhaas; je krijgt beiden een flinke douw. Maar weer een spreekwoord; wie een kuil graaft voor een ander........

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:21

Nou de zaak is inmiddels gesust, en we zijn helemaal nergens de dupe van hoor, de paarden gelukkig al helemaal niet.
We hopen dat het hierbij opgelost is. Van die maand opzegtermijn zoals vele hier vermeldden wist ik echt niks van. Maargoed als dit gewoonte is zal hij het recht er toe hebben.
Hij heeft soieso onze borg, dus mocht hij niet optijd iemand vinden houdt hij dat echt wel voor zichzelf ;)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:21

.
Gewoon niet betalen, je hebt geen contract dus meneer heeft geen poot om op te staan. Sterker nog maakt hij er wel een zaak van mag hij flink wat belastingcentjes betalen :)[/quote]

dat is nou zo,n vreselijke domme gedachte. wie zegt dat de pensionhouder dit niet opgeeft aan de belasting, sterker nog mischien hoeft deze man het niet eens op te geven, aangezien zijn bezittingen wel eens in box 3 kunnen vallen.

door dit soort gedrag haken steeds meer pensionstallen af

dat moet je niet willen, of kan je je paarden kwijt in je eigen tuin ??????

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:30

Het zou netjes zijn als jullie aanbieden een week in juli te betalen (zo dat je dus gewoon aan je maand opzeg termijn houdt).
Dan is de kans ook groter dat je je € 100,- gewoon terug krijgt.
Op bijna iedere pensionstal staat een opzegtermijn v een maand, alleen als het de pensionklant niet uitkomt vergeten we dat gewoon even. :+
Bij mij op stal geldt deze regel ook, maar zijn ze er wel relaxt mee, als je meteen weg wilt dan moet je maar gaan, want anders vinden beidde partijen het toch niet meer ze leuk om elkaar tegen te komen.
Dus houdt de eer aan jullie zelf.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:53

Wat cissy schrijft is waar. Als je per kalendermaand betaalt moet je een maand van tevoren opzeggen. Dus als je per 1 juli weg wil moet je dat vóór 1 juni aangeven. Dat dat met een huurwoning anders is doet er niet toe, het gaat hier om de stalling voor een paard. Bovendien: voor mijn huurwoning geldt ook dat ik per iedere gewenste datum kan opzeggen (stel ik zeg morgen op, kan ik er per 21 juli uit) maar dat is expliciet zo afgesproken.

De laatste keer dat ik verhuisde met mijn paard was eind oktober vorig jaar (eigenlijk 1 november maar paard zou in het laatste weekend van oktober verhuizen). Dit had ik in de eerste week van oktober aan mijn stalbaas gemeld, en ik heb hem gevraagd of ik stalling tot en met de eerste week van november moest betalen. Dat hoefde niet, ik geloof omdat mijn paard op 26 oktober zou verhuizen en ik tot en met het einde van de maand zou betalen. De stalhouder en ik hebben er dus allebei een beetje op toegelegd en ook tegelijkertijd er allebei een beetje aan overgehouden :) Moet ook zeggen dat het een hele schappelijke man was, ik heb het dik naar m'n zin gehad daar en als m'n paard er onbeperkt buiten had gekund had ik er nog steeds gestaan.

In het geval van ts: ze heeft wel een overeenkomst. Niet op papier, maar een mondellinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Alleen is die veel moeilijker aan te tonen. Wanneer je niets zou hebben gezegd had je bij wijze van op 1 juli je paard kunnen inladen en vertrekken, het is dan aan de boer om te bewijzen dat je had afgesproken dat je je paard daar zou stallen en daar per maand voor zou betalen. Dat lijkt me niet heel moeilijk, als je per bank het stalgeld aan hem overmaakt. In ieder geval fijn dat de boel nu wat gekalmeerd lijkt te zijn :) Ik hoop dat je je borg nog terugkrijgt maar eigenlijk meen ik dat de stalhouder recht heeft op zijn geld tot en met eind juli. Daar staat dan wel tegenover dat die boxen dan voor jullie zijn.