mijn pony snapt grasmasker niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:51

vervelend dat ze het niet snapt! Ik heb er ook een met een zo'n gat in het midden aan de onderkant. Die van mij snapte het na een paar dagen ook pas en stond in het begin ook heel zielig te kijken als ik er bij was..
Ook nu ze het snapt eet ze pas als ik weg ben. Als ik haar in de wei zet is ze zielig en blijft ze staan.. Kom ik 'smiddags terug, staat ze volop te eten met dat ding :Y)

Misschien kun je nog proberen er een snoepje/ brokje doorheen te steken en daarna grassprietjes..?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:59

Sleeper schreef:
Snapt ze wel dat ze er mee kan eten? Wij doen zo een ding om en gaan ervanuit dat de pony's/paarden de bedoeling snappen. Die van mij snapte er in het begin ook niks van. Die bleef gewoon staan en als je een uur later terug kwam stond ze nog steeds op dezelfde plek. Ik heb toen steeds sprietjes gras door de gaatjes gestopt en tegelijk beetje het masker bewegen zodat ze ook begreep dat dat ding wat tegen haar neus komt niet eng is. En ineens viel het kwartje, duurde wel een dag of drie. Drinken deed ze er ook niet mee. Dat heb ik gedaan door hem steeds nat te maken, emmertje voor dr neus en ook daar viel ineens het kwartje.

Help je pony om het te gaan begrijpen :) Maar er zijn inderdaad ook paarden die het nooit gaan begrijpen :) Maar ik zou het eerst nog even proberen voordat je het opgeeft.

Succes!

Zo heb ik het ook gedaan en na half uurtje ging het kwartje vallen :D . Ik heb overigens de greenguard, IMO is die vriendelijker.

laura_julia

Re: mijn pony snapt grasmasker niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 17:14

Heey ben al een paar dagen neit meer op bokt geweest en heb nu de nieuwe berichtjes gelezen :D
Ja heb nu mijn pony gewoon hele dag door het grasmasker op gezet en weet neit of ze het snapt maar ze moet er maar is een keertje de moeite er voor doen hoor :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 07:27

laura_julia schreef:
Heey ben al een paar dagen neit meer op bokt geweest en heb nu de nieuwe berichtjes gelezen :D
Ja heb nu mijn pony gewoon hele dag door het grasmasker op gezet en weet neit of ze het snapt maar ze moet er maar is een keertje de moeite er voor doen hoor :P

Stel dat ze het nou niet snapt, vind je dat niet een beetje sneu voor je pony?
Ik zou toch gaan achterhalen of ze het snapt of niet, zo niet besteed er dan even een ochtendje tijd aan.

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 18:39

ja okee maar ze probeert het niet eens is en die andere paarden die hebben het binnen een paar minuten onder de knie en die van mij na 1 week ofzo nog niet :$
Ik kan wat ik wil heeel veel tijd aan besteden maar ze snapt het nog niet ik kan doen wat ik wil , snoepje , voer , gras , hooi ze snapt het niet :$

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:55

Misschien een raar idee, maar als je haar neus nou eens in een emmertje met water dompelt? Dan snapt ze misschien dat er wat doorheen kan..

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:00

ijssnuiver schreef:
laura_julia schreef:

Ik zou toch gaan achterhalen of ze het snapt of niet, zo niet besteed er dan even een ochtendje tijd aan.

Ze heeft toch alles al geprobeerd? En aan een dagje wat minder eten gaat een pony niet dood aan hoor. ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 19:55

biesbas schreef:
ijssnuiver schreef:

Ze heeft toch alles al geprobeerd? En aan een dagje wat minder eten gaat een pony niet dood aan hoor. ;)

Dat zeg ik toch ook niet? Bedoel als ts de pony iedere keer maar naar buiten zet en pony snapt het niet, is het IMO toch sneu, voornamelijk vanwege de frustratie voor de pony.

TS: Wat gebeurd er als je plukjes gras door masker heen steekt? Eet ze gewoon niet of schrikt ze ervan?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:04

Die van mij heeft er een week mee gestaan en werd toen gevaarlijk voor andere mensen :+ Hij kreeg het niet door en ging andere mensen lastig vallen om de grasmasker af te krijgen. Die van mij heeft hem toen niet meer om gehad heb gewoon een niet al te snuggere pony :+

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:16

Ze eet het gewoon niet op als je gras er door steekt :S

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:23

Geef haar een emmertje slobber met grasmasker om!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:43

laura_julia schreef:
Ze eet het gewoon niet op als je gras er door steekt :S

Kan ze wel kauwen dan? Masker sluit niet te strak aan?

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:16

Ja er zit genoeg ruimte tussen ze kan makkelijk haar mond open en dicht doen :P ..
Ik kan het proberen om haar slobber te geven