Veulen helemaal scheren voor de keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:02

Ik zou wel scheren, vind het vaak toch wel mooier. Dan wel even een paar weekjes van te voren, dan zie je het niet zo..

daffie1986

Re: Veulen helemaal scheren voor de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:31

er worden trouwens ook veulens kampioen bij het kwpn die neit geschoren zijn, deze meen ik vaker in de uitslagen te zien als de geschoren veulens.

MyWup

Re: Veulen helemaal scheren voor de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:33

wij scheren onze kwpn veulens ook altijd, ze krijgen het warm en gaan dan schuren, met als gevolg plekjes, vaak verharen ze niet helemaal gelijkmatig, ziet er niet uit vind ik.
dus voor de keuring zou ik wel gaan scheren.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:42

Ik begrijp dus echt niet dat mensen hun veulen scheren omdat het mooier is of omdat je denkt dat je dan meer kans maakt op een goede plaatsing op de keuring :? Het welzijn en de gezondheid van je veulen is toch veel belangrijker?!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:46

Nou...
We hebben gisteren mevrouw geschoren!

Beentjes, oortjes, en dat ging allemaal zonder stress...

We wassen haar morgen en dan zaterdagmorgen vlechten en op met een wollig konijntje...eheheh....veulentje naar de keuring.
De furminator zorgt er trouwens wel voor dat het haar er mooi glad op komt te liggen maar het haar is niet losgenoeg om het eruit te krijgen