ervaring met graasmasker ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: ervaring met graasmasker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:38

Die "reguliere" korf is idd nogal makkelijk te slopen. Dat nylon kan los getrokken worden van de onderkant. De GG bestaat uit een stuk en is daardoor bijna onverwoestbaar.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:16

Ik had eerder al een nylon versie aangeschaft en vandaag de GG als tester gekregen van de paardendrogist. Meteen aangedaan natuurlijk, maar na een uurtje haal ik mn pony uit de wei met een kapotte lip!!! Baal ik natuurlijk stevig van, want met de nylon versie wilt mijn pony niet echt lekker drinken. Zou ik hem te strak gedaan hebben? Hoe los hangt hij bij jullie? Kent er iemand nog andere varianten dan de GG en de nylon versie?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:30

bij mijn pony de GG getest...ff op een stuk hoog gras gezet....nou ze zal er wel slank van worden....eten ho maar....alleen maar rondlopen.
morgen maar eens opnieuw testen.
hadden die van jullie dat ook? moet ik gewoon doorzetten?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:26

Eén van mijn paarden heeft ook een GG. Ik was even bang dat het niet goed zou komen, hij schrok er erg van als hij zijn hoofd naar beneden deed. Na een minuut of 10 werd het schrikken minder en ging het goed.
Na het 2x afgekregen te hebben, heeft hij hem nu al 2 weken non-stop op en het werkt!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:43

Ik heb de simpele graaskorf van Imperial Riding.
Ben er heel tevreden over. Mijn fjord is er enorm mee afgevallen
en lijkt er helemaal geen last van te hebben. Ze heeft wel kleine schuur
plekjes in het begin gehad. Die zijn nu weg en komen niet meer terug.

Ik vind hem wel stevig en in haar kudde is hij nog niet stuk gegaan, waar toch
echt een aantal sloopgrage paarden bij staan.

Edit: ze staat er 24/7 mee op de wei en krijgt een arm kuil en
een halve kilo eczeem muesli erbij gevoerd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:49

Britty schreef:
Ik had eerder al een nylon versie aangeschaft en vandaag de GG als tester gekregen van de paardendrogist. Meteen aangedaan natuurlijk, maar na een uurtje haal ik mn pony uit de wei met een kapotte lip!!! Baal ik natuurlijk stevig van, want met de nylon versie wilt mijn pony niet echt lekker drinken. Zou ik hem te strak gedaan hebben? Hoe los hangt hij bij jullie? Kent er iemand nog andere varianten dan de GG en de nylon versie?

Bij mij raakt hij het paard nergens behalve net tussen de neusgaten. Hij hangt ongeveer 1,5 cm onder de lippen/kin.

happytime: Klinkt mij herkenbaar in m'n oren. Mijn paard heeft er een dag of 2/3 aan moeten wennen voor ze precies doorhad hoe ze er mee kon eten.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:05

Focussed: thanks, dan zat hij bij mij idd wel te strak. Heb het al wat losser gedaan, al eens kijken hoeveel ruimte er nu tussen zit. Kapotte lipje is in ieder geval niet erger geworden.

Happytime: toen ik mn haf vorige week voor het eerst met dat ding in de wei zette, was ze er verschrikkelijk boos op en gefrustreerd van. Ik dacht nog: dit wordt niets. Maar de volgende dag ging ze eens kijken of ze toch wat kon eten en ze loopt er nu rustig mee in de wei. Even wennen denk ik. Nu maar hopen dat ze met de GG wel kan drinken!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:06

Mijn paard had het drinken zo door! Hij wordt ook niet "zwaar" of dat er ergens water in achterblijft omdat hij zo open is zeg maar. Zie haar er regelmatig mee drinken :j

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:37

Drinken met GG is geen probleem. Gisteren heb ik nog even staan kijken bij mijn paard en hij steekt het hele ding er gewoon in.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:25

vandaag niet kunnen proberen,maar morgen weer een kans.
mijn pony gaat onwijs heen en weer lopen in de wei ermee, met beide graaskorven,morgen een stukje afzetten met wat lander gras en dan testen.
hebben jullie met de GG een apart halster waar die aanvast blijft zitten?
vond het wel een gedoe om het erop en eraf te doen.
heb gelukkig nog wel een halster liggen waar die ook aan kan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:26

Ik heb gewoon een weide halster waar hij permanent aanhangt. Iedere keer erop en eraf is idd geen doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:21

missie geslaagt: na veel geduld en veel plukjes gras erdoor proppen,met haar masker op het gras gericht(net of ze zelf aan het grazen is) graasd ze nu zelf...(heb haar wel toegesproken, dat alle paarden dat kunnen en zij ook best wel slim is ha ha )
de GG doet zijn werk nu...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:58

Ik heb een graaskorf van de Welkoop. Ding is nog steeds heel dus kwalitatief best goed. Ik vind het alleen vreselijke ondingen...Het is echt uit pure nood dat hij hem om moet. Alle paarden met korven bij ons op stal krijgen er plekken van, op hun neus en kaken vooral. Het is en blijft een noodzakelijk kwaad..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:00

Miryamk schreef:
Ik heb een graaskorf van de Welkoop. Ding is nog steeds heel dus kwalitatief best goed. Ik vind het alleen vreselijke ondingen...Het is echt uit pure nood dat hij hem om moet. Alle paarden met korven bij ons op stal krijgen er plekken van, op hun neus en kaken vooral. Het is en blijft een noodzakelijk kwaad..

Nou mijn paard heeft inmiddels al 1,5 maand 10 uur per dag de GreenGuard om en nog geen enkel schuurplekje te zien :n
Maar dat komt omdat de GG een stuk losser en vrijer zit om de neus dan zo'n andere. Wil misschien nu toch wel een bontje voor onder de neus kopen voor aan m'n halster, omdat ze met de GG wel met een halster ommoeten. Ervaring leert mij dat mijn paard dan wel eens een plekje wil krijgen van het halster.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:04

Die GG is waarschijnlijk ook fijner. :j
Mocht mijn paard nog langer op de wei blijven dan zou ik zeker zo'n GG aanschaffen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:22

mijn pony liep al met een halster om(dag en nacht) ik heb een rond genaaid leer halster (piaffe ruitersport)
super dingen en geen kale plekken te ontdekken, wel zag ik dat het halster wat scheef trok met de GG,maar moet de GG beter afstellen.
ze had er geen plekken van op haar lippen enz.
wat wel grappig was...halde haar de loopstal weer in...ze vloog meteen op haar voerbak af,alsof ze nooit wat krijgt ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:47

Hallo,
Ik zit er ook aan te denken om een graaskorf te nemen.
Wie heeft er misschien een foto van hoe jouwn paard is was en nu nadat die een graskorf omheeft.

En waar kan ik het het beste kopen.? En mijn pony is 1.41 moet ik pony of full nemen>?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:02

ik kan je nog niet eraan helpen, heb de GG pas 2 dagen.
normaal is het echt een vet varken als ze van de wei afkomt.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:09

okee :D
Ging ze meteen eten of moest ze echt wennen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:11

PP --> VSW

Bloempjeh_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:13

Ik ben mijn paard aan het laten wennen.. Ik probeer het nu op te bouwen (vorige week een uurtje à 2 uurtjes, deze week 3 uurtjes) omdat ze er echt gefrustreerd door raakt. Ze probeert ook dat ding uit te schoppen en vaak staat ze maar gewoon aan de kant. Ze kan er wel door eten, want ik heb haar al enkele keren gewoon mee zien grazen. Maar blijkbaar vindt ze het niet echt leuk dat ze minder kan grazen..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:44

welke heb je dan?
mijn pony deed niets met de harrys horse,alleen maar heen en weer rennen.
met de gg ook gras door gepropt en die snapte ze wel,hoewel :als ze me zag wilde ze de wei uit, maar als ik om een hoekje keek,stond ze gewoon te grazen...doet ze nu (dag 2) ook nog steeds.

Bloempjeh_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:31

Die van HH. Wil wel eens een andere proberen, maar als ik bv de stal ga doen staat ze er wel mee te grazen.. Twijfel dus of ze het echt niet kan of het 1 groot toneeltje is :P

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:46

Ik heb 2 paarden (arabier en Welsh K van 1,55 m). De arabier rijd ik mee en bij hem is eerder het probleem om hem een beetje dikker te krijgen. De Welsh loopt er bij als gezelschap en die wordt al dik als hij naar gras kijkt. Hij eet ook nog eens supersnel. Als je ze de zelfde portie hooi geeft, doet de arabier daar 3 kwartier over en hij heeft het binnen een kwartiertje op.
Ik wil ze toch wel graag bij elkaar in de wei hebben en op het moment hebben we teveel gras. De arabier wil ik ook niet op een te kale wei zetten.
Daarom toch maar besloten om eens een graasmasker te proberen. Ik heb ze het liefst helemaal in hun blootje in de wei lopen, maar ja. Als je de keus hebt tussen zoveel mogelijk de wei in met hulpmiddelen of maar een uurtje in de wei, dan kies ik toch voor het eerste.

Gisteren een greenguard van de Paardendrogist op proef ontvangen. Gisteravond op stal aangepast. Hij deed er helemaal niet moeilijk over. Toen buiten aan de hand even op een geschikt stukje uitgeprobeerd (tussen de buien door). Eerst schuurde hij er alleen maar mee over de grond, snapte er niks van. Ik heb er toen sprietjes tussendoor gestoken om hem op een idee te brengen.

Vanochtend de wei er mee in gedaan. Ik ben bang dat het gras net iets aan de lange kant is (en de rest te kort).
Daarom heb ik hem eerst een uurtje zonder laten lopen en een strook gras bij gegeven zodat ze dit iets korter konden eten. Toen de GG weer aan gedaan. Hij blijft er heel rustig onder. Niet gefrustreerd of opstandig. Ik zie hem lopen in de wei en het ziet er heel "normaal" uit. Loopt gewoon te grazen. Af en toe wel een beetje heen en weer schuiven met het masker over de grond, maar verder loopt hij rustig te grazen.

Ik vind het masker wel aan de grote kant, dus ben benieuwd hoe dat op den duur gaat. Eigenlijk zouden ze nog een tussenmaat moeten hebben.
Eerste indruk is echter toch wel redelijk positief.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:18

branki: Precies hetzelfde. Mijn GG is ook net te groot, een tussenmaat zou idd geen overbodige luxe zijn.
Bloempjeh_: Dat gefrustreerde hoor je heel veel bij die dichte maskers. Bij de GG merk ik het niet van mijn paard. Die eet er gewoon mee alsof ie hem niet op heeft zeg maar, net zo vrolijk en zin om te grazen.