Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
. Naja best wel lochies hihi. maar gewoon even rustig aaien en belonen werkt ook wel. of op een sponsje doen zoals meerderen al zeggen. maar mijn paardje loopt dan al los in de wei maar om hem dan op een poetsplaats vast te maken en dan te spuiten vind ik dan wel een beetje gevaarlijk we willen natuurlijk geen ongelukken krijgen
kynshiri schreef:dat is zever, sorry... dat hangt er gewoon vanaf hoe gedreven je bent om dit rustig aan te leren. steek hier bewust wat uren in en je paard kan dit wel... de ene is gevoeliger en paniekeriger dan de ander, ok, maar dan nog kan je het trainen.
in jouw geval zou ik starten met het laten zien van de sprayfles en belonen als hij even stil houdt.
...
.. behalve dat het wat koud is en daar op reageert, maar ze vind het prima
..
Brainless schreef:@Kynshiri
Het klopt dat het bij veel paarden te trainen is.... helaas bij die van mij niet.
1x sprayen en zij trekt alles los wat vast zit. En dan hoeft ze maar weer een spuitbus/sprayer te zien en dan is het al mis.
kynshiri schreef:dat is zever, sorry... dat hangt er gewoon vanaf hoe gedreven je bent om dit rustig aan te leren. steek hier bewust wat uren in en je paard kan dit wel... de ene is gevoeliger en paniekeriger dan de ander, ok, maar dan nog kan je het trainen. In jouw geval zou ik starten met het laten zien van de sprayfles en belonen als hij even stil houdt.
.
.
.moonvw schreef:Wolinlotte
Je zegt Paard wordt bang als spray in de buurt komt en vervolgens zeg je staart en wond sprayen is geen probleem!
?? iets tegenstrijdig van jou en je dier?!
: moonvw schreef:Wolinlotte
Je zegt Paard wordt bang als spray in de buurt komt en vervolgens zeg je staart en wond sprayen is geen probleem!
?? iets tegenstrijdig van jou en je dier?!
.. Schijnbaar vind ze het zo sprayen op haar lijf niet prettig.. als ze een wondje op haar been heeft, kan ik zo wondspray er op sprayen.. vind ze niet prettig, maar ze reageert niet zo heftig als met het sprayen op haar lijf.. Is gewoon zoals het is
.