Wie te geloven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:28

stef schreef:
hoefbevangenheid heeft niks te maken met de sterkte van de hoeven, evenmin als met een buigproef.
Ik vind dus beide verhalen niet kloppen

Mee eens! Heel raar dat zowel dierenarts als hoefmid aan de hoeven kunnen zien of een paard aanleg heeft om hoefbevangen te worden.

Nino3

Re: Wie te geloven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 11:27

Ik snap er ook helemaal niets van! De dierenarts zei dus letterlijk, als je hem nog 2 maanden op deze wei laat staan, dan weet ik zeker dat ik door jou gebeld wordt en zegt dat je pony bevangen is....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:05

stef schreef:
Klopt dat je aan de hoeven kan zien dat een paard bevangen is geweest, dan komen er ribbels is. Maar bevangenheid heeft niets te maken met de kwaliteit van het hoorn, en dat haal ik uit het verhaal van de smid

En ook van andere dingen kunnen er ribbels in de hoeven komen; behoorlijk ziek, slechte voeding, wormen etc.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:17

Nino3 schreef:
Ik snap er ook helemaal niets van! De dierenarts zei dus letterlijk, als je hem nog 2 maanden op deze wei laat staan, dan weet ik zeker dat ik door jou gebeld wordt en zegt dat je pony bevangen is....

Dat klopt dus aardig met mijn eerdere reactie en met wat ik al dacht :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 03:13

Mijn veearts zegt altijd dat als het over hoeven gaat ik de hoefsmidt erbij moet halen want die heeft specifiek voor alleen hoeven gestudeerd en dus meer verstand opgedaan.