Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:22

Ik verzorg een paard 5 dagen in de week en kan haar als eigen beschouwen.
De eigenaresse zegt altijd dat als zij komt te overlijden ik de merrie krijg.
Als ik zou komen te overlijden gooit ze haar in de verkoop...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:25

Vriendlief zou de zorg op zich nemen.
Hij rijdt ook paard en gaat regelmatig mee naar ons paardje.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:25

Ik heb een bijrijdpaard, als ik zou overlijden zou die volledig stil komen te staan. :j
Eigenaren weten er niet veel van, maar fokken er voor de hobby mee en dat is het dan.
Zou zonde zijn want paard is hartstikke werkwillig en leergierig.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:27

Mijn paarden zouden naar mijn moeder gaan

maar ik mag hopen dat dat nooit gebeurt dan zou ik namelijk eerder overlijden als mijn moeder en ze is 26 jaar ouders als mij

verder denk ik dat ze dan naar mijn zusje zouden gaan

het is indd wel goed om over na te denken! :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:28

Ik heb met een vriendin én mijn ouders en vriend afgesproken dat als er iets met mij gebeurd, die vriendin de paardenzaken afhandeld.
Mijn ouders + vriend hebben geen verstand van paarden en zijn ook niet in staat de paarden te behouden.
Die vriendin zal dan in samenspraak emt mijn ouders/vriend de paarden doen/verkopen/wat dan ook beslist wordt.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:29

Ik denk toch echt dat mijn paard de verkoop in zal gaan, als ik kom te overlijden.
Ik heb nu (nog) geen kinderen, dus dat valt al af.
Vriendlief vind mijn paard erg leuk, maar zal er niet op gaan. Qua verzorging gaat dat dus ook al niet lukken.
Evenals mijn moeder. Poetsen en longeren lukt haar, maar daarmee kan je niet een paard houden.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:33

Mijn ponys zouden ze mogen verkopen op 1 na. Waar mijn zus dan voor gaat zorgen :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:38

Mijn vriend is gelukkig dol op mn paarden, maar voor hem wil ik niet dat hij ze zou houden. Hij weet er toch te weinig van en echt fanatiek aan de slag zou hij er ook niet mee gaan.
Mn merrie mag alleen terug naar de vorige eigenaresse, ik wil absoluut niet dat ze ergens anders terecht komt.
Haar zoon mag verkocht worden, hij is nog jong en kan het bij een ander ook nog goed krijgen en presteren in de sport.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:33

Ik heb dit met een vriendin geregeld. Ik vertrouw haar dat zij zal doen wat het beste voor mijn paard is. Mijn ouders hebben de pech dat zij de stalling dan even door moeten betalen, mijn vriendin gaat dan op zoek naar een goede plek voor adonis.
Al heb ik ook afgesproken dat als zij deze niet kan vinden, ze hem in laat slapen. Klinkt drastisch maar mijn paard heeft een rot leven achter de rug en ik heb aan hem beloofd dat ie het alleen nog maar fijn gaat hebben. Het gaat dus niet gebeuren dat ie op zn oude dag alsnog bij een handelaar komt.
Maar voor mijn paard is het dus geregeld. Mijn hond gaat naar mijn ouders. Alleen mijn nijntjes heb ik (nog) niet geregeld want daar ken ik geen geschikt persoon voor.

Ik heb dit allemaal mondeling besproken met mijn ouders, vriend en die vriendin.

Andersom zorg ik voor haar paard als er wat met haar gebeurd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:34

A la minuut wordt hij verkocht door mijn vecht genoot dat weet ik nu al.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:36

BarbaLala schreef:
Ik heb een document opgezet, op mijn laptop.
In duidelijke korte zinnen met wat er van mijn dieren moet komen als ik er niet meer ben.

dat moet ik ook gaan doen, ik ben alleenstaand en heb m'n paarden helemaal in eigen beheer.
Als er iets met mij gebeurt, moeten ze naar Duitsland, naar vrienden die dit ras fokken en er alles vanaf weten, maar dat moet ik nog wel even regelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:37

De mijne staan thuis, en thuis zijn ze ook volop met paarden bezig.
Dus ik denk wel dat het goedkomt dan! :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:41

Als ik kom te overlijden dan krijgt de dochter van de staleigenaar mijn paard.
Mijn paard staat daar al 8.5 jaar gestald en heeft het daar goed.
Ook weet ik uit ervaring dat de dochter van de staleigenaar erg goed met paarden omgaat.
Zij heeft sinds een aantal jaar geen paard meer (Moest haar eigen in laten slapen) maar we hebben wel af gesproken dat als mij iets zou gebeuren zij met alle liefde mijn paard over wou nemen.
ZIj kent mijn paard goed en weet wat ze ndig heeft net als de staleigenaar.
ZO weet ikd at mijn paard op haar verrtouwde plekje kan blijven en dat ze toch een goede baas krijgt.
Dit alles hebben we jaren terug al besproken en af en toe hebben we het er wel eens over en ze is nog steeds van plan om dit te doen mocht er iets metm ij gebeuren.

Ook ik heb een bijrijdertje die haar vaak rijd maar ik vind haar persoonlijk te jong en te onervaren voor mijnpaard om haar zeggenschap te geven.
Ze is nog maar 13 en wie weet hoe het gaat ind e toekomst als er vriendjes aan te pas komen en zo.
De dochter vand e staleigenaar heeft haar hele leven tussen de paarden gezeten en weet exact hoe en wat met de paarden en dat geeft mij meer vertrouwen om mijn paard dan uit handen te geven.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:42

Mijn paardje zou dan gewoon naar mijn zusje gaan indien mijn kids nog niet oud genoeg zijn voor een paard of geen interesse ofzo erin hebben.

We hebben er nog nooit over gesproken maar ik denk dat het wel zoiets is waarvan we het beide weten :D

** edit **haha en anders leest ze het een dezer dagen hier wel als ze dit topic tegen komt of ik gooi het binnenkort even in de groep ;)
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 31-05-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:43

Pap verzorgt mijn pony's als ik geen tijd heb. Ik denk dus dat hij de zorg dan op zich neemt en eventueel een verzorgster laat komen om ze beweging te geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:44

Mijn vriend zal dan mijn pony's verkopen. Met hulp van kennisen, mijn zusje en ouders.
Zou het leuk vinden als mijn ouders en vriend er 2 zouden laten lopen als weideversiering. Maar zou het ook niet erg vinden als ze er iemand anders blij mee maken.

Ik weet van meerdere mensen al dat hun pony's naar mij zouden gaan om er rustig het juiste baasje voor te gaan zoeken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:46

Dit is wel echt een moeilijk ding ....

Ik denk daar ook met regelmaat aan, zou het zo ook nog niet weten, maar het is absoluut eigenlijk wel nodig om dat vooraf goed re regelen ... ben er nog niet uit.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:46

sorry maar volgens mij heeft bokt wat met de dood :o
net ook al een topic over wat zou je doen als je 1 dag te leven hebt!
:Y)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:48

De eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft mij laatst gebeld (heeft misschien uitgezaaide tumor) of ik de zorg op me wilde nemen als ze zou overlijden & haar man zou dan ook meebetalen. Mocht ik het toch niet redden qua tijd/geld wilde ze dat ik een goed plekje voor hem zou zoeken :)

SillyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:50

ik heb speciaal een testament op laten nemen :') zodat mijn vriend hem krijgt. Die weet tenminste wat er zou moeten gebeuren en mijn ouders zouden er echt geen idee van hebben

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:52

Goede vraag... :=
Rico gaat dan óf naar m'n vriend óf naar m'n zusje.
Maar m'n zusje heeft al een pony om te rijden en verzorgen dus ik denk dat hij dan naar m'n vriend zal gaan. :j
Hij is best gek met m'n pony, rijdt er ook af en toe op en hij heeft de financiële middelen om goed voor hem te zorgen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:54

Ik moet dat eigenlijk ook nog eens overleggen. Ik denk dat ik wil dat Carlo in ieder geval bij mijn ouders blijft. Al krijgt hij gewoon ergens een leuk plekje op de wei met een ander paard. Hij is nogal moeilijk en ook al aardig oud dus ik ben bang dat wanneer hij de verkoop in gaat hij niet goed terecht komt
Bismarck zou ik denk ik aan mijn instructrice geven. Hij is rustig genoeg om na een castratie in de lessen mee te lopen en dan weet ik zeker dat hij een goed plekje heeft. En mocht zij hem niet willen dan zou ik hem aan mijn baas of beste vriend toevertrouwen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:01

Heb t er ook tijdje terug over gehad met mn ouders... Mn ouders hebben niet echt heel veel met paarden, maar als mij wat overkomt verzorgen ze mn paardje tot hun (of zijn) dood.. Ze zeiden dat ze het niet over hun hart zouden kunnen verkrijgen om m te verkopen :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:03

Mijn man neemt de zorg voor mijn paard dan over, maar ik denk ik de praktijk dat mijn schoonzus hem dan overneemt.

Ik heb dat nog niet laten vastleggen. Zou ik eigenlijk eens moeten doen..

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:07

Ik heb de paarden aan huis staan,maar ik denk als mij wat overkomt,dat m'n man ze verkoopt.
Hij heeft helemaal niks met paarden en vind ze eigenlijk maar
lastig :o
Al hoop ik wel dat mijn oudje van 30 jaar mag blijven := want die is niet meer te ver-
kopen.