Paard kopen.... van particulier of.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:54

Ik ben zelf heel tevreden over BMstables, ik heb er 2 leuke en goede paardjes vandaan als ik nog een paardje erbij wil ga ik zeker daar weer kijken. Ik heb in het verleden bij andere handelaren geweest en bij sommige ging het er echt beroerd aan toe, helaas!!!
Maar particulier is ook niet altijd veilig.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:07

moniquelucky schreef:
Ik ben zelf heel tevreden over BMstables, ik heb er 2 leuke en goede paardjes vandaan als ik nog een paardje erbij wil ga ik zeker daar weer kijken. Ik heb in het verleden bij andere handelaren geweest en bij sommige ging het er echt beroerd aan toe, helaas!!!
Maar particulier is ook niet altijd veilig.

Hoi Monique!
Hoe is het nu met het hele stel?
En heeft pa al op Peerke gezeten? Haha!
Heel fijn dat je tevreden bent over BM!
Een complimentje heb ik af en toe echt ook eens nodig!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:55

Ik zou zelf zeker naar een handelsstal gaan.

Ik ben zelf niet kapot van particulieren, net als Natasha hierboven zegt, juist omdat ze het paard goed kennen zullen ze de negatieve dingen verzwijgen en het paard alleen maar de hemel in prijzen.
De prijzen liggen idd ook vaak hoger, hoewel jullie naar een recreatiepaard gaan kijken, dus misschien valt dat nog mee.

Het voordeel van een handelsstal vind ik ook dat ze meerdere paarden hebben staan en dat ze niet moeilijk doen over een proefperiode.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:03

ben benieuwd anusch of het paard van vandaag leuk is!!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 13:05

Het paard waar we gisteren zijn wezen kijken was een erg leuk en lief paard! Lovers
Dus...hebben we vandaag besloten dat we hem kopen onder voorbehoud van de keuring.
Dat gebeurt maandag middag.

Als het paard is goedgekeurd dan zal ik maandag foto's plaatsen enmeer info geven over 'ons' paard!

P.S. Ik heb de filmcamera wel meegenomen maar niet gefilmd...
Misschien doe ik dat morgen (dan ga ik met een vriendin langs)

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:04

Citaat:
Natasha:
Hoe is het nu met het hele stel?
En heeft pa al op Peerke gezeten?
Heel fijn dat je tevreden bent over BM!
Een complimentje heb ik af en toe echt ook eens nodig!

Het gaat goed met zn vieren, echt leuk.
Pa heeft al op Peer gerden, ging goed!!!
En...ik ben zeker tevreden!!!

Citaat:
Als het paard is goedgekeurd dan zal ik maandag foto's plaatsen enmeer info geven over 'ons' paard!
Succes!!!Spannend!!!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:33

En had hij spierpijn de andere dag? Haha!
Fijn dat alles goed gaat!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:49

Hoe is het vandaag gegaan???

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 08:38

Paard is goedgekeurd en wordt vandaag gehaald.
Ik zal zsm foto's plaatsen van hem, heb ik nog geen tijd voor gehad!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:35

Ik haal mijn paarden meestal rechtstraaks bij de fokker vandaan. eigenlijk op Muts na ieder paard kwam bij de fokker vandaan. Maar daar haal je inderdaad niet zo heel gauw een braaf mak recreatiepaard. Meestal toch de groene beesten.

PS GEFELICITEERD!!!!!!!! met je nieuwe aankoop.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:40

Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden een paard gekocht bij du tré filippe, mail me anders even PB.

Groeten,
Noa

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:21

Na mijn laatste ervaring met bij een particulier kijken zou ik nu naar een handelaar/fokker neigen.

't paard was onopgevoed, maar ze stelde absurde eisen aan hoe er mee omgegaan werd. Riep al voor het bit bij de mond was kwaad "niet het bit tegen de tanden!", we mochten het dier niet aanpakken toen het (in manegepony-stijl) de bak uit probeerde te duiken, we waren en te streng voor (wat volgens mij gelijk verklaarde waarom het beest zo lomp was) en ze had nog een zooitje eisen. Er moest ook gelijk besloten worden, "want er waren gisteren mensen die hem gelijk wel mee wilde nemen".
Ook werd de vraag "mogen we hem laten keuren" ons kwalijk genomen, want die andere mensen die waren wezen kijken de geloofde haar gewoon als ze zij dat er niets mee was. Ze vatte het laten keuren dus op als een belediging voor haarzelf.

Met andere woorden, een zeer onprofessionele verkoopster die mij deed verlangen naar een goede handelaar of fokker - iemand die er niet vanuit gaat dat je onmiddelijk zonder testen van ze aanneemt dat het een wereldpaard is.