wc voor jezelf op weiland zonder stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Re: wc voor jezelf op weiland zonder stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:48

Hahahhaha ik hoef gelukkig nooit naar de wc als ik bij de paarden ben :D en als ik moet kan ik gewoon naar een normale wc bij de binnenbak. :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:54

Ik heb nog nooit dit probleem gehad, haha. Ja, wel 1 keer en toen ben ik even naar huis gereden met verzorgpony. Ik rij altijd buiten (geen bak) en toen was ik in de buurt van mijn huis, moest ook echt heel nodig! Dus pony in de tuin, slachtoffer geroepen die pony even moest vasthouden.. :P

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:55

Jeroennn schreef:
Overigens; heb ooit een verhaal gelezen dat een ruiter had geplast in de stal van zijn paard. Hij slikte destijds medicijnen voor zijn rug.
Paard at het stro op en tijdens de doping controle bleek hij te zijn gediskwalifiseerd!

Of dit helemaal waar is, weet ik btw niet.. :')

Dat was Allan Waldman :D Hij had Aleve ofzoiets geslikt idd maar niet echt medicijnen ofzo :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:03

wat een verhalen komen er voorbij zeg :P ik heb de luxe dat paardjes aan huis staan. loop dus gewoon even naar binnen

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:09

Jeroennn schreef:
Overigens; heb ooit een verhaal gelezen dat een ruiter had geplast in de stal van zijn paard. Hij slikte destijds medicijnen voor zijn rug.
Paard at het stro op en tijdens de doping controle bleek hij te zijn gediskwalifiseerd!

Ja dat had ik ook gelezen! Vergeet ik nooit meer _O- Is wel zo. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:14

Haaaaaaaa gelukkig heb ik op de stal waar mijn paard staat wel de luxe om een wc te hebben.

Maar op de vorige stal hadden we dat niet, ik deed het gewoon in de box van mijn paard en een grote boodschap deed ik gewoon thuis.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:06

Plassen doe ik ook op stal, het is zelden maar als ik de grote boodschap moet doen dan pak ik een speciale emmer, laagje stro erin, boodschap doen, afdekken met stro en hup emmertje keren op de mesthoop. Ook ik gooi er even mest overheen hihi.

We hebben thuis een chemisch toilet staan het was de bedoeling dat die naar stal ging. Maar de grote boodschap is zo zelden dat ik het een ruimte in nemer vindt.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:24

je kan eens googlen op de nonolet, die is biologisch verantwoord. ik heb m nooit uitgeprobeerd maar wel een look-alike van iemand die 'm had nagebouwd, was goed te doen!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:28

Bij ons staat het chemisch toiletje ook in de trailer. Of de ouderwetse emmer; vlas of stro onderin en na afloop op de mesthoop! Lang leve het buitenleven.. Hihi

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:30

Doe het soms bij hooge nood in de stal van mij paardje
alleen plassen dan he :Y)
Denk dan zo,, ach hij pist er zelf ook in en het word toch wel weer uitgemest, haha :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:32

Mies schreef:
Jeroennn schreef:

Ja dat had ik ook gelezen! Vergeet ik nooit meer _O- Is wel zo. :j

whahaha dan sta je ook mooi te kijken!
gelukkig slik ik geen medicijnen.. ahum ahum :+

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:32

Wat ben ik blij dat mijn paarden aan huis staan!

Maar om even met TS mee te denken, ik zou gewoon een oude emmer pakken, die doop je om te plas(/poep)emmer.

Als je alleen plast, lijkt het mij simpel...

Als je meer moet, laagje hooi, anders plakt het, dan wat er gedaan moet worden, en dan..... biologisch afbreekbare billendoekjes! Het is even zoeken, maar ze bestaan! Dan op de mesthoop en klaar!
Mocht je de doekjes niet kunnen vinden, kun je ook gewonen doekjes/papier weet ik het wat gebruiken en dan ik een zakje doen, knoopje en weggooien. :)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:06

MrTut schreef:
:o Hallo, koop gewoon zo,n gem.toiletje,voor een paar euro te krijgen op marktplaats, het spul wat er in moet is wel iets duurder,maar is ook afbreekbaar door de natuur, heb je hem gebruikt,dan zet je hem onder de trailer, na enkele keren ledig je hem, en spoel je hem door met schoon water, zo,n wc heet porti porti succes gr hans th :(:)

Alle begrip voor dit probleem.
Voor urineren kun je ook een emmer gebruiken, en zo'n gem toilet er bij voor de grote boodschap, in de trailer zetten. Toiletten zijn een serieus probleem als je nodig moet en het is er niet. In nood, voor de grote boodschap, kun je het ook op een uitgeklapte krant doen (wel zorgen dat je toiletpapier hebt en water/zeep voor de handen), daarna opvouwen en op de mesthoop.

Klaver2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:57

Een plasemmer zoals je die op de camping gebruikt is goedkoper dan een chemisch toilet en daar kun je ook prima inkakken :+ . Dat is ook makkelijker schoonmaken dan een chemisch toilet :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:58

Wij hebben ook zo'n chemisch toilet (campingtoilet) in het tuinhuisje gezet. er zit een biologisch afbrakmiddel in waardoor de grote boodschap ook oplost. Je hoeft hem niet elke keer te legen en zo vaak hoef je toch ook niet te poepen of te plassen als je bij de paarden bent, dus gewoon 1x in de zoveel tijd de jerrycan die onder het toilet zit eraf halen en mee nemen naar huis om daar te legen in het normale toilet voldoet dan prima.

Wel dus met dat biologische middel, chemische rommel hoort niet in het toilet, dat zou je eventueel kunnen legen op een camping in de buurt waar ze speciale stortbakken hebben voor die chemische toiletten...

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:30

Haha geniaal.
Groter probleem; op buitenrit. :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:34

Nou dit valt me best wel tegen van jou. Gewoon heel stoer en natuurlijk hurken en op de vaste plek van je kudde lozen. :j

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:35

Gelukkig hebben wij een wc op stal.. plassen in het weiland lijkt me echt 10x niks.. en op je paard rijden terwijl je moet lozen is ook niet zo ideaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:14

Ik hoef eigenlijk bijna nooit naar de wc als ik bij de paarden ben.
Maar als ik hoef, dan kan ik hier bij de staleigenaar naar binnen lopen. vroeger deden we het wel eens in een emmer, met daarin als onderlaag stro/zaagsel (wel zo fijn tegen het spetteren haha). Verder hadden we altijd een rol wc papier liggen. De inhoud van de emmer (grote of kleine boodschap) loosden we altijd gewoon op de mesthoop. Emmer omspoelen, en klaar. We hadden wel de emmer gemerkt, zodat er geen verwarring kon ontstaan :+

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:50

Ibbel schreef:
Een ouderwets kakhuussie bouwen. Flinke put in de grond graven, bankje eroverheen plaatsen met een gat er in waar je op gaat zitten (als je het luxe wilt doen monteer je nog een WC-bril over het gat zodat je wat confortabeler zit), emmertje met zand ernaast om na de boodschap er een schep zand overheen te gooien. En vier wandjes natuurlijk, met een hartje in de deur. Als je een schuilstal hebt zou je 'm daar tegenaan kunnen bouwen, en anders gewoon vrijstaand. Voordat de put vol is ben je wel een poosje bezig denk ik, en dan verplaats je de constructie gewoon.

Precies :)
En gebruik kalk ipv zand, werkt beter. ;)