Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Urko schreef:ik ga maandag dan toch de dierenart bellen, hopen dat zij wel de staleigenaar overtuigd krijgt.
Ik heb nu net een voerbordje gemaakt die ik op zijn stal bevestig. Hoop dat het dan doordringt.
- weinig kuil
- absoluut geen bietenpulp
- 1/4 kg brok per keer (halve kilo dus totaal per dag)
@tesseke: dat heb ik hem straks ook gezegt, maar daar werd opgereageerd met: "als ik hier voor 30 paarden andere voerschema's bij moet houden die elke 3 dagen verandere... nee nee daar begin ik echt niet aan!"
Urko schreef:dit is inderdaad een ex-varkensboer.... hij weet het.. en ik niet...
Russel je haalt echt de woorden uit mijn mond.![]()
Ik vraag niet of hij halveert, hij moet dat maar doen. Gezondheid van mijn paard staat nu voorop en hij krijgt gewoon zoveel te eten dat ik het er niet meer afgereden krijgt. Lijkt net of ik op een merrie zit die elk moment kan veulenen... zo dik is m'n paard.
hij was gewend aan stront, hij vond het goed genoeg zo, lekker warm voor de paarden, opperde hij nog. Bij dat soort mensen is het gewoon wegwezen...die voeren je paard kapot en je zult zien dat je paard straks in de winter er steeds minder goed uit zal gaan zien.
lekker vet mesten.
. Je kunt grasbrok overwegen ipv gewone brok, daar zit ook veel minder in en dan heeft je paard toch een knabbel als de anderen gewone brok krijgen.

, volgens de stalhouders was hij gezond rond voor een tinker...
Terwijl ik hem gebruik als sportpaard... Hij is nu, na een klein jaar, eindelijk weer op gewicht, met een buik die niet aan alle kanten uitpuilt. Dus ik hoop dat de boer naar je gaat luisteren! En anders toch voor je paard z'n gezondheid kiezen hoor! lageveld schreef:Grasbrok voeren als (knabbel)brok ? Dat zou ik dus zeker NIET doen.
Grasbrok moet eerst voorgeweekt worden. Het zet ontzettend uit door vocht en kan, droog gegeten, makkelijk verstoppingen veroorzaken.