Prijs p/m voor leasepony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTralala

Re: Prijs p/m voor leasepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:12

Bij ons krijgt het meisje precies hetzelfde en ze betaald voor een D pony (ze start ook en doet er alles mee).
50 euro per maand :)

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:41

Iemand nog een leasepony in Bovensmilde? :D

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:12

Dit is zooo lastig. Ik vind dat je pas over leasen kunt spreken als de persoon die least, de pony op elk gewenste plek kan zetten, en de pony dus echt als eigendom kan zien. Ik ben verzorgster/bijrijder van een e-pony, maar ik betaal helemaal niks en mag echt alles behalve stalkeuze. En ik heb mijn hele paardenleven (20 jaar) niets hoeven betalen voor de paarden die ik heb gedaan.

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:18

lastig ja!
op de manege hier mag je 3 dagen per week doen wat je wilt en krijg je 1 les. dit kost dan 100 p/m

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:23

Brendaaaa schreef:
Dit is zooo lastig. Ik vind dat je pas over leasen kunt spreken als de persoon die least, de pony op elk gewenste plek kan zetten, en de pony dus echt als eigendom kan zien. Ik ben verzorgster/bijrijder van een e-pony, maar ik betaal helemaal niks en mag echt alles behalve stalkeuze. En ik heb mijn hele paardenleven (20 jaar) niets hoeven betalen voor de paarden die ik heb gedaan.

maar dat is de vraag niet ;) dan ben je een verzorger en geen leaser.
een leaser heeft rechten ivm dat deze een bepaald bedrag betaalt ervoor en dus een dienst terug verwacht voor de gemaakte kosten/betalingen.
en hoe lu*llig het ook is.. een verzorger heeft deze niet officieel.

ikzelf heb ook een leaser die rijdt 3 tot 4X per week, en lest ook nog 1X per week.
zij betaalt 50 euro per maand en moet wel de dagen dat ze komt de stallen uitmesten.
verder heeft ze geen kosten die ze verplicht moet betalen,behalve als ze zelf schade aan spullen of paard veroorzaakt

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:31

Ik lease mijn paardje voor 50 euro per maand <3

En voor die 50 euro mag ik er 3 dagen per week mee doen wat ik wil eigenlijk :P
Maar het leuke is dat mijn paardje lekker dichtbij staat en even langs gaan om gewoon te knuffelen mag altijd <3 <3

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:56

mijn eigen paard word ook geleast, zij betaalt de stalling want zij wil haar daar hebben staan.
en ik krijg nog een kleine bijdrage van 50 euro.

ik verzorg een ander paard waar ik ook alles mee mag doen zoals jij aangeeft en daar hoef ik niks voor te betalen, als ik maar goed voor der ben!

je moet het zelf weten, je kan een kleine bijdrage vragen, al vind het ik het belangrijker dat iemand goed is voor een paard dan dat die gene der voor betaalt:) maar dat is mijn eigen keuze

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:00

Mm, ik heb meer het idee dat een leaser voor de eigenaar van het paard gunstiger is dan voor de leaser hoor! Dan kun je beter verzorgster/bijrijdster zijn zoals ik. Ik mag net zo vaak rijden als ik wil, mag alles kopen voor haar wat ik wil, krijg daar nog geld voor toegestopt ook vaak, mag meedenken over voeding, binnen zetten met slecht weer, noem maar op. Eigenlijk voelt het veel meer als een eigen paardje dan wanneer je moet betalen, en dan nog moet uitmesten ook! Vind dat eigenlijk een beetje maf. Betaal je dan om iemand zijn dier te verzorgen (terwijl je al betaald voor het rijden zeg maar)? Dat is toch eigenlijk dan de omgekeerde wereld?
Als ik een paard zou leasen, dan zou ik die ook op een stal naar keuze willen kunnen zetten (tenzij het een hele goede manege was) en op zijn minst hele goede voorzieningen willen zoals binnenbak, en niet willen hoeven uitmesten (zou bij de prijs in moeten zitten) en zo, maar het voelt veel zakelijker.
Nee, ik ben toch liever verzorgster, zeker in de omstandigheden die ik getroffen heb!

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:31

Daar zit op zich wel wat in maar bij ons lag het wel een beetje anders. De pony werd er namelijk speciaal voor aangekocht. (Dat is niet eerder vermeld omdat er anders daar weer allemaal discussies over ontstaan.) We zijn op zoek gegaan naar een geschikte pony en die hebben we gevonden. Wij hadden de mogelijkheid om nog een pony te stallen en zijn zo op dit idee gekomen.
We hebben verschillende dingen besproken maar we kwamen toch steeds hier op uit. Ze wilden een pony voor hun zoontje omdat hij meer wilde, maar ze durfden het niet aan. Zo hebben we ook voorgesteld dat ze hun een eigen pony kochten en deze bij ons konden stallen. Maar dit hield hun gewoon tegen omdat ze er eigenlijk nog niks van af weten. En dan bij de eerste pony liever veel begleiding hebben.
Ernaast hebben ze ook nog gewoon een normaal leven en nog twee andere kinderen. Als het blijkt dat hij het niet leuk zou vinden, dat ze het niet konden trekken of wat dan ook, dan zouden ze niet met alle problemen rond de pony zitten. En dat was voor hun gewoon een belangrijk punt.

Als hij erafgegroeid is, ermee wil stoppen of iets dergelijks dan kunnen we nog altijd veel andere dingen met de pony.
Deze mensen waren super enthousiast over het voorstel en ze leasen de pony nu al best een tijdje. Tot nu toe gaat het heel erg goed. Het kost hun 175 euro p/m en ze komen bijna elke dag.
Soms is het voor ons wel even doorzetten omdat ze toch iedere dag "op de stoep staan" en je dan gewoon aan de kleinste dingen gaat ergeren. Voor de rest gaat tot nu toe alles nog goed en zij ze er nog steeds heel blij mee. Ze gaan binnenkort zelfs al wedstrijdjes starten.

Het ligt er natuurlijk ook nog aan in welke omgeving je zit. Op sommige plekken wordt je doodgegooid met verzorgpony's en (zoals bij ons) zijn er gewoon heel weinig.
Bedankt voor al jullie adviezen btw

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 06:51

Shanon schreef:
Daar zit op zich wel wat in maar bij ons lag het wel een beetje anders. De pony werd er namelijk speciaal voor aangekocht. (Dat is niet eerder vermeld omdat er anders daar weer allemaal discussies over ontstaan.) We zijn op zoek gegaan naar een geschikte pony en die hebben we gevonden. Wij hadden de mogelijkheid om nog een pony te stallen en zijn zo op dit idee gekomen.
We hebben verschillende dingen besproken maar we kwamen toch steeds hier op uit. Ze wilden een pony voor hun zoontje omdat hij meer wilde, maar ze durfden het niet aan. Zo hebben we ook voorgesteld dat ze hun een eigen pony kochten en deze bij ons konden stallen. Maar dit hield hun gewoon tegen omdat ze er eigenlijk nog niks van af weten. En dan bij de eerste pony liever veel begleiding hebben.
Ernaast hebben ze ook nog gewoon een normaal leven en nog twee andere kinderen. Als het blijkt dat hij het niet leuk zou vinden, dat ze het niet konden trekken of wat dan ook, dan zouden ze niet met alle problemen rond de pony zitten. En dat was voor hun gewoon een belangrijk punt.

Als hij erafgegroeid is, ermee wil stoppen of iets dergelijks dan kunnen we nog altijd veel andere dingen met de pony.
Deze mensen waren super enthousiast over het voorstel en ze leasen de pony nu al best een tijdje. Tot nu toe gaat het heel erg goed. Het kost hun 175 euro p/m en ze komen bijna elke dag.
Soms is het voor ons wel even doorzetten omdat ze toch iedere dag "op de stoep staan" en je dan gewoon aan de kleinste dingen gaat ergeren. Voor de rest gaat tot nu toe alles nog goed en zij ze er nog steeds heel blij mee. Ze gaan binnenkort zelfs al wedstrijdjes starten.

Het ligt er natuurlijk ook nog aan in welke omgeving je zit. Op sommige plekken wordt je doodgegooid met verzorgpony's en (zoals bij ons) zijn er gewoon heel weinig.
Bedankt voor al jullie adviezen btw

Ok, dan kan ik me het goed voorstellen. Dan is het in de basis toch heel anders vind ik. Manegepaarden worden ook niet gekocht voor de eigenaar zijn plezier, maar om te 'verhuren'. Dat geeft toch ook niks?
Hebben we allemaal lol van gehad.
Maar als iemand een paard heeft voor zichzelf, en door tijdgebrek gewoon een bijrijdster nodig heeft, dan vind ik dat toch anders.
Je kunt iemand altijd vragen om een bijdrage in de kosten, maar noem het dan gewoon geen leasen maar kostgeld of zo haha.
Ik hoef geen bijdrage in de kosten te betalen maar koop wel veel voor Lucky (voer, zadeldekjes, poetsspullen, halsters, zoutblok, hooinet, deels betaal ik mee aan hoofstellen, zadel, dekens en ik heb net een tweede zadel erbij gekocht).
Maar dat is puur eigen input, daar is me niet om gevraagd.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:34

Bij ons op de manege betalen ze 330,- per maand voor een pony 7 dagen per week.
Dat is dan met binnenbak etc.
Verder weet ik daar niet het fijne van wat er allemaal bij zit.

Op de stal waar ik sta betaal je voor een leasepony/paard 30,- per dag per maand (dus voor 1 dag per week 30,- per maand etc). Dus voor volle lease 210,- per maand.
Daar zit alles bij, dierenarts/hoefsmid etc. Alleen geen binnenbak.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:42

Ik zit er ook over na te denken om mijn pony te lease aan te bieden. 150 euro voor een b-pony vind ik wel erg veel, na 10 maanden zou je er zelf een pony van kunnen kopen. Als ik mijn d-pony te lease aan wil aanbieden, dan zou ik er ong 80 euro p.m. voor vragen. Voor een b-pony vind ik 50/60 euro p.m. een mooi bedrag.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:45

Lease is wat je ook doet met een auto, maar tegenwoordig ook een ijskast, computer, magnetron, enz. enz..
Als je die least betaal je eigenlijk alle onkosten zelf, alleen hoef je de aanschaf van de auto enz. niet te betalen.
Die betaal je maandelijks in kleine bedragen terug.
Stel je least een auto 5 jaar, dan word ( en schiet me niet dood als ik het fout heb) er een bedrag afgetrokken van de huidige waarde van de auto en kan je hem overnemen.
Dat is eigenlijk dus het LEASEN van iets!
Anders is het een bijdrage vragen van de onkosten, dus verhuren, half pension enz.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:47

Bij mijn oude stal 485 euro!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:50

aerdenhout1 schreef:
Lease is wat je ook doet met een auto, maar tegenwoordig ook een ijskast, computer, magnetron, enz. enz..
Als je die least betaal je eigenlijk alle onkosten zelf, alleen hoef je de aanschaf van de auto enz. niet te betalen.
Die betaal je maandelijks in kleine bedragen terug.
Stel je least een auto 5 jaar, dan word ( en schiet me niet dood als ik het fout heb) er een bedrag afgetrokken van de huidige waarde van de auto en kan je hem overnemen.
Dat is eigenlijk dus het LEASEN van iets!
Anders is het een bijdrage vragen van de onkosten, dus verhuren, half pension enz.

klopt :j
en ook hebben mensen zo de kans om een dier te zien als eigen, maar er niet alle kosten aan te hebben.
mijn leaser zou zelf never nooit geen eigen paard kunnen betalen, 1X een dier ziek, en ze heeft een probleem.
nu heeft ze wel de lusten, maar niet de lasten.
ze heeft een vast bedrag per maand, en weet dat dit in principe alles is wat ze hoeft te betalen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:52

Hier heb ik 5 pony's en een paard verhuurd.

Voor 160 euro -geloof ik- mag je 3x per week rijden met 1x privéles, verder mag je het allemaal zelf weten.
Voor 170 euro -geloof ik- mag je 2x per week rijden met 1x privéles per week.

Wij hebben in principe altijd toezicht én hulp bij het rijden. Ze mogen gebruik maken van al onze faciliteiten en spullen
én ze hebben goede pony's waar ze veel mee kunnen leren! :) Alles blijft gewoon hier op stal staan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:53

Het gaat hier om 2 C-pony's, 2 D-pony's, 1 E-pony en een paard.