50 euro per maand
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Brendaaaa schreef:Dit is zooo lastig. Ik vind dat je pas over leasen kunt spreken als de persoon die least, de pony op elk gewenste plek kan zetten, en de pony dus echt als eigendom kan zien. Ik ben verzorgster/bijrijder van een e-pony, maar ik betaal helemaal niks en mag echt alles behalve stalkeuze. En ik heb mijn hele paardenleven (20 jaar) niets hoeven betalen voor de paarden die ik heb gedaan.
dan ben je een verzorger en geen leaser. Shanon schreef:Daar zit op zich wel wat in maar bij ons lag het wel een beetje anders. De pony werd er namelijk speciaal voor aangekocht. (Dat is niet eerder vermeld omdat er anders daar weer allemaal discussies over ontstaan.) We zijn op zoek gegaan naar een geschikte pony en die hebben we gevonden. Wij hadden de mogelijkheid om nog een pony te stallen en zijn zo op dit idee gekomen.
We hebben verschillende dingen besproken maar we kwamen toch steeds hier op uit. Ze wilden een pony voor hun zoontje omdat hij meer wilde, maar ze durfden het niet aan. Zo hebben we ook voorgesteld dat ze hun een eigen pony kochten en deze bij ons konden stallen. Maar dit hield hun gewoon tegen omdat ze er eigenlijk nog niks van af weten. En dan bij de eerste pony liever veel begleiding hebben.
Ernaast hebben ze ook nog gewoon een normaal leven en nog twee andere kinderen. Als het blijkt dat hij het niet leuk zou vinden, dat ze het niet konden trekken of wat dan ook, dan zouden ze niet met alle problemen rond de pony zitten. En dat was voor hun gewoon een belangrijk punt.
Als hij erafgegroeid is, ermee wil stoppen of iets dergelijks dan kunnen we nog altijd veel andere dingen met de pony.
Deze mensen waren super enthousiast over het voorstel en ze leasen de pony nu al best een tijdje. Tot nu toe gaat het heel erg goed. Het kost hun 175 euro p/m en ze komen bijna elke dag.
Soms is het voor ons wel even doorzetten omdat ze toch iedere dag "op de stoep staan" en je dan gewoon aan de kleinste dingen gaat ergeren. Voor de rest gaat tot nu toe alles nog goed en zij ze er nog steeds heel blij mee. Ze gaan binnenkort zelfs al wedstrijdjes starten.
Het ligt er natuurlijk ook nog aan in welke omgeving je zit. Op sommige plekken wordt je doodgegooid met verzorgpony's en (zoals bij ons) zijn er gewoon heel weinig.
Bedankt voor al jullie adviezen btw

aerdenhout1 schreef:Lease is wat je ook doet met een auto, maar tegenwoordig ook een ijskast, computer, magnetron, enz. enz..
Als je die least betaal je eigenlijk alle onkosten zelf, alleen hoef je de aanschaf van de auto enz. niet te betalen.
Die betaal je maandelijks in kleine bedragen terug.
Stel je least een auto 5 jaar, dan word ( en schiet me niet dood als ik het fout heb) er een bedrag afgetrokken van de huidige waarde van de auto en kan je hem overnemen.
Dat is eigenlijk dus het LEASEN van iets!
Anders is het een bijdrage vragen van de onkosten, dus verhuren, half pension enz.

Alles blijft gewoon hier op stal staan.