Breyer-paardjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:27

Heeft de Penny ze nog? Ik ben een paar jaar geleden op de Paard en Recreatie een heleboel modellen tegen gekomen. Ik zat ze binnenkort eens een belletje geven.

En Summertje, die boekjes die je gezien hebt zijn waarschijnlijk uitgaves van Just About Horses (JAH) het tijdschrift dat door Breyer wordt uitgegeven en waar ze over verschillende modellen schrijven, aankondigingen doen voor nieuwe molds (het veulen dat jij bevoorbeeld 3x in een andere kleur hebt is bijv. een mold, en als het dan in verschillende kleuren wordt uitgegeven is het een model) en kleine aanwijzingen hoe je bijvoorbeeld zelf een zadel of een hoofdstel maakt.

Meestal zit er dan in de doos van zo'n model ook nog een verkleinde uitgave van de catalogus van dat jaar, zodat je kunt zien wat er allemaal nog meer te koop is.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 15:59

Ik zag een foto van zo'n paardje met een klein boekje met de foto van het paardje op de voorkant en de naam en het serienummer.

Kopen jullie ze vaak nieuw of ook 2dehands? Ik heb namelijk al op internet gezocht naar 2dehands paardjes, maar spijtig genoeg nog niet kunnen vinden.

Van de week ga ik een halster proberen te maken, hoezo nu al verslaafd Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:53

Ja ze zijn tweedehands te koop, via Horse Pleasure kun je aan modelletjes komen, en sommige verzamelaars moeten op een gegeven moment ook hun verzameling uitdunnen (vanwege ruimtegebrek) of omdat de focus van hun verzameling verschuift. Via Ebay.nl of Ebay.com kun je ook aan modellen komen (zoek op Breyer of op Peter Stone) . Als je modellen vanuit Amerika laat overkomen, dan komen er wel nog flinke transportkosten bij.

Ik heb binnenkort ook wat modellen te koop, maar daar moet je me maar even over PB-en.

Wat betreft dat kaartje: dat komt af en toe voor, helemaal met een gelimiteerde editie. Dan krijgt je een certificate of authenticity (COA) om aan te tonen dat het een origineel is. Soms worden, van de hele oude en duren modellen, namelijk ook kopien gemaakt.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 22:15

Cassidy, spaar je ze alleen van Breyer en Peter Stone, of zijn er ook nog meer merken die de moeite waard zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:27

Als je modellen wilt hebben van Plastic kun je het beste bij Breyer en Peter Stone blijven. Persoonlijk vind ik de Peter Stone Modellen mooier en correcter van bouw, maar Peter Stone heeft niet zo heel veel modellen in de aanbieding. Er was ook Hartland, maar die zijn een paar jaar geleden gestopt, en komen nu zo zachtjes aan weer terug met modellen. Maar dat is een vorm uit de jaren 50, en niet echt realistisch in mijn ogen.

Wat de volgende stap is bij het verzamelen van de modelpaarden zijn de resins. Kunstharsmodellen in een heel beperkte oplage, en allemaal van hand beschilderd. Die modellen zijn dan ook heel duur, en erg breekbaar. Als je die laat vallen, of je kat loopt hem per ongeluk omver, is dat een groot verlies. Als mensen een resin kopen, zoeken ze daar dan een artiest bij die hem gaat beschilderen, en de echt goede schilders hebben een wachtlijst van twee of drie jaar.

De Breyermodellen hebben een eigen website: www.breyerhorses.com
De Peter Stone modellen hebben er ook een: www.stonehorses.com
En dan de modellen van Hartland: http://www.hartlandcollectibles.com

Dat zijn in mijn ogen de beste modelpaardenmakers. Verder heb je natuurlijk Schleich, Grand Champions (die je ook in Nederlandse speelgoedwinkels vindt) maar die halen het qua realisme niet bij de bovenstaande drie.

Dit is een Peter Stone Arabier:

Afbeelding