Ik ben onze piste ZOO beu!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:54

Waarom moet de vereniging waarbij jij aangesloten bent, volledig verantwoordelijk zijn voor jouw mogelijkheden tot trainen? Als ik het goed begrijp ben je aangesloten bij een ponyclub van de LRV. Niet alle LRV verenigingen hebben het geld en de ruimte om zomaar even een binnenpiste te bouwen hoor! Zelfs al zouden ze het geld hebben, dan nog moeten ze een geschikte locatie vinden en moeten ze nodige goedkeuringen krijgen.
Ik ben ook aangesloten bij een LRV-vereniging. Ik neem zelf de verantwoordelijkheid voor mijn eigen trainingen. Als "onze" buitenpiste niet berijdbaar is, ga ik naar een manege in de buurt en ga ik daar trainen.

Aan andere mensen die in dit topic reageren: Als ik het goed heb, moet je dit niet zien als de buitenpiste die bij de stalling hoort. Bij de meeste LRV-verenigingen is het oefenterrein een piste zonder stallingen, waar alle leden van de vereniging dan kunnen gaan rijden en waar cluboefeningen, -lessen en wedstrijden gehouden worden.

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:14

juleke schreef:
Waarom moet de vereniging waarbij jij aangesloten bent, volledig verantwoordelijk zijn voor jouw mogelijkheden tot trainen? Als ik het goed begrijp ben je aangesloten bij een ponyclub van de LRV. Niet alle LRV verenigingen hebben het geld en de ruimte om zomaar even een binnenpiste te bouwen hoor! Zelfs al zouden ze het geld hebben, dan nog moeten ze een geschikte locatie vinden en moeten ze nodige goedkeuringen krijgen.
Ik ben ook aangesloten bij een LRV-vereniging. Ik neem zelf de verantwoordelijkheid voor mijn eigen trainingen. Als "onze" buitenpiste niet berijdbaar is, ga ik naar een manege in de buurt en ga ik daar trainen.

Aan andere mensen die in dit topic reageren: Als ik het goed heb, moet je dit niet zien als de buitenpiste die bij de stalling hoort. Bij de meeste LRV-verenigingen is het oefenterrein een piste zonder stallingen, waar alle leden van de vereniging dan kunnen gaan rijden en waar cluboefeningen, -lessen en wedstrijden gehouden worden.

Omdat niet ik alleen maar ook de andere ruiters er last van hebben pony's + paarden

zap

Re: Ik ben onze piste ZOO beu!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:18

Dan bouw je een eigen binnenbak?

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je heel erg verwend en egoïstisch overkomen. Ik wil rijden, dus er moet een binnenbak gebouwd worden. Zo werkt het niet hoor.

Jij bent zelf lid geworden van die vereniging en je weet vantevoren dat ze alleen een buitenbak hebben. Op dat moment weet je ook zelf dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Je bent toch lid geworden, dan moet je hierover niet miepen! Wees blij met wat je hebt. Ben je dat niet, dan zeg je je lidmaatschap op en ga je op zoek naar een rijvereniging die wel een binnenbak heeft!

Je hebt het wel over eventjes een binnenbak bouwen, heb jij enig idee wat de kosten daarvoor zijn?

Wat als ik nu wekelijks een dagje bij jou thuis kom slapen en betaal daar een x-bedrag voor. Het bevalt mij niet zoals het gaat en ik wil dat jullie een tuinhuis bouwen voor mij en een badkamer met luxe ligbad. Dan zeg je toch ook: dan zoek je wat anders?

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:20

zap schreef:
Dan bouw je een eigen binnenbak?

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je heel erg verwend en egoïstisch overkomen. Ik wil rijden, dus er moet een binnenbak gebouwd worden. Zo werkt het niet hoor.

Jij bent zelf lid geworden van die vereniging en je weet vantevoren dat ze alleen een buitenbak hebben. Op dat moment weet je ook zelf dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Je bent toch lid geworden, dan moet je hierover niet miepen! Wees blij met wat je hebt. Ben je dat niet, dan zeg je je lidmaatschap op en ga je op zoek naar een rijvereniging die wel een binnenbak heeft!

Je hebt het wel over eventjes een binnenbak bouwen, heb jij enig idee wat de kosten daarvoor zijn?

Wat als ik nu wekelijks een dagje bij jou thuis kom slapen en betaal daar een x-bedrag voor. Het bevalt mij niet zoals het gaat en ik wil dat jullie een tuinhuis bouwen voor mij en een badkamer met luxe ligbad. Dan zeg je toch ook: dan zoek je wat anders?

Nou, omdat ze al jaren zeggen dat ze er 1 gaan bouwen maar het niet doen ;s

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:21

Dan word je toch ergens anders lid?

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:22

zap schreef:
Dan word je toch ergens anders lid?

De mensen waar myn pony bij staat, rijden me naar de trainingen en wedstrijden omdat hun dochter ook in die vereniging rijdt,
je hoor me niet slecht praten over de club, alleen over de piste

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:23

Is het je eigen pony? En is het nu echt zo'n drama dat je een week niet kan trainen? Je kan toch ook zelf trainen?

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:25

zap schreef:
Is het je eigen pony? En is het nu echt zo'n drama dat je een week niet kan trainen? Je kan toch ook zelf trainen?

Jha , het is me eige pony, nou jha het is redelijk lastig, als ik niet kan trainen , omdat ik dit jaar minstens 1 niveau hoger moet, en ik ook de rest van de week weg ben

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:27

Aha, dus dat jij een week weg bent, is het de schuld van de rijvereniging. Ik snap het :j

Joh, geniet, relax. Paardrijden is nog altijd hobby en paarden bestaat niet alleen uit rijden/trainen. Een dag niet getraind is echt geen probleem, helemaal niet als je de komende week toch niet kunt trainen ;).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:53

x_Quinta_x schreef:
TS: misschien kan je met de ruiters een tombola/wafelbak/iets organiseren om een grondwerker te betalen die drainage komt leggen? Kost iets van 200 euro ofzo... En dan is de bak nooit meer nat. Op die manier moet het besluur dit toch al niet ophoesten....

Ik heb mijn baan (in het Antwerpse) net aan laten leggen, en reken maar zeker op een nulletje erachter. Het gaat niet alleen om die stukken drainagebuis, maar ook om het graven en weer terug vlakken. Dat kost gewoon klauwen vol met geld en dat zou ik ook niet ophoesten voor mijn vereniging hoor.
Als het slecht weer is, pech gehad. Of stoer zijn en de regen in, of niet rijden, of zelf met de trailer naar een binnenbak in de buurt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:15

Ellen_WB schreef:

Het is waarschijnlijk niet zo simpel hoor!
De vereniging kan het wel willen maar wil niet zeggen dat hun een vergunning krijgen.
Het is gewoon niet zo makkelijk daarbij snap ik dat je nu makkelijk staat maar daar is waar je voor kiest en de nadelen daarvan zul je toch erbij moeten nemen. Waarschijnlijk zal er in de buurt wel een manege zitten waar je voor een bepaald bedrag weleens gebruik van kan maken.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:23

Ellen_WB schreef:
Ze zijn al zovaak gaan klagen bij ons bestuur dat we een binnepiste moeten maken ,
maar bepaalde mensen houde dit tegen ( van de paarde)

Ellen_WB schreef:

Eerst zeg je dat ze geen binnenpiste willen aanleggen, en zeg je dat ze het al lang beloofd hebben, maar het niet doen... Je spreekt jezelf tegen.
Als je zelf de rest van de week niet kan gaan rijden, is de vereniging nog veel minder 'schuldig' aan het feit dat jij een keertje niet kan rijden. Als je een eigen paard hebt, moet je daar ook tijd voor maken.
Ik denk dat heel veel mensen superblij zouden zijn in jouw situatie. Je hebt een eigen pony, zit in een leuke vereniging (je zegt zelf dat je daar niet over kan klagen), je pony staat goed gestald bij mensen die ook alles voor jou regelen, zodat jij alleen lekker een keer per week kan gaan rijden, je hebt vervoer naar trainingen en wedstrijden,... En dan klaag jij nu dat die vereniging geen binnenpiste wil bouwen omdat jij zonodig net die ene dag in de week wil rijden ongeacht of het regent of niet.. ;(