Nou, wat ik me afvraag is waarom mensen altijd vinden dat paarden als ze buiten staan ook ontzettend veel gras nodig hebben? Als ze 24/7 beschikking hebben over hooi, hoeft het gras niet eens zoveel voor te stellen.
Ik heb mijn paarden liever op een kalere wei staan, maar wel lekker buiten, dan dat ze een paar uur per dag maar naar buiten kunnen omdat het gras te eiwit rijk is.
Daarnaast komt nog dat je voor een kleinere groep, minder land nodig hebt en daardoor dus ook zelf het onderhoud in beheer kunt houden.
Stromend water is een kwestie van de leidingen diep genoeg leggen en de leidingen die bovengronds zijn goed isoleren en met warmte lint indraaien. Hierdoor hebben wij de hele winter stromend water, tenzij het echt super extreem gaat worden, maar dan bevriezen de leidingen in de grond, en niet die boven de grond.
Dat de btw je nog meer gaat kosten is onzin, want je dient als doorgeefluik. De btw die je doorberekend aan 'de klant' mag je niet rekenen als inkomsten, aangezien je ze aan de andere kant weer uitgeeft aan de belasting.
Dus feitelijk heb je niets van doen met de btw, behalve het doorgeven van de klant naar de belastingdienst.
Alleen het plekje oogt al idyllisch

En het hoeft ook echt niet groot van mij!
Ik wil het alleen (of desnoods samen met mijn moeder) doen en alles in eigenbeheer houden.
En ik waardeer het dat je met dingen komt waar je tegen aan kan lopen, femiaans, alleen kan ik ook uitleggen hoe het in zijn werk gaat