Pony vind water eng.. Hoe afspuiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Re: Pony vind water eng.. Hoe afspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:04

Wauw hardstikke goed! nu niet te lang wachten met de volgende keer. gewoon herhalen!
Oefening baart kunst!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:32

Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn pony, het geluid en de straal vond hij eng. ik heb toen bij de benzine pomp een zachte borstel gekocht die je op de slang kan zetten en waar je je auto mee kan wassen. Dit maakt geen eng geluid spuit niet hard, mits je de straal eerst zacht aan zet en voelt ook nog wel aardig aan.
Maar ik lees dat het al gelukt is :)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:24

Zou de tuinslang naar de bak uitleggen.
Zachtjes laten stromen met lauw-warm water en dan gewoon nat beginnen te maken.
Als het paard draait dan draai je gewoon mee.
Vastzetten op de wasplaats gaat je een halster kosten of een blessure aan z'n nek.
Belangrijk is dat jij doet alsof het de gewoonste zaak van de wereld is :D

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:18

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jans2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:33

gewoon rustig aan doen

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:13

bij mijn shet heb ik eerst met de tuinslang in haar weide gesproeid, terwijl ze er op stond te kijken,
na een tijdje werd ze nieuwsgierig en kwam ze dichterbij.
Na een tijdje sproeide ik op haar hoeven, dan op haar benen en steeds een beetje meer,
na een tijdje vond ze het gewoon leuk ;)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:56

gillian schreef:
Wat je het beste kunt doen is desensibiliseren.
Paard op de wasplaats, slang in de aanslag en zorgen dat je blijft spuiten. Op het moment dat ie stilstaat stop je meteen! Dat is de beloning. Stop je als ie debiel begint te doen, beloon je het foute gedrag. Niet te flauw mee doen, gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hoe flauwer je er zelf mee omgaat, hoe banger dat ie wordt. Op het moment dat je aan het afspuiten bent, niks zeggen, niet zeggen "braaf" of wat dan ook want dat is ie niet. Pas als ie stilstaat en jij gestopt bent met spuiten is ie braaf en mag ie beloont worden. Na de beloning ga je weer verder, dat herhaal je een paar keer. Uiteindelijk kun je dat zo verder uitbouwen.
Succes!

dit is een goede tippie voor mij ;)

huppeltje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:33

Al meteen antwoord op 1 van mijn vragen! :D
De 3 van mij moeten ook eens gedoucht worden, maar volgens mij is dat nooit gebeurd bij de vorige eigenaar!
Ze zijn als de dood voor de tuinslang, ik heb de slang klaarliggen om de waterbakken te vullen op de wei...
Nu durven ze inmiddels wel in de buurt te komen van de slang, maar douchen gaat nog wel wat ellende geven, vooral bij de shet! ;)
Hopelijk in september nog een paar mooie dagen...Volgende week gaan we stallen bouwen en krijgen ze elk hun eigen stal, ipv van 1 inloopstal! Dan meer mogelijkheden... ;) Een tuinslang van een lengte van zo'n 150 m is me iets te gek! ;)

Groetjes Tamara

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:15

Zet ten eerste je pony niet vast, maar hou haar in het bgein van, en begin met een vochtige spons over de benen, en dan stap voor stap :o

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:20

Misschien een domme vraag maar hoe reageert hij als hij door een flinke regenbui loopt?

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:07

Ik heb ook zo'n mafkees staan haha.
Zet hem gewoon goed vast, als hij eenmaal al nat is, blijft hij wel staan.
Soms gaat hij wat eng staan omdat de tegels dan ook nat zijn, oeeh wat eng :+ maar doe zelf alsof er niks aan de hand is.
Plassen en grote tonnen(drinkbakken) zijn ook supereng. Probeer hem er toch doorheen te rijden, als ik bijv. het bos in ga.
Moet zeggen dat het na 6jaar toch al wat beter gaat :P :+

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:29

Ilova schreef:
Misschien een domme vraag maar hoe reageert hij als hij door een flinke regenbui loopt?

dit is helemaal geen domme vraag! het is in principe hetzelfde, ze worden nat, en ook met een soort van denkbeeldige slang:P