went mijn paard aan 24/7 buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:52

Bij ons in de groep worden sommige paarden vanaf dag 1 geaccepteerd en weer andere worden twee weken lang buitengesloten en zullen daarna altijd een beetje een buitenbeentje blijven. In de meeste gevallen komt het echt wel goed. Geef het in ieder geval wat tijd.

siskeh

Re: went mijn paard aan 24/7 buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:56

@dani: oww 2 weken valt nog reuze mee :')
Mijn ervaring is dat het wel maanden kan duren voordat ze in de kudde thuishoren..
Maar dan kan het nog wel helemaal goedkomen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:20

Ik vind het best spannend of dit goed gaat komen eigenlijk :)

Als het paard het al niet gewend is om zo in een kuddetje buiten te staan , zal hij sowieso moeten wennen. En bij een al bestaande kudde nieuw erbij komen is moeilijk , zeker als je al niet zo sociaal aangelegd bent.

En dan zijn het ook nog eens allemaal veel kleinere beestjes , dat maakt het contact toch wat anders....dan is je paard natuurlijk wel een buitenbeentje , het maakt het weer wat moeilijker.

Bovendien heeft een paard meestal toch wat meer voeding nodig dan een Shet. En een paard loopt de wei sneller kapot dan een Shet. Hoe ziet de eigenaar van de wei dit allemaal eigenlijk ? :)

Shetjes hou je meestal wat sober zodat ze niet te vet of hoefbevangen worden , maar je paard zal dan toch wat extra's nodig hebben.....hoe gaan jullie dat oplossen ? :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:15

siskeh schreef:
@dani: oww 2 weken valt nog reuze mee :')
Mijn ervaring is dat het wel maanden kan duren voordat ze in de kudde thuishoren..
Maar dan kan het nog wel helemaal goedkomen!

Ja, je hebt gelijk, hoor :). Echt "thuishoren" duurt langer. Maar bij ons duurt dat hele agressieve buitengesluitgedoe nooit echt langer dan twee weken.

Onze groep bestaat (nu) overigens uit vier shetten en vier grotere poowns en de groters zijn echt de baas.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:17

pmarena schreef:
Shetjes hou je meestal wat sober zodat ze niet te vet of hoefbevangen worden , maar je paard zal dan toch wat extra's nodig hebben.....hoe gaan jullie dat oplossen ? :)

Bij ons heeft dat probleem zichzelf opgelost. Groters zijn de baas over de shetters. Echt NO way dat zij bij het hooi kunnen komen... }:)

Sorry, hier heeft TS niets aan := .

misspablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:20

ik zou nog heel even wachten het is natuurlijk ook spannend de eerste paar dagen

als het nog niet beter gaat zou ik een jollybal ofzo erin leggen dat vinden ze vaak wel leuk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:59

als ze echt bang is zou ik haar een tijdje met een draadje ertussen zetten als dat mogelijk is, dan heeft ze even de kans om aan de situatie te wennen zonder dat ze zich bedreigd hoeft te voelen...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 07:27

Jongens.. (of meisjes kan ik hier beter zeggen)

even een up-date
mijn paardje is helemaal happy. ze ziet er super goed uit. krijgt genoeg eten (ze staan inmiddels in een ander stuk) ze hoort er helemaal bij.

ben zo blij ben zo blij :D :D :D <3 <3 :D

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:52

Fijn zeg , gefeliciteerd ;)