Wat is het beste middel bij een kapotgereden k*nt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 23:43

Bij vlakke paarden is dat idd geen probleem.

Allemaal bedankt voor de tips.
Ik heb nu van een stalgenootje Oridza-zalf gekregen en dat schijnt dus supergoed te moeten werken.
Ik wacht af in spanning

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:18

Ik heb altijd vrij veel last van doorrijden als ik lange ritten maak.
Ik zag laatst hier bij de Aldi van die fietsbroekjes met gepolstert kruis liggen en heb er maar eens eentje meegenomen Clown .
Eergisteren voor het eerst uitgeprobeerd en ziehier: na een rit van ruim 4 uur, heb ik voor het eerst sinds tijden nergens last van Party!! !!
(Bij open wonden Ja, idd, precies dáár Bloos ), smeer ik er op aanraden van mijn gyneacoloog trouwens B-panthen creme op, wat geweldig helpt! Lauw afspoelen, creme erop en zonder pyama/onderbroek slapen, dan is de volgende dag het ergste leed alweer geleden Knipoog !)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:12

en waar vind je die creme, want ik ken dat probleem!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:16

...hoezo ondergoed?

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:27

nog een tip namens mijn bijrijdster: (ik moet er niet aan denken persoonlijk Haha! )

een strin aantrekken als je gaat rijden, die jonge meiden op stal bij ons dragen niet anders en niemand rijdt zich ooit door!

Persoonlijk had ik altijd een gel-seatsaver en dure onderbroeken (Sloggies)

Ik heb nu een Australian Stock zadle (jawel van de door jullie verguisde Zadelmarkt) en heb nergens meer last van.......

Sterkte met de billen! En vroeger (ik stam al uit de oertijd) smeerden we inderdaad kamferspititus (neus dicht) Party!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:46

die string aantrekken helpt inderdaad,maar dan moet je er wel een nemen met dunne naadjes,want anders gaat het daar weer schuren,en dat is toch weer érg lastig

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:32

guanacotje schreef:
die string aantrekken helpt
staat ook altijd erg charmant: tussen X en G halthouden en groeten, string uit hun reet trekken, verder gaan.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:39

String helpt serieus!!! dan heb je tenmiste geen last van die schurende randjes je onderbox! K raad iedereen string aan!!!

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:39

Hahahahahaha Haha!

Trouwens met string aan paardrijden schijnt heel erg slecht te zijn... dan heb je zo blaren op je kont! Dan kun je beter een onderbroek/boxer aandoen. Ik denk dat het ook wel scheelt van welk materiaal het is... katoen lijkt me bv beter dan dan synthetische gedoe.

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:42

moet er persoonlijk ook niet aandenken, ik heb er wel eens eentje gekocht en na een uur weer gillend mijn enorme fuik van de HEMA aangetrokken!!! Maar ja ik ben 45+, dus..... al die jonge meiden zweren erbij, rijden allemaal paard met string. Toevallig was het van de week onderwerp van gesprek op stal: 40+ geen string, 40- wel string *hahahaha*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:50

Nou ik moet er niet aandenken met een string paardrijden!!! Ik heb ze alleen omdat ik het anders geen gezicht vind in bepaalde broeken maar het liefst een gewone nette slogie sportslip!

Enola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:13

SweetTinka schreef:
Hahahahahaha Haha!

Trouwens met string aan paardrijden schijnt heel erg slecht te zijn... dan heb je zo blaren op je kont! Dan kun je beter een onderbroek/boxer aandoen. Ik denk dat het ook wel scheelt van welk materiaal het is... katoen lijkt me bv beter dan dan synthetische gedoe.

Blaren op je kont als je een string aan hebt krijg je wel bij die synthestische rijbroeken, maar met mn ribbroeken of katoenen nooit last van hoor! Knipoog
Dan maar wat meer uitgeven voor een ribbroek maar mooi geen rode kont meer! Party!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:52

Enola"]
[quote="SweetTinka schreef:
Hahahahahaha Haha!

Blaren op je kont als je een string aan hebt krijg je wel bij die synthestische rijbroeken, maar met mn ribbroeken of katoenen nooit last van hoor! Knipoog
Dan maar wat meer uitgeven voor een ribbroek maar mooi geen rode kont meer! Party!!
[/quote]

rijd altijd met string en heb nooit last van een doorgereden kont Lachen

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:23

Nou voor mij echt geen string. Geen haar op mijn hoofd! Ik heb van die gezellie onderbroeken met pijpjes van de Vie&Die. Als ik mijzelf toch stuk rij, ik zit overigens stil, dan gebruik ik Nivea Soft met vitamine E. Dat helpt bij mij echt heel goed. Nachtje laten helen en de volgende dag kunnen we er weer tegen. Overigens heb ik al meerdere littekens niet op de billen maar wel in de liezen......niet echt een fijn gezicht Scheve mond

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:33

Sportondergoed van Craft werkt bij mij het beste.
De kunst is om het zweet af te voeren naar een volgende laag die niet direkt op de huid ligt.

Als ik eens oversla of ze zitten in de was en heb ik een toch een plekje,in de lies ,dan smeer ik er Rescue creme van Bach op!
tea treeOlie is ook ontsmettend en irriteerd niet.

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 04:31

UniferB schreef:
. Als ik mijzelf toch stuk rij, ik zit overigens stil, dan gebruik ik Nivea Soft met vitamine E. Dat helpt bij mij echt heel goed. Nachtje laten helen en de volgende dag kunnen we er weer tegen. Overigens heb ik al meerdere littekens niet op de billen maar wel in de liezen......niet echt een fijn gezicht Scheve mond

Mocht het zich ooit weer eens voordoen dan zal ik je tip in gedachten houden.
Die Oridza-zalf werkt overigens uitstekend. Heel verzachtend. Even het plekje op de bips mee ingesmeerd, een kluit zigzagwatten van het Kruidvat in m'n onderbroek en zowaar ik heb weer even gereden zonder al te veel gevolgen.
Enne Unifer... ik weet toch dat je stil zit? Heb je vaak genoeg zien rijden toch??? Haha!
Trouwens het is niet zozeer een punt van stilzitten maar van overmatig zweet wat niet wordt geabsorbeerd door het textiel(onderbroek dus) en dat in combinatie met een verkeerd zittend stikselrandje et voilà!!
Anders zouden de wat meer rijkunstig ontwikkelden onder ons (bijv. AstridH, toch een lichte tour amazône en vele kürklanten van mij o.a. Grand Prix) allemaal 'schuivers' zijn? Welnee!!
Ik heb ook nooit last van een tennisarm gehad maar ja, ik kan dan ook niet tennissen Haha! .

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 04:39

Gerrie schreef:
De kunst is om het zweet af te voeren naar een volgende laag die niet direkt op de huid ligt.

Precies!!
Maaruh Gerrie? Is dat Craft sportondergoed voor mannen of voor vrouwen? Ik ken het n.l. niet.

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 05:53

dames, ter geruststelling misschien: ik had er vroeger ook veel last van, nooit m'n liezen, altijd m'n billen en ben nu 45+, rij endurance en heb zoveel eelt gekweekt dat ik er geen last meer van heb! Moet er wel bij zeggen dat ik ALTIJD een rijbroek met een (kunst)leren zit heb! Maar de enkele keer dat ik eens in spijkerbroek op een paard stap, heb ik er ook geen last van, maar dat is maar eventjes dan. Overigens had ik vroeger ook last van leren kniestukken, dat soort broeken draag ik gewoon niet meer!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 07:56

Ribbroeken waren de oplossing voor mij.
Bach Rescue cream helpt inderdaad best.
En aangezien ik met gemak de middeltjes voor de paarden gebruik,
kies ik ook wel voor Bio huidolie van Leovet (ruitersportzaak)
en calendula-echinacea-gel van de Paardendrogist.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:15

Moritz schreef:
dames, ter geruststelling misschien: ik had er vroeger ook veel last van, nooit m'n liezen, altijd m'n billen en ben nu 45+, rij endurance en heb zoveel eelt gekweekt dat ik er geen last meer van heb! Moet er wel bij zeggen dat ik ALTIJD een rijbroek met een (kunst)leren zit heb! Maar de enkele keer dat ik eens in spijkerbroek op een paard stap, heb ik er ook geen last van, maar dat is maar eventjes dan. Overigens had ik vroeger ook last van leren kniestukken, dat soort broeken draag ik gewoon niet meer!

Hmmmm, ik had eigenlijk gedacht dat dat eelt er bij mij ook wel zou komen. Rij toch meerdere paarden per dag maar helaas......Een rijbroek met een lerenzitvlak kan mijn onderkant overigens helemaal niet verdragen. Ik moet wel zeggen dat ik een hele tere huid heb, helaas......Vergeet een labeltje uit een truitje te halen en mijn nek ligt open!

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:30

Pleisters van Compeed en dan niet die voor blaren maar die voor schaafwonden. Op de plek plakken, en laten zitten tot ze er vanzelf vanaf vallen, en dan zit de nieuwe huid eronder.

Groetjes, Gisela

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:16

Ja compeed helpt erg goed, maar vind ik ook geweldig duur.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:26

Eyes"]
[quote="Gerrie schreef:

Precies!!
Maaruh Gerrie? Is dat Craft sportondergoed voor mannen of voor vrouwen? Ik ken het n.l. niet.
[/quote]

Allebei naar ik meen Haha!
Ik heb het de nederlandse schaatsselectie nog niet gevraagd.Die lopen er altijd zeer nadrukkelijk mee te koop.
Ga naar Intersport of andere sportzaak en kijk maar eens naar het assortiment.Er gaat een wereld voor je open Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:01

Ik heb met normaal rijden in de bak ook bijna altijd een string aan, en bijna nooit mn kont open gereden. Ja bij sommige strings wel, die kropen zo`n beetje overal tussen, dus ook aan de verkeerde kant zeg maar Bloos dus was ik na 10 minuten rijden al klaar...
Als ik weet dat ik veel ga stappen met een buitenrit bijvoorbeeld, doe ik een lekkere grote onderbroek aan, want met veel stappen rij ik met string dus wel door, gek genoeg! Het is gewoon dat geschuif in stap wat het hem doet. Ook met doorzitten in draf heb ik nergens last van met string.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:01

Eyes het enige wat bij mij tegen het doorrijden heeft geholpen is een ander zadel kopen.
Ik had eerst een Kieffer dressuurzadel en reed me om de haverklap door. Alle middeltjes geprobeerd, maar niets helpt zo goed als een paar dagen NIET RIJDEN.
Sinds ik mijn nieuwe zadel heb heb ik nergens meer last van, en zweten doe ik nog altijd overmatig, dus daarligt het op zich niet aan!