Paad wil geen vriendjes worden met nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: Paad wil geen vriendjes worden met nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:38

Ik heb twee merries die elkaar niet kunnen luchten.. Een meter afstand zou hier al een hele overwinning zijn, hihi..
Je kunt een paard niet dwingen vriendjes te worden, net zo min als een mens.. Ze moeten elkaar gewoon niet, al vanaf dag 1 niet..
Met andere paarden kunnen ze soms heel goed opschieten, maar deze twee zijn water en vuur..
Nu is het bij mij niet zo'n probleem, ik heb er nog meer waar ze het wel mee kunnen vinden en heb een aardige weide dus ze hoeven niet bij elkaar in de buurt te komen.. Ze moeten uit elkaars 'Aura' kunnen, daarmee bedoel ik de persoonlijke ruimte van het paard, en dat kunnen ze..
Ik vind het wel jammer hoor, zou het graag zien dat ze het enigzins met elkaar konden vinden.
Ze staan nu overigens 3,5 jaar bij elkaar en nog geen verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:43

Vriendschap kun je niet afdwingen, zolang ze elkaar niet naar het leven staan en de een de ander het respect gunt te eten en te drinken, kan je niets doen dan gewoon accepteren.

Jouw merrie wil gewoon rust en dwingt respect af bij de ruin. Idd ruinen willen altijd spelen. Jouw merrie heeft kwa leeftijd al veel meer status en dat houd ze. Maar als er rust is, dan is het goed.

Misschien dat ze na een lange tijd wel naast elkaar zullen staan en redelijk in de buurt van elkaar zullen grazen. Kennelijk is er geen ruzie en dat had ook zo kunnen zijn, dat jouw merrie de ruin steeds in elkaar trapt en niets van hem accepteerd, dan heb je een serieus probleem. '

Er is nu dus eigenlijk niets aan de hand. Kroelen doen niet alle paarden....

joyce B

Re: Paad wil geen vriendjes worden met nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:22

Ach, wij hebben hier vorig najaar (oktober?) een nieuwe pony in de groep gekregen en heeft echt wel maanden geduurd voordat ze beetje bij beetje haar plekje begon te vinden en op te eisen. Ze werd eerst buitengesloten en weggejaagd, toen voorzichtig aan door beide ruinen geaccepteerd in de wei en paddock als het hun zo uitkwam, toen af en toe uit dezelfde bak eten bij de 1 of de ander (mijn merrie is de baas en jaagt bijna elk paard weg, dus die tel ik even niet mee)toen betrapten we ze dat ze elkaar af en toe stonden te kriebelen en nu bijt ze regelmatig van zich af en durft ze lelijk te doen. We zijn nu toch wel 7 maanden verder... Het is een beetje een aparte tante, maar de 4 paarden zijn de afgelopen winter wel weer een echt hecht groepje geworden en toen de pony vorige week een dagje uit was naar Ermelo voor die audities stonden ze toch wel te roepen naar haar waar ze was, en waren enthousiast toen ze einde van de dag weer thuis kwam...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 14:26

russel schreef:
.......... Kroelen doen niet alle paarden....

Maar die van mij normaal wel. Heeft met alle merries die bij haar stonden gekroeld. En voor zoevr ik van vorige eigenaar heb gehoord, kon Wim het met hun Friese merrie ook heel goed vinden.
Daarom zou ik het jammer vinden als ze echt geen vriendjes zouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:53

Isabonny schreef:
russel schreef:
.......... Kroelen doen niet alle paarden....

Maar die van mij normaal wel. Heeft met alle merries die bij haar stonden gekroeld. En voor zoevr ik van vorige eigenaar heb gehoord, kon Wim het met hun Friese merrie ook heel goed vinden.
Daarom zou ik het jammer vinden als ze echt geen vriendjes zouden worden.

Dan heb je geluk gehad. Er staan hierzo genoeg paarden die het licht uit elkaars ogen slaan, maar gelukkig zijn er ook veel combinaties die wel rustig op de wei kunnen (dit levert soms heel leuk gepuzzel op :D ). Enkele ravotten door heel de wei heen, maar de meesten zeggen goeie morgen en gaan eten. Wat denk je dat ze in het wild doen? Daar bestaat ook bijna heel de dag uit eten.