crossmonster schreef:
dat is dus onzin he>?weet je hoeveel kinderen en op dezelfde manier van hun favoriete manegepony houden ?
en dat je hem een tijd mag verzorgen is ook vaak een manier op hem jou aan te smeren.waarschijnlijk is hij aan het slijten.want echt een goede manege pony zal een manege niet verkopen
ze verkopen hem wel als ie versleten is, of te wild is, of gewoonweg te goed voor een manege is, maar in het laatste geval praat je over een andere prijs.
]maar ik heb het in de loop der jaren vaak genoeg gezien, joh verzorg jij die pony maar....kind word gek op die pony, en dan zeggen ze meestal van het spijt me, we moeten hem verkopen wegens plaatsgebrek of iets dergelijks, en dan gaat het kind naar vader en moeder (die er vaak veels te weinig verstand van hebben ) en kopen die pony voor het huilende kind
het spijt me dat ik het zo bot zeg, maar zo gaat het wel vaak!
als ze echt aan hem gehecht was en jij zou hem dus een goed tehuis bieden,dan zou ze een habbekrats vragen voor hem, want als je echt aan een beest gehecht bent, dan is een goed tehuis belangrijker als de prijs!!!
je zegt er wel bij dat je recreatie gaat rijden , dan is het wel verstandig om een oudere pony te kopen, maar wat als je dalijk wilt springen en dressuren ?
een oudere manege pony heeft gewoon slijtage,zichtbaar of niet zichtbaar
en eens komt dat eruit
en dan ben JIJ degene die zich blauw betaald aan de dierenarts
ik zou zeggen van nou voor dat geld koop ik een jongere gezonde pony
ik zou er niet meer dan 500 euro voor betalen !!
Het is geen manier om mensen een paard aan te smeren... heel veel kinderen verzorgen pony's en ik heb er heel veel aan gedaan om hem te mogen verzorgen. En ik houd niet van wedstrijden en al dat gedoe, laat mij maar buitenrijden, waar deze pony heel erg geschikt voor is!
Ik mag ook geen andere pony kopen, maar omdat hij het is (omdat ze weten hoe betrouwbaar hij is) mag het, dus ik kan ook niet zeggen dat ik een andere pony zou willen, en dan zou ik hem alsnog gaan missen hoor!