€1365,- voor een ex-manege pony van 16 jaar, veel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:27

rinnie1982 schreef:
Veel te duur, heb je er al eens aan gedacht hoe onmogelijk hard een manegepaard in zijn mond is? Daar zit iedereen maar aan te plukken en trekken. Dan kan hij nog wel zo'n conditie hebben, maar wat heb je eraan als hij niet kan buigen en ontspannen.

Dat hebben niet alleen manegepaarden hoor, toen ik Gamble kocht was het net zo maar nu een half jaar leter is hij al veel fijner te rijden het kost alleen veel uren, liefde en zweet. Maar ik heb het ervoor over, de band die ik met hem had en nog steeds heb vind ik belangrijker.
Groetjes Gamble

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:00

Hoi Rocky-lover,

ik snap voor je dat het een emotie aankoop is. Je bent gewoon gek op dat beest en dan moet je het gewoon doen. Calculeer wel extra kosten en houdt er rekening mee dat je over een paar jaar mischien wel een rijpaard erbij koopt en deze met pensioen kan. Neem je opa/vader/oom mee. iemand met handelskennis en ga ervoor!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:11

Als je dat bedrag eraan uit gaat geven is er maar een die er gelukkig van word en dat is de manege eigenaar. Wat een onbeschofte kerel dat hij dat uberhaupt durft te vragen. Werd hij niet een beetje rood van schaamte toen hij het bedrag zei..... In guldens in het nog zeker 400 gulden teveel............

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:12

als je hem graag wilt, ga er dan voor! laatw el iemand met verstand er naar kijken, laten keuren door een DA bijvorbeeld dan heb je zekerheid!

succes

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:16

Ik heb niet alle reacties gelezen maar bij ons op de manege stond laatst zo'n zelfde pony te koop voor 500 euro...

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 17:31

gijsenkim schreef:
Als je dat bedrag eraan uit gaat geven is er maar een die er gelukkig van word en dat is de manege eigenaar. Wat een onbeschofte kerel dat hij dat uberhaupt durft te vragen. Werd hij niet een beetje rood van schaamte toen hij het bedrag zei..... In guldens in het nog zeker 400 gulden teveel............

Het is een ZIJ, maar het is gewoon een fijne manegepony, maar ze ziet dat ik zo veel van hem houd dat ze het wel MOET verkopen, en inderdaad, het blijft een zakenvrouwtje. Maar ze wil hem dus niet voor minder wegdoen. En misschien heeft hij wel een ras, wie weet?

Maar ik heb alleen aan jullie gevraagt of jullie het VEEL vinden, of ik hem koop of niet, daar hebben jullie niets mee te maken, want dat staat al vast.

Vanavond komt het nieuwe paardje, misschien ga ik wel even langs om hem/haar te bekijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:39

Sorrie hoor ik wist niet dat je boos werd................Koop het dier lekker voor dat bedrag en wees er gelukkig mee.......Alleen begrijp ik je ouders niet dat ze zoveel geld willen neertellen..................

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:45

Citaat:
Het is een ZIJ, maar het is gewoon een fijne manegepony, maar ze ziet dat ik zo veel van hem houd dat ze het wel MOET verkopen, en inderdaad, het blijft een zakenvrouwtje. Maar ze wil hem dus niet voor minder wegdoen.

dat is dus onzin he>?weet je hoeveel kinderen en op dezelfde manier van hun favoriete manegepony houden ?
en dat je hem een tijd mag verzorgen is ook vaak een manier op hem jou aan te smeren.waarschijnlijk is hij aan het slijten.want echt een goede manege pony zal een manege niet verkopen
ze verkopen hem wel als ie versleten is, of te wild is, of gewoonweg te goed voor een manege is, maar in het laatste geval praat je over een andere prijs.

]maar ik heb het in de loop der jaren vaak genoeg gezien, joh verzorg jij die pony maar....kind word gek op die pony, en dan zeggen ze meestal van het spijt me, we moeten hem verkopen wegens plaatsgebrek of iets dergelijks, en dan gaat het kind naar vader en moeder (die er vaak veels te weinig verstand van hebben ) en kopen die pony voor het huilende kind
het spijt me dat ik het zo bot zeg, maar zo gaat het wel vaak!
als ze echt aan hem gehecht was en jij zou hem dus een goed tehuis bieden,dan zou ze een habbekrats vragen voor hem, want als je echt aan een beest gehecht bent, dan is een goed tehuis belangrijker als de prijs!!!

je zegt er wel bij dat je recreatie gaat rijden , dan is het wel verstandig om een oudere pony te kopen, maar wat als je dalijk wilt springen en dressuren ?
een oudere manege pony heeft gewoon slijtage,zichtbaar of niet zichtbaar
en eens komt dat eruit
en dan ben JIJ degene die zich blauw betaald aan de dierenarts

ik zou zeggen van nou voor dat geld koop ik een jongere gezonde pony
ik zou er niet meer dan 500 euro voor betalen !!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 17:46

gijsenkim schreef:
Sorrie hoor ik wist niet dat je boos werd................Koop het dier lekker voor dat bedrag en wees er gelukkig mee.......Alleen begrijp ik je ouders niet dat ze zoveel geld willen neertellen..................

ik ben niet boos hoor, maar ik betaal het zelf niet mijn ouders . Ik vind het alleen zo stom dat iedereen zo negatief reageerd... ik vraag iets en ik krijg meteen allemaal negatieve dingen naar m'n hoofd gegooit... dat ik hem koop staat al een tijdje vast, maar ik wilde dus gewoon even weten wat jullie van de prijs vinden, te hoog dus...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:49

Ja te hoog dus, de helft komt dichterbij......... Daarnaast vind ik het alleen maar verstandig om deze pony te kopen als eerste pony, Je zou er nog een paar hele leuke jaren mee kunnen hebben en als ze al een beetje op leeftijd zijn kan je er een hele hoop leuke dingen van leren.......Is alleen maar goed.........Maar die prijs vind ik echt schandalig. Sorrie

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 17:51

crossmonster schreef:

dat is dus onzin he>?weet je hoeveel kinderen en op dezelfde manier van hun favoriete manegepony houden ?
en dat je hem een tijd mag verzorgen is ook vaak een manier op hem jou aan te smeren.waarschijnlijk is hij aan het slijten.want echt een goede manege pony zal een manege niet verkopen
ze verkopen hem wel als ie versleten is, of te wild is, of gewoonweg te goed voor een manege is, maar in het laatste geval praat je over een andere prijs.

]maar ik heb het in de loop der jaren vaak genoeg gezien, joh verzorg jij die pony maar....kind word gek op die pony, en dan zeggen ze meestal van het spijt me, we moeten hem verkopen wegens plaatsgebrek of iets dergelijks, en dan gaat het kind naar vader en moeder (die er vaak veels te weinig verstand van hebben ) en kopen die pony voor het huilende kind
het spijt me dat ik het zo bot zeg, maar zo gaat het wel vaak!
als ze echt aan hem gehecht was en jij zou hem dus een goed tehuis bieden,dan zou ze een habbekrats vragen voor hem, want als je echt aan een beest gehecht bent, dan is een goed tehuis belangrijker als de prijs!!!

je zegt er wel bij dat je recreatie gaat rijden , dan is het wel verstandig om een oudere pony te kopen, maar wat als je dalijk wilt springen en dressuren ?
een oudere manege pony heeft gewoon slijtage,zichtbaar of niet zichtbaar
en eens komt dat eruit
en dan ben JIJ degene die zich blauw betaald aan de dierenarts

ik zou zeggen van nou voor dat geld koop ik een jongere gezonde pony
ik zou er niet meer dan 500 euro voor betalen !!

Het is geen manier om mensen een paard aan te smeren... heel veel kinderen verzorgen pony's en ik heb er heel veel aan gedaan om hem te mogen verzorgen. En ik houd niet van wedstrijden en al dat gedoe, laat mij maar buitenrijden, waar deze pony heel erg geschikt voor is!

Ik mag ook geen andere pony kopen, maar omdat hij het is (omdat ze weten hoe betrouwbaar hij is) mag het, dus ik kan ook niet zeggen dat ik een andere pony zou willen, en dan zou ik hem alsnog gaan missen hoor!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 17:52

gijsenkim schreef:
Ja te hoog dus, de helft komt dichterbij......... Daarnaast vind ik het alleen maar verstandig om deze pony te kopen als eerste pony, Je zou er nog een paar hele leuke jaren mee kunnen hebben en als ze al een beetje op leeftijd zijn kan je er een hele hoop leuke dingen van leren.......Is alleen maar goed.........Maar die prijs vind ik echt schandalig. Sorrie

het is dus ook mijn eerste pony

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:54

sja dan zou het niet onverstandig zijn , maar koop hem asjeblieft niet voor die prijs, want je moet nagaan dat de aanschaf van een pony niet de grootste kosten zijn, die komen pas later (stalling,tuigage,smid,dierenarts etc etc)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:58

RockyLover schreef:
ze doen hem weg omdat hij aan MIJ wordt verkocht. ze wil heb absoluut niet kwijt, maar als dit een kans is voor een leuke oude dag, met een meisje die hem al jaren verzorgd, dan wil ze het wel. Hij mankeerd niets en is nooit kreupen geweest in die jaren dat ik hem ken. en nou niet allemaal zo snel je oordeel geven dat er wel wat mis zou moeten zijn!

Hij kan echt heel goed meelopen, hij heeft heel wat uithoudingsvermogen.

Ze doet hem echt niet voor lager weg, omdat ze zo aan hem gehecht is.

Ze gaat nu wel een nieuw paard kopen, omdat de anderen anders veel te veel moeten lopen.

Het verhaal 'ik doe hem weg omdat ie aan jou wordt verkocht' ken ik ook. En dat is niet altijd even oprecht als je zult denken.

Verder, 'ze doet hem niet weg omdat ze zo aan hem gehecht is'. Als ze zo aan hem gehecht is DOET ZE HEM HELEMAAL NIET WEG!!!

Sorry, ik kan niet anders dan ook vermoeden dat er iets niet in orde is.

Pas op, laat hem keuren en als jij het toch wil doen, volg dan je hart. Heel veel succes met je beslissing Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:00

ow ja, die prijs vind ik dus te hoog voor de leeftijd en zijn historie.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:06

Citaat:

Ze bedoelt: "Ik doe hem niet voor lager weg, omdat ik weet dat JIJ aan hem gehecht bent."

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:11

eh, rockylover, ik heb net in je profiel gekeken en daar zeg je dat hij 20 is... dan is het helemaal te duur!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:11

dat is nog eens goed omschreven , tessebes!!!!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:12

Fasel"]
[quote="RockyLover schreef:
ze doen hem weg omdat hij aan MIJ wordt verkocht. ze wil heb absoluut niet kwijt, maar als dit een kans is voor een leuke oude dag, met een meisje die hem al jaren verzorgd, dan wil ze het wel. Hij mankeerd niets en is nooit kreupen geweest in die jaren dat ik hem ken. en nou niet allemaal zo snel je oordeel geven dat er wel wat mis zou moeten zijn!

Hij kan echt heel goed meelopen, hij heeft heel wat uithoudingsvermogen.

Ze gaat nu wel een nieuw paard kopen, omdat de anderen anders veel te veel moeten lopen.

Het verhaal 'ik doe hem weg omdat ie aan jou wordt verkocht' ken ik ook. En dat is niet altijd even oprecht als je zult denken.

Verder, 'ze doet hem niet weg omdat ze zo aan hem gehecht is'. Als ze zo aan hem gehecht is DOET ZE HEM HELEMAAL NIET WEG!!!

Sorry, ik kan niet anders dan ook vermoeden dat er iets niet in orde is.

Pas op, laat hem keuren en als jij het toch wil doen, volg dan je hart. Heel veel succes met je beslissing Knipoog
[/quote]

Hij moet ook daar blijven staan. en ze vind het leuk om te zien hoe goed het dan zal gaan en hoe mooi hij gaat lopen enz. Knipoog

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 18:14

Wind schreef:
eh, rockylover, ik heb net in je profiel gekeken en daar zeg je dat hij 20 is... dan is het helemaal te duur!

Dat DACHTEN we(ik en de andere verzorgster), maar het is nagekeken en het blijkt dus dat hij 16 is.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:14

Hoe is dat nagekeken dan?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:16

Hij moet ook daar blijven staan? MAa rhet is jouw pony. Ze gaat toch niet voor jou beslissen waar hij staat? Voor zijn leeftijd is dit echt veel te duur. Het is niet dat ik je dat diertje niet gun, hij heeft een hardstikke leuk koppie Knipoog maar dat is nog geen reden om direct te kopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:19

jah dat wilde ik ook net vragen, manegepaarden blijven aaaaaltijd 12 of 13, pas na 5 jaar komt er een jaar bij!

ik moet wel bekennen dat ie er op de foto's goed uitziet.
maar ik blijf erbij dat je er niet meer dan 500 euro voor moet betalen, je zult dalijk nog genoeg kosten hebben aan de veearts,want een ouder paard mankeert veeeel sneller iets zoals:
hoesten (bronchites, van het jarenlange sloffen !!!!!,--->stof! )
slechte tanden
dampig
slecht door zijn haren komen
dus ik zou zeggen tegen de eigenaresse dat ik er geen dubbeltje meer voor geef als 500 euro!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:19

Ik wens je veel sterkte met de ellende die je nu gekocht hebt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:20

leeftijd heeft weinig te maken vind ik, meer de voorgeschiedenis denk ik. maar als jij hem graag wilt dan zou ik hem in ieder geval laten keuren!!!! dat doe je toch wel he?