jammer ....en balen voor jullie natuurlijk....iig grondwerken en misschien zelfs nog een cursus grondwerk erbij gaan volgen om er nog dieper op in te gaan.....dit paard heeft dat gewoon echt nodig als ik dat zo lees
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rooz1993 schreef:Wij hebben/hadden ook zoon paard. Die hebben we achterstevoren naar de wei gebracht. Dat ik veiliger voor jou en voor het paard. Op het begin is het moeilijk om aan te leren maar nu doet ze het al automatisch!
Je kan toch ook doen als die weer druk wordt meteen omdraaien en paar pasjes achterwaarts lopen en als hij weer rustig is dan weer omdraaien? Lijkt mij fijner! Maar misschien zit ik er wel naast he
) en trek zijn hoofd naar mij toe hierdoor kan niet aan het touw trekken. En als ik hem echt niet vertrouwde dan met zijn tweeen. Twee touwen eraan en zweep erbij. Zodra hij iets drukker werd, stil zetten en achteruit. Daar was die gauw flauw van.
Daarna hang je een longeerlijn aan het halster, zodat je een eind kan vieren als hij wegrent, maar je hem toch nog vast hebt. YankeeBoy schreef:Kan me voorstellen dat het paard uit zn dak gaat als hij voor 3 uur het land op mag, denk dat dat een groot deel van het probleem is.
. Ik lees bij dit geheel; paard is zo enthousiast als de wei in mag, dat hij z'n manieren vergeet. Bij ons op stal staat er ook zo een
Voorheen kwam dit paard ook zo kort buiten (op andere stal) en deed dit dus ook. Bij ons in het begin ook (wat mij een bijna afgebroken vinger opleverde
) maar nu hij bijna 10 / 12 uur per dag buiten staat EN het vertrouwen heeft dat hij er iedere dag weer in mag, is het zo goed als weg. Hij gaat wel iedere dag als 1e na buiten; dat werkt het beste. Dit paard is al wat ouder en heeft het in een half jaar "afgeleerd".