Tips voor mooie dikke staart?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:52

Eigenlijk alles wat hierboven gezegd word kan. ;)
Wat ik en een vriendin altijd doen als zij wedstrijd heeft een beetje magic gel erin dan lijkt het voller en het haalt de klitten er bij ons er nog eens uit ook. :D
Alleen ik weet niet of het bij alle pony's helpt :o maar het valt te proberen. :+

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:10

De mijne is pas enorm veel haar kwijt uit haar staart. Dacht eerst dat ze misschien zomerexeem had maar het was echt éénmalig dus ik vrees dat ze ergens is blijven hangen of dat haar buurman de schuldige is.

Ik ga nu aan de slag met shampoo, showsheen en uitpluizen. Dit alles met een hoop geduld.

Priya

Re: Tips voor mooie dikke staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:19

Ik denk dat je niet veel meer kan doen wat gezegd is. Het ene paard heeft gewoon een vollere staart dan de andere :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:07

troi schreef:
Invlechten! Iedere week losmaken, anti klit erin, doorborstelen en vervolgens die vlecht er weer in. Schijnt heel goed te werken..

precies!

als paarden dekens ophebben blijven er altijd wat haartjes achter de gespen van de dekens hangen waardoor je elke keer een aantal haartjes verliest.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:52

Lijkt me met dit weer toch minder prettig voor de paarden. Staart is toch ook beschermmiddel tegen de vliegen..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:58

Mijn tip: Less is more...Ik zit bij Rano en Shiva zo min mogelijk aan de staart en die hebben beide een prachtige, volle staart ;)

jamiejd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:36

Al maak je er een paar vlechten in, en je doet ze er de volgende dag weer uit dan staat het altijd wat voller. :D

Die van mij heeft een hele volle staart, doe er eigenlijk niks aan, soms doorkammen maar hij blijft altijd netjes en dik :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:39

zoveel mogelijk Afbijven zou ik zeggen, doet het toch nog steeds het beste.. tuurlijk eens in de twee weken een lekker antiklit er in is goed maar ga het niet eindeloos kammen, vlechten

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:01

Voordat je wil uitkammen eerst wassen met shampoo en creme spoeling.
Vervolgens antiklit of detangler er in en voorzichtig uitkammen.
Eerst de klitten onderin en zo verder naar boven werken.
Regelmatig de puntjes bijknippen en voor de rest geduld hebben en voorkomen dat er geschuurd of aan geknabbeld wordt ;)

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:58

Moet je met dat invlechten de vlecht er een dag in laten zitten en dan de avond er weer uithalen? en dan de volgende ochtend er weer in doen?
Ik snap dit effe niet :+

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:45

Ik heb met het nieuwe paardje ander probleem hij is te dik.

Maar SCR je kan de vlecht er gewoon een week in laten zitten naar gelang je paard het fijn vindt. Onze vorige merrie vondt het fijner als er 3 inzaten dan kon ze de vliegen beter raken. Die vlechten zaten er ook zo een maand in zolang ze netjes waren.

Maar zelf doe ik er weinig aan nu elke dag checken op dreads en die eruit pluizen en meer niet.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:52

Afbeelding

Deze staart had ik afgelopen weekend bijna helemaal ontklit (ja bij staartwortel zou ik in principe nog meer kunnen ontdraaien.)

Deze merrie heb ik een hele winter een vlecht in gehad. Paar keer per maand vlecht eruit, antiklit erin, wat laten hangen en terug vlecht erin. Om de zoveel weken de puntjes wat bijknippen die eruit steken (mm knippen)
Resultaat een mega dikke staart die ik nu wss wat moet gaan uitdunnen om hem praktisch te houden :+
Laatst bijgewerkt door bulck op 09-06-10 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:58

Gewoon bijna niks doen werkt het beste.
Wel elke 2 weken de puntjes bijknippen, 1 x per maand inspuiten met detangler en daarna uitpluisen, en verder niks, staarten worden zo echt mooi.

Beaubienne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:58

Mijn paard had daar ook last van.
Was hem eerst goed schoon met gewone shampoo, daarna een hele fles creme spoeling ( want dan hoef je geen anti-klit spray te gebruiken, word de staart weer zo vettig van) , goed en lang laten in trekken en uitspoelen. Staart kort afknippen overal, zodat alleen gezonde plukken zijn. En in een vlecht laten opdrogen.
Vanaf dan hoef je alleen nog maar met je handen er doorheen. Zonder dat je de staart beschadigd.

Suc6

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:02

Vooral niet teveel aan doen. Gewoon dagelijks het stro er even met de hand uitplukken en verder laten voor wat het is.
Af en toe een wasbeurt, daarna cowboy magic erin en uitborstelen van onder naar boven. Dan de onderkant bijknippen (iets bol, dan gaat het ook mooier uit staan)

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:28

Ik heb het allemaal even doorgelezen. Nu had ik even een vraagje:

Mijn paard is nog jong (4) maar bij hem vallen de haren van de staart met wortel en al eruit. Wat kan ik hier aan doen.
Niks aan doen is geen optie, omdat het er zo ook uitvalt. Nu dacht ik aan iets bijvoeren of smeren. Hebben jullie een oplossing?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:43

Noukjuhh schreef:
Ik heb het allemaal even doorgelezen. Nu had ik even een vraagje:

Mijn paard is nog jong (4) maar bij hem vallen de haren van de staart met wortel en al eruit. Wat kan ik hier aan doen.
Niks aan doen is geen optie, omdat het er zo ook uitvalt. Nu dacht ik aan iets bijvoeren of smeren. Hebben jullie een oplossing?

Da eens laten langskomen en bloed laten trekken. Wss een tekort aan iets

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:38

niet borstelen alleen af en toe stuk af knippen

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:15

Biotine... en dierenarts, inderdaad, voor je geen haar meer over houdt. Succes ermee :)

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:25

Staarten van KWPNers hebben natuurlijk van hun eigen niet z'n heel erg dikke staart. Maar, je kunt het proberen met invlechten. Maar als er geen klitten in zitten dan zou ik het ook niet uitborstelen. Als je al zegt dat het zoweinig is. Gewoon zo min mogelijk proberen te borstelen. En op zn tijd een keertje bij knippen. Dat lijkt mij het verstandigste.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:38

Quinc schreef:
Staarten van KWPNers hebben natuurlijk van hun eigen niet z'n heel erg dikke staart. Maar, je kunt het proberen met invlechten. Maar als er geen klitten in zitten dan zou ik het ook niet uitborstelen. Als je al zegt dat het zoweinig is. Gewoon zo min mogelijk proberen te borstelen. En op zn tijd een keertje bij knippen. Dat lijkt mij het verstandigste.

Huh??? Waar haal je dat nu weer?

Als ik ff terugdenk, van al men paarden met een giga staart staan de kwpn'ers aan kop. (ramiro merrie, ferro, uniform, Florencio, etc, waren paarden waar ik soms zelfs bij moest uitdunnen)

Een staart krijg je echt dik, door met beleid eraan te werken.
Heb hier vorig jaar een zwarte binnengekregen met een kwispeltje en op een jaar tijd is dat al een heel ander verhaal.

Het is de combi van een gezond paard, zoveel mogelijk eraf blijven en af en toe wat bijwerken (punten eraf etc)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:43

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:18

Bij mij hebben zowel paard als pony een volle staart.
Pony wel veel kwijt geraakt doordat er een paar jaar geleden een jaarling bij liep die een staart heerlijk vond. :(
Maar door er niet te veel aan te doen maar wel geregeld een aardig stuk eraf knippen, is die nu weer mooi vol.
Mijn pony heeft krullen in zijn staart, dus je moet deze wel schoon houden, anders draaien die krullen in elkaar en breekt het af.
Maar vlechten heb ik bij beide nooit gedaan. (ivm de vliegen erg sneu, maar ook als er een ander paard een hap vlecht neemt, ben je in ene alles kwijt ipv gewoon een plukje haar!)

shadoowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:17

invlechten.
als hij te lang is kan je paard erop gaan staan en dan wordt hij ook heel dun dus misschien knippen?
succes

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:24

oke, probeer dat dan.