Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
julie12 schreef:het gaat echt niet over mijn pony !
ze heefft altijd in de winter dekens op gehad ! we hebben niet in een keer het denken der af gehaald !
unamie schreef:Je paard heeft het ws koud dat is niet vreemd met dit snertweer
Normaal in het in deze tijd van het jaar een stuk warmer..
Zou iig een deken opdoen of (in de nacht) op stal zetten (houd het rillen dan op weet je iig ook dat je paard niet ziek is)
Van rillen worden ze warm?..
Het zal best maar prettig zullen ze zich er niet niet bij voelen..
En ze kunnen er zelfs ook ziek van worden
sefanja schreef:Door het omhoogzetten van de haren kan een paard lucht vasthouden tussen de haren, dit werkt als een extra isolatielaag
sefanja schreef:Door het omhoogzetten van de haren kan een paard lucht vasthouden tussen de haren, dit werkt als een extra isolatielaag
sefanja schreef:de beste weersomstandigheden waar paarden in kunnen leven is tussen +5 en de -10 graden...

FalcoMirza schreef:Ik zou eens gaan voelen aan de neus. Als hij koud is denk ik dat hij het wel koud heeft.
Meten is weten! semenamy schreef:Ja hoor dat kan, wij hebben er 2 die dag en nacht buiten staan met inloopstal en sinds een week of 6 geen deken meer op hebben.
Vanmorgen tijdens het voeren ontdekte ik dat de oude (hij is 20) zijn benen dicht bij elkaar had staan en stond te trillen als een rietje, zijn oren waren steenkoud en zelfs zijn lip leek te trillen. Dit was echt niet omdat hij bang of ziek was.
Het heeft hier ook echt veel geregend vannacht en is ons dus duidelijk dat opa hier niet meer goed tegen kan. Heb hem meteen weer een warme deken op gedaan was echt zielig!
denise04 schreef:Ik heb mijn dametje 2 weken terug ook weer een deken opgedaan. Die heeft (hoorde ik achteraf) van 11 tot 3 staan trillen. Ze is pas net 3 maar had het enorm koud. Nu (met ongevoerde regendeken) boeit de regen haar helemaal niks meer!
loveidefix schreef:Met dit weer (als ze niet geschoren is) kan de pony prima naar buiten zonder deken,
kunnen ze wel even trillen, maar als ze even gaan spelen krijgen ze het snel genoeg weer warm![]()
Dekens zijn gewoon onzin als je paard niet geschoren is. Paarden kunnen hun temeratuur prima zelf regelen,
en met een deken word dat alleen maar moeilijker voor haar. Het kan natuurlijk zijn dat haar vacht nog heel
licht is doordat ze zo vaak een deken op heeft gehad, maar dan moet je haar eerst geen deken meer op doen
op stal (staat ze ook niet op de tocht) en dan als het niet regent naar buiten, en op den duur kan ze weer prima buiten
staan
FalcoMirza schreef:Ik zou eens gaan voelen aan de neus. Als hij koud is denk ik dat hij het wel koud heeft.