Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marion71 schreef:Als je oppervlaktewater goed is, dan kun je een bron laten SPUITEN. Dat kan tot geloof ik max. 6 m en kost idd geen drol. Als je rood water hebt en je moet veel dieper, dan moet je hem echt laten SLAAN. En dát is wel een duur grapje!
Een pomp van honderd euries kan niet wat wezen. Een weidepomp kost meer. Heb je het dan ook nog over een elektrische pomp?
Marion71 schreef:Dat ligt aan de reden waarom je bak zwaar is, Melizz. Als dat komt omdat het grondtype niet geschikt is voor een rijbak, dan helpt sproeien niks. Denk dan bijvoorbeeld aan te grof zand. Als zand aan elkaar plakt, is het stevig. Is je rijbak zwaar omdat hij droog is, dan kan het echt een uitkomst bieden. Mijn rijbak is na een flinke plens water niet nat. Nadeel is dat hij dus ook gauw droog is met weinig regen, en dus sproei ik.
suuzepuus schreef:k heb het nagevraagd.....
bron spuiten is 180 euro en pomp 150!!
is natuurlijk erg verschillend per regio en degene die het doet maar hier in zo drenthe kun je daar ongeveer vanuit gaan.
Noppert schreef:Mijn man heeft een ringleiding aangelegd op de omheining van de buitenbak, daar staan 6 sproeiers op aangesloten (bak is 30x60) en die sluiten we dan aan op de pomp met het grondwater.'s zomers sluiten we die zelfs aan op een tijdklok zodat die 's nachts sproeit. Echt ideaal!! 2 uurtje de pomp aan en de hele bak is de hele week weer helemaal super!
Hutcherson schreef:Pomp hebben we. Die kan behoorlijk wat leveren dus dat zal het probleem niet zijn. Drukleidingen, zijn dat die zwarte enigszins flexibele buizen met zo'n blauw randje? Volgens mijn partner zouden we al zo'n €300 kwijt zijn aan leidingen. Dat moet toch makkelijker kunnen?
Hutcherson schreef:Onze huidige weide sproeiers kunnen prima op tuinslang. Als ik 6 van zulke sproeiers naast de bak zet, zouden die het trucje ook kunnen doen. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen met vertakkingen voor tuinslang haha. Denk niet dat die er 4 of 6 tegelijk aankan. De slang dan. De pomp kan dat prima.