Meer Dazen dan andere jaren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:43

Volgens mij zijn ze dan allemaal jullie kant op verhuist, want ik heb er hier in het westen nog niet 1 gezien.
Jullie maken het veel te gezellig voor ze daar, maar daar zit ik helemaal niet mee hoor. Knipoog
Het is hier altijd veel minder gelukkig, maar deze zomer zijn we tot nu toe helemaal dazen-vrij.
(Hoop dat we het ook nog een tijdje zo houden.)

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:52

Volgens mij zijn er wel meer van die bloedzuigende beesten, of in elk geval veel eerder, het is nu ook al een tijdje mooi weer geweest en de winter was niet echt je van het, (er was toch ook geen 11-stedentocht of wel?)

Was vandaag distels aan het maaien en ben binnen tien minuten wel 5 keer gestoken door die beesten, weet niet of het een daas was maar het vloog en stak in ieder geval. Maarrr...dat laat ik niet op me zitten natuurlijk, dus heb ik gezin 1 uitgeroeid, heb mezelf wel rode plekken geslagen maar dat had ik er maar al te graag voor over. Kijk het blijft niet bij een banketstaaf muggenbultje, nee... het wordt een giga plek, op mijn arm zat er zelfs bloed, nou weet ik niet of dat rechtstreeks van mij uit kwam of via dat beest.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:26

Pellie schreef:
eeuhm een Daas... bij ons in Friesland heet dat vliegend spul wel eens anders... kan iemand me uitleggen wat een Daas is? Bloos

Lelijke, grijze, vliegende beesten, die het heerlijk vinden om je paard en af en toe jou leeg te zuigen en dan die prachtige groote bobbels op je paard achter laten met soms hele bloedsporen.
Die beesjes Haha!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:23

Jasmijn schreef:
Volgens mij zijn ze dan allemaal jullie kant op verhuist, want ik heb er hier in het westen nog niet 1 gezien.
Jullie maken het veel te gezellig voor ze daar, maar daar zit ik helemaal niet mee hoor. Knipoog
Het is hier altijd veel minder gelukkig, maar deze zomer zijn we tot nu toe helemaal dazen-vrij.
(Hoop dat we het ook nog een tijdje zo houden.)

Geluksvogel Schijnheilig

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:31

Ja in Friesland heet een mug een vlieg en een vlieg een mug, toch? Ik heb daar altijd spraakverwarring over met Eelke Haha! Daarom noem ik een steekert tegenwoordig maar een neef, dat mag ook in het Fries schijnt. En zo'n zwart brombeest nou ja, daar kom ik zelf ook niet meer uit. Ik begin de term vlieg/mug dus ook al aardig door elkaar heen te gebruiken Nerd

Even on topic: Ik weet overigens ook wel zeker dat er meer zijn dan vorig jaar. Er staan nogal veel bomen om de wei waar mijn paardjes vaak staan en ik moet ze dan goed insprayen, anders blijven ze maar staartslaan/schoppen/hoofdschudden/galopje om ervan af te komen. Vorig jaar viel het dus allemaal wel mee....ik hoop dat ze snel weg zijn, maar dat duurt geloof ik wel tot half augustus Boos!