Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sabina1998 schreef:Bij mijn vorige verzorgpony deed ik het wel, maar nu slepen ze het weg.
janou3 schreef:Wij doen het niet. Onze paarden wisselen met regelmaat van weide. Wanneer ze verwissels zijn word de weide gesleept. Ook lopen ze maar 1x per weideseizoen op hetzelfde stuk land.
Leeuwnie schreef:Is ook een prima manier. Op zo'n manier ben je verzekerd van een schone wormvrije wei, want na 6 weken (geloof ik) niet betreden is de wei schoon, vertelde de DA.
want een wormbesmetting (eitjes) kunnen tot wel 2 jaar 'in leven' blijven en zelfs strenge vorst overleven.
al is dat dan wel specifiek de spoelworm
NienkeNiels schreef:Oke en nu wil ik wel eens jullie mening horen!
Even voor ik beschuldigingen naar mijn hoofd krijg:
Het is niet MIJN land en MIJN paard staat er ook niet op.
Oke daar komt het.. bij ons op stal heeft de eigenaar de mest van de paarden (paarden staan op vlas) over het land uitgegooid. nu ligt er dus een dikke laag stront/vlas op. het heeft wel weer geregend etc. maar nu hij laat zijn eigen paarden er ook opstaan. de paarden hebben hier wel hooi te eten maar toch vind het een smerig idee en julie?
).