Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waratje schreef:Als ze alleen staat is alle gezelschap beter dan geen gezelschap, dus dat ze dan wel komt is wel logisch.
Maar jij bent dus niet leuker dan die twee andere paarden, ze heeft er een hoop loperij voor over om bij die twee te blijven en niet met jou mee te gaan. Dus wat kun jij haar bieden dat leuker is?
Je zegt dat ze in het verleden wel kwam, wat is er veranderd in de tussentijd?

koko schreef:Ik denk, mede omdat het waarschijnlijk komt door hetgeen ze heeft meegemaakt, dat de aanpak van myrddin het beste kan werken. Ze moet weer het vertrouwen krijgen in je.... dus de eerste keren dat je haar hebt niet uit de wei halen maar haar even krabbelen in haar nek ofzo en weer laten gaan. Kost wat tijd maar daar heb je hopelijk straks weer wat voor terug!
Succes want het is en blijft lastig dit soort dingen.....

liberia schreef:Je hebt er ws. niet direct iets aan; mijn jaszak heeft een klitteband sluiting. Daar zitten altijd snoepjes in. Onze paarden (waarvan sommige ook moeilijk te vangen zijn) horen in de wei het klitteband open gaan en weten niet hoe snel ze bij je moeten komen. Misschien iets om voor de toekomst te gaan oefenen? Succes, uit ervaring weet ik hoe vervelend het is.
spiritxxx schreef:Mijn paard laat zich ook niet makkelijk vangen in de wei. Wat ik dan altijd doe is hem gaan opjagen, een paar rondjes door het land laten galopperen en dan gaat hij in een hoek staan en vang ik hem zo. Alleen ik denk dat dat niet gaat met allemaal andere paarden in het land.

En voor mij was het een goede oefening in geduld :-p Weet niet of je daar iets mee bent hoor, dat is gewoon wat bij mij werkte.