veilige binnenbak verruilen voor alleen buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: veilige binnenbak verruilen voor alleen buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:33

Ik denk dat als je alleen nog maar een buitenbak hebt, het probleem toch snel minder zal worden.
Het feit dat je minder lange reistijd hebt, maakt dat je meer tijd aan je paard kunt besteden en dus in het begin eerst longeren oid voor dat je gaat rijden. En als je elke dag in die buitenbak rijdt, wordt dat schrikken vanzelf minder.
Gewoon lekker aan het werk zetten, dan komt het heus wel goed!
En buiten is uiteindelijk natuurlijk wel zo lekker, in de frisse buitenlucht. Zowel voor jezelf als voor je paard.

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:12

Ik zou ook gaan voor de buitenbak, dat scheelt je een hoop tijd en geld.
En je hebt toch nog de mogelijkheid om naar de binnenbak toe te rijden mocht dat door bv de weersomstandigheden nodig zijn.

skippy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:46

Super bedankt, voor al jullie reakties!
De prijs blijft hetzelde van de stalhuur, het is een beetje jammer dat in mijn omgeving met alleen een buitenbak dezelfde prijs wordt gevraagd als 20 km verderop een pensionstal MET binnenbak.
Het zijn dan ook echt de benzinekosten die ik kan besparen, en de tijd.
Of ik zou moeten verhuizen ha.ha!

Ik heb besloten om het toch maar te doen, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd en idd. we gaan nu de goede tijd in, als ik het wil doen is deze tijd de beste om er aan te wennen.
Ben inmiddels ook steeds vaker buiten gaan rijden, ook met wind, een paar dagen terug lag ik er tot 3 keer toe bijna naast (vanuit het niets ben ik ineens in 1 sec. van de A bij de X)en gisteren ging het redelijk goed, toen stond er nl. ook veel wind.
Desnoods longeer ik idd. eerst.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:44

Gaat vast goedkomen, heb er vertrouwen in.
Onze verhuizing is inmiddels nog maar ruim een week weg en ik kijk er erg naar uit. Probeer je ook open te stellen en er met vertrouwen aan te beginnen ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:30

Indien die buitenbak het gehele jaar (op een enkele dag na) te rijden is zou ik misschien naar een andere stalling verhuizen.

skippy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:30

Dank je Silence!

Ik laat het maar over mij heen komen.
Succes met jou verhuizing, maar dat zal best goed komen!

Nu ik eenmaal deze beslissing heb genomen, kan ik ook haast niet wachten tot het zover is, lijkt me heerlijk zo dicht bij huis!

skippy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:33

friesiszwart: de bak in inderdaad goed, eb en vloed bodem, staan nooit plassen in en is zelfs met vorst nog redelijk te rijden!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:00

Lekker doen hoor, ik weet al 2 jaar niet beter en zou nooit anders meer willen. Paarden worden er zo ontzettend makkelijk van. Altijd lekker buitenrijden, geen gezeur op concours etc.

Enneh bak te slecht? Dan gaan we een rondje buiten doen, ook midden in de winter. Geven de paarden toch niks meer om.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:55

Went het paard vanzelf aan joh :) mijn bijrijpaardje is ook nogal schrikkerig, vooral als het hard waait, als het echt heel hard waait stappen we er gewoon niet op en gooien we hem aan de longeerlijn. Hij zal vooral in begin misschien erg huppserig zijn maar dat neemt vanzelf wel af als ie lekker aan het werk gaat en afgeleidt wordt :)