Man of vrouw als hoefsmid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:35

flair schreef:
Bij een goed opgevoed paard maakt mannelijk of vrouwelijk niet uit.

Hier kan ik het helaas absoluut niet mee eens zijn... Bij de best opgevoede paarden kunnen zich soms situaties voordoen waardoor kracht vereist is... en dan is een man toch sterker dan een vrouw doorgaans (simpel feit). Niks ten nadele van vrouwen overigens maar ik ga toch helemaal met Margreet mee... Bovendien heb ik bij jonge paarden die nog veel moeten leren ook liever een mannelijke hoefsmid puur omdat ze toch wat meer kracht hebben en daardoor makkelijker tegen kunnen houden als dat nodig is.

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:00

Als ze echt even goed zijn, zou ik de vrouw kiezen, omdat die vaak (dus niet altijd!) zachter zijn in de omgang met paarden, en dat is voor Rocco nodig. Maar ik ben nu heel teverden over mijn mannelijke hoefsmid.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:23

droebel schreef:
een beetje te netjes want ze is er 2 uur mee bezig geweest Gaaaap

Is dat zo vreemd dan?! Verward
De smid die hier op stal komt doet er eigenlijk altijd 1,5 a 2 uur over per paard, rondom warm beslaan. Ik weet niet beter of dat is een vrij normale tijdsduur.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:47

Ik wed dat mijn vrouwelijke hoefsmid net zo sterk is als de mannelijke die ik hiervoor had. Ik denk ook niet dat er tengere en vrouwelijke vrouwelijke hoefsmeden zijn Haha!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:26

Kwaliteit voor geslacht, prijs voor geslacht ... dan kiezen Haha!