MarvanTom schreef:Weet je zeker dat je hooi/stro wilt opslaan boven de stallen..?
Is wel ruimte winnend natuurlijk, maar in de praktijk niet echt handig.
Steeds naar boven om iets te pakken en met het lossen moet ook alles eerst naar boven...
Daarnaast gaat het vaak ten koste van de luchtkwaliteit (meer stof en lager plafond) en de hoeveelheid licht in de stal (lichtdoorlatende platen in het dak hebben dan geen zin).
Shanelle schreef:Ik ben persoonlijk ook niet zo voor een paddock. Tenminste niet als permanente oplossing.
Als ik mijn paard nu bij ons los zet in de bak, vind hij daar niet zoveel aan. Enkele gekke sprongen en dat is het dan ..
Hij gaat ook vaak met zijn neus over het zand in de hoop er toch minstens 1 sprietje gras te vinden, maar tevergeefs.
In de wei is dit wel héél andere koek, dan ben ik zelfs bang dat hij zichzelf zou verwonden omdat hij ZO ontzettend uitgelaten is.
Maar op zo'n klein stukje zal echt geen gras blijven staan. Die paar sprietjes gras zullen als je pech hebt met veel zand bij je paard naar binnen gaan waardoor je het risico loopt dat hij koliek krijgt. 's Winters zullen de tranen je helemaal in de ogen springen van de blubber waar je paard dan in staat. Dan kun je naar mijn mening beter bewust kiezen voor een paddock, inclusief drainage en goede bodem. 's Winters heb je daar veel plezier van want je paard kan gewoon naar buiten en 's zomers is er in de buurt waarschijnlijk wel weidegang te vinden.