Aan halster niet te houden, bit in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:31

Probeer als ze er vandoor wil direct een ruk jouw kant op te geven en haar kont van je af te drijven, zodat je haar even uit evenwicht brengt en haar in met haar hoofd in jouw richting brengt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:06

Tessebes"]
Probeer als ze er vandoor wil direct een ruk jouw kant op te geven en haar kont van je af te drijven, zodat je haar even uit evenwicht brengt en haar in met haar hoofd in jouw richting brengt.
[/quote]

En daarmee heb je zelf antwoord gegeven op je eigen opmerking (zie onderstaande quote)

[quote="Tessebes"]
[quote="Lautjuh123 schreef:
cassidy, zoals op die foto's loopt persoon er beetje voor maar wat als veerle no schrikt en naar voren rent, dan heb je zo een paard afdruk op je achterbenen staan lijkt mij Scheve mond

Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het voorbeeld op de foto nergens op slaan, zo lang het goed gaat, gaat het goed. Het paard hoeft het maar 1x op z'n heupen te krijgen en je hebt niks meer te vertellen. dag paardje!
[/quote]

Zolang als je de tegenwoordigheid van geest hebt om het hoofd naar je toe te halen als ze langs je heen mochten schieten, is er geen enkele kans dat jij een mep van het paard te pakken krijgt...

Bovendien, zo gauw als het paard dreigt je voorbij te gaan: stilzetten, en achterwaarts. Als je dat konsekwent doorvoert, zal hij ook in een schrikreactie niet zo snel aan je voorbij lopen...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:32

cassi, ik gebruik ook inderdaad jou manier. Baloe schrikt ook nog geregeld. Alleen is hij dan zo lief om niet naar voren of opzij te springen... maar juist op de achterbenen omdraaien (draait keurig van me af) en het dan op een lopen te zetten Haha!

Baloe schrikt alleen van paarden die er onverwacht aankomen, met auto's enz. enz. gaat goed.
Ik wandel buiten wel met een hoofdstel. Soms met halster, maar vind hoofdstel fijner... Daaraan doe ik altijd een longeerlijn. Als ie dan weg vliegt, kan ik hem wat ruimte geven, en hem proberen op een volte te "trekken"
Niet de beste manier, maar soms wel t enige wat helpt!

Verder probeer ik het wel via de NH, maar soms kan je even niet anders....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:38

Probeer dat op de volte trekken te vermijden. Het paard is toch sterker dan jij, en de kans is alleen maar groot dat je zo een erg sterk paard krijgt...
Op de lange duur wint het paard het dan altijd van je...