Wit wassen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:09

idd drogist en misschien dat de paardendrogist of een andere paardenwinkel het ook wel hebben!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:10

Gewoon Kruidvat merk, als er paard voor staat betaal je drie keer zoveel.
Met mijn Haflingerstaart merk ik dat het goed werkt om regelmatig te wassen. Niet pas als hij echt smerig is, maar gewoon elke week.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:49

Ik was mijn schimmel met bethadineshampoo en zijn staart met Biotex groen en zilvershampoo.

Weet er toevallig iemand of er weleens allergische reacties komen als je je paard helemaal met zilvershampoo wast ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:55

Op alles kan een paard een reactie krijgen.
Dat weet je nooit van te voren.
Probeer het eens op een klein stukje van zijn lijf, dan weet je al iets meer.

Kawa was bv allergisch voor dat spul in die groene spuitbus om gele vlekken bij schimmels weg te krijgen.
Gelukkig had ik het ook uitgetest op een klein stukje.

En zo kende ik een paard die helemaal ingespoten was met veerust en al zijn haren ging verliezen en binnen een week kaal was Verdrietig

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:14

Palermo heeft gelukkig alleen witte manen en staart en twee beentjes.
Ik heb zondag voor het eerst betadine shampoo gebruikt omdat ik het allemala maar niet schoon kreeg, met biotex niet, blauwshampoo niet en alle anderen al helemaal niet.
Dus mijn hoop was laag.

Maar tot mijn verbazing was ze witter dan ooit, haar benen, manen en staart straalden me tegemoet.
Haar staart is nog niet helemaal spierwit, zit ook anderhalf jaar plas ingetrokken geloof ik maar vergeleken met al mijn vorige pogingen ziet ze er echt al stukken beter uit.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:38

ik was peppers lijf met hippique shampoo van sectoline en zijn sokken en staart met de bekende paarskleurige zilvershampoo van het eigen merk van de kruidvat,tijdens het drogen ziet de staart nog wat gelig maar na het drogen is ie redelijk wit te noemen,maar het verschil is natuurlijk dat pepper een ruin is en luna een merrie!als ik zo de reactie's hier lees zou ik het als ik jou was met betadine shampoo proberen inge.

voor de keuring zet ik pepper's sokken nog even in de week in de biotex groen,en voor de rest moet het maar.
Laatst bijgewerkt door desillies op 17-06-03 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:38

Wij doen de staart altijd 10 minuten in een emmer met warm water met groene biotex hangen. Moeten ze wel braaf zijn he Haha! Dan weekt de viezigheid d'r uit. Dan nog wassen met zilver shampoo en betadine shampoo. Daarna cremespoeling d'r in. Met een handdoek de haren drogen. En dan anti-klit d'r in spuiten. Kwijl Kwijl

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:43

Ik heb een of ander spul (oliebol ben naam kwijt, zal ff opzoeken vanmiddag) en dat spuit je erop (soort blauwachtige shampoo is het), wrijf je even in en je spoelt het er zo af (En nico is schimmel = altijd vies en daar werkt het super bij!)

Bij ons staat het in iedergeval naast de Equishine in een witte fles Haha!

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:39

naam = Canter Coat Whitener.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 16:18

Iedereen bedankt voor de tips.
Inmiddels heb ik zilvershampoo van guhl geprobeerd, het werkt wel al moet ik het heel lang in laten trekken (min. een half uur) en vaak herhalen (+/- 4 keer).
Ik heb nog een potje betadineshampoo staan en dat ga ik ook nog proberen omdat vooral de sokken en staart nog steeds gelig zijn.