Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cadee schreef:Ik lees in je profiel dat je 17 bent.
Wil je wel eens weer horen praten als je zelf kinderen hebt.
Hoop dat je dan verstand genoeg hebt om voor je (jonge) kind een oude leerpony te kopen.
Helaas ben ik ook zo een stuk onverstand die 6 jaar geleden een pony van 20+ kocht voor haar dochter van 9.
secricible schreef:Ik vind dat je je gedraagt als een jaloers dom gansje.
Voor dit meisje is het super dat ze een betrouwbare pony krijgt om mee te werken. Ik heb ook een 20-jarig paard gekocht, beestje gaat nog super goed en is hartstikke fit.
En misschien kan je duidelijker gaan typen, want je berichten zijn niet te lezen.
Hoe ziet het bit eruit? Een ongebroken trens is pas een stang als er scharen aanzitten, zitten er geen scharen aan (dus geen hefboomwerking) is het niet eens een stang. En iets zegt me dat die kennis nog niet tot je behoorde. Echwel schreef:Jij vindt het belachelijk, verder niemand anders dus gaat het niet naar jouw zin, praat niemand in jouw straatje dus hoppa topic op slot..
Dacht niet dat het zo werkt..
Je moet jezelf eerst maar eens achter de oren krabben en beseffen dat je nu vreselijk roddelt over mensen die dat wrs niet verdienen..
Het is trouwens ZIJN benen en je interpuctie is ook om te janken, je corrector laat je aardig in de steek
Lara_Silver schreef:Ik vind dit topic dommer dan de zet van die mensen. Jij vind paarden na de 10 jaar zeker allemaal al oud worden?Hoe ziet het bit eruit? Een ongebroken trens is pas een stang als er scharen aanzitten, zitten er geen scharen aan (dus geen hefboomwerking) is het niet eens een stang. En iets zegt me dat die kennis nog niet tot je behoorde.
Een gezond en goed gereden paard wordt wel flink wat jaartjes ouder dan 20. Liever een oude pony aan onder een kindje, die zijn rondjes loopt en ervaren is. Dan een jong ding, die zelf niet het hele riedeltje van het rijden kent, dan gaat etteren en vervolgens onterecht wordt afgestraft.
Je moet geen zeurtopic openen als je zelf aan de juiste kennis ontbreekt om dan over anderen te zeuren die de kennis blijkbaar wel bezitten. Laat me raden, je hebt zelf geen eigen pony bent hier gefrustreerd over en moet dat dan maar afreageren?

cadee schreef:Lara_Silver schreef:Ik vind dit topic dommer dan de zet van die mensen. Jij vind paarden na de 10 jaar zeker allemaal al oud worden?Hoe ziet het bit eruit? Een ongebroken trens is pas een stang als er scharen aanzitten, zitten er geen scharen aan (dus geen hefboomwerking) is het niet eens een stang. En iets zegt me dat die kennis nog niet tot je behoorde.
Een gezond en goed gereden paard wordt wel flink wat jaartjes ouder dan 20. Liever een oude pony aan onder een kindje, die zijn rondjes loopt en ervaren is. Dan een jong ding, die zelf niet het hele riedeltje van het rijden kent, dan gaat etteren en vervolgens onterecht wordt afgestraft.
Je moet geen zeurtopic openen als je zelf aan de juiste kennis ontbreekt om dan over anderen te zeuren die de kennis blijkbaar wel bezitten. Laat me raden, je hebt zelf geen eigen pony bent hier gefrustreerd over en moet dat dan maar afreageren?
ok je hebt gelijk
ik ben fout.
Maar het is dan niet zo heel handig om dan een topic te gaan openen waarin je een hoop commentaar kunt verwachten
chaatje16 schreef:Ja precies, voor zo'n meisje moet je een brave pony kopen rond de 10 jaar die al rond de M gelopen heeft en ze dus veel van kan leren!
Niet een paard die met stang gereden is ! dit word alleen maar trekken en drammen! Jammer...
LiVetime schreef:Ja hoor.. Ik zou ook een pony kopen voor mijn dochter van 10 die M heeft gelopen, maar zelf nog amper kan rijden. Ik zie de logica er niet achter, sorry.