Domme zet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:42

Ik vind dat je je gedraagt als een jaloers dom gansje.
Voor dit meisje is het super dat ze een betrouwbare pony krijgt om mee te werken. Ik heb ook een 20-jarig paard gekocht, beestje gaat nog super goed en is hartstikke fit.
En misschien kan je duidelijker gaan typen, want je berichten zijn niet te lezen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:43

cadee schreef:
Ik lees in je profiel dat je 17 bent.
Wil je wel eens weer horen praten als je zelf kinderen hebt.
Hoop dat je dan verstand genoeg hebt om voor je (jonge) kind een oude leerpony te kopen.

Helaas ben ik ook zo een stuk onverstand die 6 jaar geleden een pony van 20+ kocht voor haar dochter van 9. :D

als jij zelf iets van paarden kent is er toch geen probleem.
Dan kan je,je kind zeggen wat hij/zij met de pony kan en doen wat hoort !
Maar stel nu jij kent helemaal niets van paarden en hun welzijn.
je geeft ze maar eten wat je denkt dat ze nodig hebben ?
je laat je kind maar doen met de pony !
wat denk je wat er gaat gebeuren met je kind van 9 ?
en de pony ?[/quote]

wat heeft dit met de pony van 22 te maken dan?
of je nou verstand van paarden hebt ofniet, maakt niet uit of je pony van 22 koop, of van 8

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:44

Pardon, mijn oude verzorgpaardje was 35, niks mis mee en nog fit genoeg! Ja, tuurlijk wat gebreken, half blind en geen tanden meer in z'n mond. Hij heeft genoten van z'n pensioen, maar je kon hem geen groter plezier doen dan een ritje bos, en dan niks stappen, maar, dribbel, dribbel. Dus 1 of 2 x per week reden we een ritje, voor ons allebei genieten!

Dus 23 hoeft helemaal niet oud te zijn, zeker als leer-pony! Moet dat dan een jong ding zijn zonder ervaring?? Dat zal voor meer problemen zorgen!

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:44

secricible schreef:
Ik vind dat je je gedraagt als een jaloers dom gansje.
Voor dit meisje is het super dat ze een betrouwbare pony krijgt om mee te werken. Ik heb ook een 20-jarig paard gekocht, beestje gaat nog super goed en is hartstikke fit.
En misschien kan je duidelijker gaan typen, want je berichten zijn niet te lezen.

jaloers nee hoor
dan moet je het niet lezen !
het mag gesloten worden.
het is belachelijk.

ziamara

Re: Domme zet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:45

je opent het topic zelf,
en dan geven we jou geen gelijk, en dan mag het topic gesloten worden :')

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:45

Ik zie er ook niks doms in.
Ik vind het een beetje een domme zet om hier een topic over te openen, als ik heel eerlijk ben. Snap niet wat je hier nou precies mee op schiet :)
Ik snap het probleem ook niet van de stang.

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:47

LiVetime schreef:
Ik zie er ook niks doms in.
Ik vind het een beetje een domme zet om hier een topic over te openen, als ik heel eerlijk ben. Snap niet wat je hier nou precies mee op schiet :)
Ik snap het probleem ook niet van de stang.

ok

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:47

Jij vindt het belachelijk, verder niemand anders dus gaat het niet naar jouw zin, praat niemand in jouw straatje dus hoppa topic op slot..
Dacht niet dat het zo werkt..
Je moet jezelf eerst maar eens achter de oren krabben en beseffen dat je nu vreselijk roddelt over mensen die dat wrs niet verdienen..

Het is trouwens ZIJN benen en je interpuctie is ook om te janken, je corrector laat je aardig in de steek

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:48

ziamara schreef:
je opent het topic zelf,
en dan geven we jou geen gelijk, en dan mag het topic gesloten worden :')

jup ! heb geen zin meer om er over te discussieren !

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:48

Ik kocht ook een bijna 20-jarige en dat is nu alweer 2 jaar terug. Gaat nog prima hoor! Hoe ouder hoe beter.. :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:48

Ik vind dit topic dommer dan de zet van die mensen. Jij vind paarden na de 10 jaar zeker allemaal al oud worden? :') Hoe ziet het bit eruit? Een ongebroken trens is pas een stang als er scharen aanzitten, zitten er geen scharen aan (dus geen hefboomwerking) is het niet eens een stang. En iets zegt me dat die kennis nog niet tot je behoorde.

Een gezond en goed gereden paard wordt wel flink wat jaartjes ouder dan 20. Liever een oude pony aan onder een kindje, die zijn rondjes loopt en ervaren is. Dan een jong ding, die zelf niet het hele riedeltje van het rijden kent, dan gaat etteren en vervolgens onterecht wordt afgestraft.

Je moet geen zeurtopic openen als je zelf aan de juiste kennis ontbreekt om dan over anderen te zeuren die de kennis blijkbaar wel bezitten. Laat me raden, je hebt zelf geen eigen pony bent hier gefrustreerd over en moet dat dan maar afreageren?

edit: blijkbaar wel, waarom dan nog zo een zeurtopic?
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 27-04-10 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:49

Echwel schreef:
Jij vindt het belachelijk, verder niemand anders dus gaat het niet naar jouw zin, praat niemand in jouw straatje dus hoppa topic op slot..
Dacht niet dat het zo werkt..
Je moet jezelf eerst maar eens achter de oren krabben en beseffen dat je nu vreselijk roddelt over mensen die dat wrs niet verdienen..

Het is trouwens ZIJN benen en je interpuctie is ook om te janken, je corrector laat je aardig in de steek

ok dan als jij het zegt
jij bent hollander ik niet :)

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:49

Lara_Silver schreef:
Ik vind dit topic dommer dan de zet van die mensen. Jij vind paarden na de 10 jaar zeker allemaal al oud worden? :') Hoe ziet het bit eruit? Een ongebroken trens is pas een stang als er scharen aanzitten, zitten er geen scharen aan (dus geen hefboomwerking) is het niet eens een stang. En iets zegt me dat die kennis nog niet tot je behoorde.

Een gezond en goed gereden paard wordt wel flink wat jaartjes ouder dan 20. Liever een oude pony aan onder een kindje, die zijn rondjes loopt en ervaren is. Dan een jong ding, die zelf niet het hele riedeltje van het rijden kent, dan gaat etteren en vervolgens onterecht wordt afgestraft.

Je moet geen zeurtopic openen als je zelf aan de juiste kennis ontbreekt om dan over anderen te zeuren die de kennis blijkbaar wel bezitten. Laat me raden, je hebt zelf geen eigen pony bent hier gefrustreerd over en moet dat dan maar afreageren?

ok je hebt gelijk :)
ik ben fout.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:50

cadee schreef:
Lara_Silver schreef:

ok je hebt gelijk :)
ik ben fout.

Typisch puberantwoord, reageer eens inhoudelijk op mijn post?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:51

Pony's kunnen oud worden; 30+ is geen uitzondering.
Kinderen groeien; dik kans dat dit kind met een jaar of 4,5 aan een grotere pony of paard toe is en dat de pony dan nog niet af is.

Dat hij met stang gereden is; mss is het een Z-wedstrijdpony die daarom op stang en trens gereden is. Idd perfecte leerpony!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:52

Het is niet erg dat je hier een topic over opent, maar ik snap het probleem alleen niet zo erg. Maar neem aan dat dat gewoon met jouw leeftijd te maken heeft en t gewoon leuk vind om ergens tegenaan te schoppen zo nu en dan. Geeft ook niet :) Maar het is dan niet zo heel handig om dan een topic te gaan openen waarin je een hoop commentaar kunt verwachten :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:53

cadee schreef:
op wat zou het uitdraaien ? :s

Op roddelende stalgenoten..

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:54

Typisch puberantwoord, reageer eens inhoudelijk op mijn post?[/quote]

ik denk dat ik gewoon ga afwachten en kijken
ik ben geen puber dat weet jij toch niet !
ik heb mijn mening verteld, waarom zou ik dan nog antwoorden op de jouwe.
Als ik disscusier zeg je toch dat jij gelijk hebt dus ik maak het ons beide gemakkelijk.
We gaan hier niet over verder omdat ik wel zal afwachten en als je wil laat ik je zelf nog iets weten.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:58

Ik ben het wel met je eens, voor zo'n meisje moet je een brave pony kopen rond de 10 jaar die al rond de M gelopen heeft en ze dus veel van kan leren!
Niet een paard die met stang gereden is ! dit word alleen maar trekken en drammen! Jammer...
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 27-04-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:59

chaatje16 schreef:
Ja precies, voor zo'n meisje moet je een brave pony kopen rond de 10 jaar die al rond de M gelopen heeft en ze dus veel van kan leren!
Niet een paard die met stang gereden is ! dit word alleen maar trekken en drammen! Jammer...

:o?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:01

Ja hoor.. Ik zou ook een pony kopen voor mijn dochter van 10 die M heeft gelopen, maar zelf nog amper kan rijden. Ik zie de logica er niet achter, sorry.

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 19:02

chaatje16 schreef:
Ja precies, voor zo'n meisje moet je een brave pony kopen rond de 10 jaar die al rond de M gelopen heeft en ze dus veel van kan leren!

ik vindt het ook maar het mag ook ouder zijn hoor.
Maar de meeste sportpony's die heel oud zijn en sport hebben gelopen hebben slijtage of artrose en leiden als je er dan nog met gaat rijden.
Maar als ze gewoon van een boer komen en nooit deftig gereden geweest zijn vindt ik het geen goed idee.
En ik vindt het jammer een pony van 23 aankopen je kent zijn verleden niet.
Heeft hij pijn ?
hij kan het moeilijk zeggen.
Beter dan eerst toch eens een dierenarts ?
Maar ja ik wens ze zeker het allerbeste toe en hopelijk is het een gezonde leuke pony en nemen ze er les met.
Zodat het meisje leert rijden en niet leert 'knoeien'

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:02

Nee niet blond, maar slim :Y)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:04

LiVetime schreef:
Ja hoor.. Ik zou ook een pony kopen voor mijn dochter van 10 die M heeft gelopen, maar zelf nog amper kan rijden. Ik zie de logica er niet achter, sorry.

Ik zou het helemaal geweldig vinden als ik mijn pony BIJV. te koop zou hebben dat is een tinker van 9 M2+8 dressuur super lief en knuffelig en doet altijd zijn best, zet er een jonge meid of en hij gaat voor haar door het vuur. Zo'n meisje leert goed rijden met de juiste lessen omdat de pony al goed gereden is!
Heeft ze veel meer aan

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:05

nou ik zie de logica van jou ook niet Chaatje16
wat heeft een kind aan een pony die M heeft gelopen? denk je nou echt dat zij er aan denkt, om schouderbinnewaarts te lopen, contragalop? jeahh right

wie zegt dat een pony van 8 geen pijn heeft dan, ken je zijn/haar verleden wel?