basisbehoeften (verzorging) paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BS91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 23:02

Nee maar het 'sip' uitzien ging ook over de voorbije weken en toen was het toch een lekker weertje. Ja hun vacht bedoel ik niet echt, maar ze hebben ook nogal wat huidproblemen en horzeleitjes en hun manen hangen in klitten aaneen en ja dat geeft niet zo'n goede indruk. Maar je hebt volledig gelijk, ik ga het gewoon aan de eigenaar vragen. Bedankt voor je reactie!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:08

BS91 schreef:
Nee maar het 'sip' uitzien ging ook over de voorbije weken en toen was het toch een lekker weertje. Ja hun vacht bedoel ik niet echt, maar ze hebben ook nogal wat huidproblemen en horzeleitjes en hun manen hangen in klitten aaneen en ja dat geeft niet zo'n goede indruk. Maar je hebt volledig gelijk, ik ga het gewoon aan de eigenaar vragen. Bedankt voor je reactie!

Ik snap helemaal wat je bedoelt maar dingen zijn vaak heel anders dan je denkt en dat heb ik toch wel meerdere malen zelf ondervonden. Maar goed aldoende leert men zullen we maar denken :P

BS91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 23:10

Oei, wist niet ik er veel mis mee kon doen met de wortels. Mijn excuses in dat geval. Ik dacht dat het weinig kwaad kon omdat het wel meer gedaan wordt en omdat de paarden op de manege constant worteltjes krijgen van de kindjes en ik dacht dat dat een klein stukje wortel weinig kwaad kon bij deze paarden. Maar je hebt dus zeker een punt. Had er nooit over nagedacht maar dat zal ik dus in het vervolg wel doen.

Nu ja die paarden staan volledig tussen de weilanden en om de wei open te krijgen moet je simpel een haakje losmaken uit het prikkeldraad én de paarden lopen dan ook nog eens dag en nacht met een halster om dus als je er eentje te pakken wilt krijgen denk ik niet dat het daar van af gaat hangen. Maar goed je hebt zeker gelijk.

En ik ben me er van bewust dat ik er niet veel ken en dat ik nog veel moet leren (als dat is wat je bedoelt), maar je moet het toch ooit leren en als de eigenaar me de toestemming geeft om bepaalde aspecten in de verzorging van de paarden te doen dan zal ik ook zeker alle info die te vinden is raadplegen en uitleg vragen op de manege en aan de eigenaar. Hoe moet ik het anders leren dan door het te doen?

Jasmijn159

Re: basisbehoeften (verzorging) paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:15

Heb je het nou over mijn reacties wat betreft het negatieve commentaar? Want zo is het niet bedoeld..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:17

BS91 schreef:
En ik ben me er van bewust dat ik er niet veel ken en dat ik nog veel moet leren (als dat is wat je bedoelt), maar je moet het toch ooit leren en als de eigenaar me de toestemming geeft om bepaalde aspecten in de verzorging van de paarden te doen dan zal ik ook zeker alle info die te vinden is raadplegen en uitleg vragen op de manege en aan de eigenaar. Hoe moet ik het anders leren dan door het te doen?

Nee hoor dat bedoelde ik niet hoor.
Bedoelde ermee te zeggen dat ik ook vaak gedacht te hebben dat paarden "slecht" behandeld werden en zodoende heb ik geleerd dat niet alles zo is zoals het lijkt. Heb het namelijk zelf ook op die manier geleerd. Is zeker niet slecht en ben al blij dat je niet meteen aan de telefoon hangt met de DB en gewoon de eigenaar wil aanspreken.

Maar wat ik nu ga zeggen is niet tegen jouw maar algemeen!
Iedereen begint altijd weer te roepen je moet de DB bellen vind ik zeer overdreven zonder verhaal te gaan halen. Wel anoniem iemand "beschuldigen" maar geen info durven halen. Stel jezelf eens als eigenaar voor en de DB staat voor je deur omdat iemand vermoed dat je je paarden niet goed verzorgt. Ik zou laaiend zijn.

Binky_Zephyr

Re: basisbehoeften (verzorging) paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:19

het lijkt mij niet dat de paarden allergisch zijn of aan een dieet staan .. als de eigenaar max 1 keer per week langs komt ..

er is geen toezicht van de eigenaar niets dus ik denk dat dat wel mee zal vallen .. & ja er staan hier in de buurt ook 4 shets weg te kwijlen op een zandvlakte die ook bijna niets krijgen & waar ik wellis met de wortel boer langs rijdt & 1/4 kist wortelen over het hek gooi !