buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:25

Caira schreef:
schuttinkje ertussen. Wat is de reden dat hij het gedaan heeft? zitten jouw paarden in zijn tuin te eten?

Inderdaad, paar schuttingdelen van 1.80 ertussen zetten op jullie erf en je hebt geen last meer van het prikkeldraad.
Als jouw paarden over het hek eten aan zijn beplanting snap ik wel dat hij dat niet leuk vindt.

Sjolvir

Snoepen jouw paarden niet van zijn struiken?
Misschien heeft hij er niet eens over na gedacht dat prikkeldraad gevaarlijk zou kunnen zijn.
Keer met hem overleggen?

Zou er gewoon op die hoogte schriklint voor zetten, of andere afrastering.

tjady

Ik kan mij niet voorstellen dat hij het bewust doet om de paarden te beschadigen. Zo van ik ga nu prikkeldraad spannen zodat de paarden van de buren gewond raken.
Heb je al met hem gesproken?

upendo

Zo te zien heeft hij het prikkeldraad niet op jouw palen vastgezet of wel?
Is het jouw grond, zo ja, dan kan je eerst vriendelijk vragen of hij het weg wil halen en anders doorknippen.
Zo nee, dan zou ik je weiland toch een meter terughalen. :)

Of een schutting neerzetten, maar dat zal wel een duur grapje worden.. :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:25

struiken horen 50 cm uit de erfscheiding te staan. als dat zo zou zijn was het onmogelijk voor de paarden om eraan tekomen. vorig jaar hadden wij een stroomdraad gespannen die hij heeft doorgeknipt. toen hebben ze zn hulst opgegeten. dit was dus buiten onze schuld om (hulst staat te dichtbij en draad was doormidden geknipt...)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:26

suuzepuus schreef:
mijn omheining is van 2 lagen planken, gaas (ook voor de hond en kippen ) en daarboven stroomdraad. het is een hele vervelende man die met de hele straat (hmmm die is 5 km dus niet de hele straat maar wel de buurt waarin we wonen) ruzie maakt/ tegen niemand praat. wij hebben de pech dat we ernaast wonen. hij heeft een hekel aan paarden maar dat is nou juist de reden dat we hier zijn komen wonen!! veel mensen hier hebben paarden. het is een erg nare man. die draden dienen dus niet als erfscheiding maar is tegen de paarden ofzo.... het is bewust om de paarden te beschadigen, anders span je niet zomaar midden in je tuin over 15 meter 2 lagen prikkeldraad op die hoogte.....

Uhmn langs de erfafscheiding is niet bepaald in het midden van zijn tuin.

Caira

MissJeanny schreef:
Jeetje de gek,

Ik zou inderdaad bij de gemeente of politie gaan informeren of dit wel zomaar mag.

Sterkte ermee!

want? hij zet draad op zijn eigen land, moest er nog eens bij komen. Kijk wij zijn vreselijk paard gezind maar we moeten ook beseffen dat anderen dat niet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je vreselijk baalt als je tuin aangevreten wordt door een paard.

Special_D

Dat eten/trekken aan de boompjes , was het 1e dat ik dacht toen ik de afscheiding zo zag staan ! Maar jeetje prikkeldraad . En heeft de buurman nooit iets tegen je gezegd dat je paarden hem tot last zijn ?

Maar het blijft een stom iets dat prikkeldraad .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:27

tjady schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat hij het bewust doet om de paarden te beschadigen. Zo van ik ga nu prikkeldraad spannen zodat de paarden van de buren gewond raken.

we spreken niet meer met elkaar, hij scheld af en toe... maare waarom zou iemand (tuin is 100 m diep) middenin zn tuin 2 draden spannen op 1,70m hoogte en op 1,90 m hoogte??

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:27

Zo te lezen wil hij jullie toch echt dwarszitten schijnbaar.

Misschien aangeven bij de politie? Of ombudsman?

Ofja, die schutting, dus. :Y)

puma

Ik zou zeggen.. gewoon doorknippen en weghalen die handel. Hij is toch ook zo asociaal om het zonder overleg op te hangen. Laat hem maar stappen ondernemen bij instanties om zijn gelijk te krijgen, misschien dat hij die moeite er niet eens voor over heeft. En een slechte band had je toch al met hem ;-)

Mungbean

Caira schreef:
hij zal er vast zijn reden voor hebben, zijn grond, zijn regels. Zoals ik al zei: schuttinkje plaatsen van 1,80 probleem opgelost!

Ik dacht hetzelfde.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:28

Citaat:
want? hij zet draad op zijn eigen land, moest er nog eens bij komen. Kijk wij zijn vreselijk paard gezind maar we moeten ook beseffen dat anderen dat niet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je vreselijk baalt als je tuin aangevreten wordt door een paard

als meneer toen de stroomdraad niet doorgeknipt had (heeft hij zelf toe gegeven) was er niet aan zn plantjes gegeten!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:29

suuzepuus schreef:
tjady schreef:

we spreken niet meer met elkaar, hij scheld af en toe... maare waarom zou iemand (tuin is 100 m diep) middenin zn tuin 2 draden spannen op 1,70m hoogte en op 1,90 m hoogte??

Nogmaals: langs de erfgrens is niet midden in de tuin!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:29

puma schreef:
Ik zou zeggen.. gewoon doorknippen en weghalen die handel. Hij is toch ook zo asociaal om het zonder overleg op te hangen. Laat hem maar stappen ondernemen bij instanties om zijn gelijk te krijgen, misschien dat hij die moeite er niet eens voor over heeft. En een slechte band had je toch al met hem ;-)

nja, het staat 5 cm vanaf de erfscheiding, dus op zijn grond maar wel als gevaar voor mijn paarden. en max, hoogte is 1,80. daar kun je een groot paard dus niet achter houden...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:30

puma schreef:

Over asociaal gesproken, je kan toch niet zomaar andermans eigendommen vernielen.

Wij lezen nu een kant van het verhaal, en we moeten eens stoppen met alles enkel van de paardenkant te bekijken. Wij vinden prikkeldraad vervelend, dus is de man een eikel en heeft TS gelijk. Maar als jij een mooie tuin hebt waar paarden in zitten en je hebt niets met die stinkende beesten, ja dan zet je prikkeldraad neer om ze uit je tuin te houden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:30

Citaat:
Nogmaals: langs de erfgrens is niet midden in de tuin!

op 100 meter diepte een 15 meter lang spul neerzetten is wel ongeveer in het midden...

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:31

Erg vervelend deze situatie.

Maar het is zijn tuin dus zijn keuze. Misschien kun je zelf op de hoogte van het prikkeldraad een stroom draad spannen. Dan blijven de paarden wel uit de buurt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:31

mijn paarden staan in mijn tuin en eten niet van zijn struiken. dat kan niet... pfff

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:32

Met een schutting kan hij ook niets meer zien en valt er minder te ergeren. Nog een schrikdraadje langs de bovenkant en ze vreten ook niet je hout op.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:32

suuzepuus schreef:
Citaat:
want? hij zet draad op zijn eigen land, moest er nog eens bij komen. Kijk wij zijn vreselijk paard gezind maar we moeten ook beseffen dat anderen dat niet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je vreselijk baalt als je tuin aangevreten wordt door een paard

als meneer toen de stroomdraad niet doorgeknipt had (heeft hij zelf toe gegeven) was er niet aan zn plantjes gegeten!!

Waarom had hij het toen door geknipt? Had jij het er gespannen zodat de paarden niet bij de boompjes konden komen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:33

Caira schreef:
puma schreef:

Over asociaal gesproken, je kan toch niet zomaar andermans eigendommen vernielen.

Wij lezen nu een kant van het verhaal, en we moeten eens stoppen met alles enkel van de paardenkant te bekijken. Wij vinden prikkeldraad vervelend, dus is de man een eikel en heeft TS gelijk. Maar als jij een mooie tuin hebt waar paarden in zitten en je hebt niets met die stinkende beesten, ja dan zet je prikkeldraad neer om ze uit je tuin te houden.

En jij vindt het niet asociaal wat die man zonder overleg doet. Hij had op zijn minst even met TS om de tafel kunnen gaan zitten om samen tot een oplossing te komen. Iedere malloot kan bedenken dat je geen prikkeldraad bij paarden op kan hangen, pure pesterij dus.

Caira

suuzepuus schreef:
mijn paarden staan in mijn tuin en eten niet van zijn struiken. dat kan niet... pfff

nee jouw paarden doen dat niet, die stoppen keurig bij de grens. Als hij geen overlast zou hebben zou hij ook geen draadje spannen he

Caiitliin

Ik zou eerst even netjes met de buurman gaan praten(of tenminste proberen, daarna kan je misschien bij het bureau gaan informeren of dit wel mag en kan je zeggen dat je geprobeerd hebt met hem te praten) zodat je uitleg kan vragen waarom hij de prikkeldraad geplaatst heeft en kan jij hem uitleggen dat het gevaarlijk is voor de paarden en dat het zelfs verboden is prikkeldraad omheining te gebruiken als afrastering voor je paarden. Je kan dan misschien een voorstel doen om de prikkeldraden te vervangen door stroomdraden (haal geen ouwe koeien uit de sloot dat hij ze vorige keer had doorgeknipt, dat kan je altijd nog op het bureau doen :P )
Veel succes ermee en heb engelen geduld :D

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:34

Caira schreef:
puma schreef:

Ja maar dan had hij haar toch beter kunnen inlichten? Hadden ze het samen kunnen overleggen en hadden ze in overleg misschien nog een extra draad kunnen spannen.
Persoonlijk vind ik het echt erg asociaal van de buurman.