Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Op 2001-07-23 21:51, schreef aglaranna:
Fieke, hebben je sporen dan grote of kleine 'tandjes'?

) echt fanatiek dressuurles kreeg zei mijn instructrice altijd, ik heb meer bewondering van mensen die iets gedaan krijgen zonder zweep en sporen dan met. Ik ben het deels met haar eens, sommige mensen rijden met sporen en zweep terwijl het niet eens nodig is. Maar als een ruiter echt merkt dat het paard er beter van gaat lopen (zoals ik hier lees) dan vind ik het geen probleem. Mits je er maar goed mee omgaat! Ik vind het dus ook belachelijk dat in de M sporen verplicht zijn. Als je paard net zo goed loopt, wat is dan het probleem? Nou ja, ik zal het nooit begrijpen denk ik. Bij mijn paard rij ik in ieder geval met niets, omdat die alleen maar minder gaat lopen als ik een hulpmiddel gebruik. 

Ze wil dat alles vanzelf gaat, en ook ineens goed gaat
, maar dat kan natuurlijk niet met een jong paard. Maar goed, ik ga het zeker weer eens proberen, maar moet het wel "tactisch"brengen, haha, echt onder het motto van: hier het je 2 schilmesjes, misschien dat ie daarop loopt?"

Misschien toch maar volgende keer met een kloofbijltje proberen

. Zou eigenlijk moeten hé!
. Een paar scheermesjes zou practischer zijn, wat het gewicht betreft
. brrr...
\ 
.