Jacobskruid, al 4 jaar een gevecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1983

Re: Jacobskruid, al 4 jaar een gevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:24

De wortels zijn als het goed is ook aangetast door de round up, maar hoe weet je nu zeker dat de gehele wortel vergaat? Bij uitsteken blijft er altijd nog wel wat wortel zitten, als de roundup nog niet geheel in de wortel is getrokken groeit er snel weer een nieuw plantje.

Goede vraag dus, ik weet het eigenlijk ook niet! Ben benieuwd naar het antwoord :) Maar denk dat ik dan ook eens snel met round up de wei door ga.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 09:38

Volgens mijn vader groeit de plant dood, het roundup werkt tot in de wortels (dus de wortels gaan ook dood), of het jjckruid eerdaags of volgend jaar terug komt dat zullen we moeten zien! Ik vind het makkelijker werken met gif dan alles met de hand eruit halen. Tijd zal het leren of het terug komt.

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:45

Gif is ook beter! Heb vorig jaar 6 giga zakken kruid eruit gehaald, maar toch blijven de wortels zitten. Toen aan de slag gegaan met MCPA, nu maar eens zien wat er dit jaar aan kruid naar boven komt. Helaas staat in de wei achter mijn weiland veel JKK :(

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:52

dynamiek schreef:
Hey,

Ik heb al zeer zeker 4 jaar last van Jacobskruid in mijn paardeweide toen ik de weide kocht stond het er al op, ik heb zo'n speciaal apparaat gekocht uit Engeland om het makkelijk met wortel en al uit de grond te krijgen, een heel gevecht en elk jaar 1 dag bezig, en het komt nu nog steeds terug. Ik wil er nu toch echt eens vanaf komen en ik ga het nu drasticher aanpakken ik wil het dood spuiten, wie kan mij vertelen weermee het dood gaat met round-up? of heeft iemand anders een ander middeltje wat goed werkt?

bespuiten met groeimiddel ;) en zichzelf laten doodgroeien