Pony wit houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:30

Ik lees hier veel groene zeep. Helpt dat beter als zilvershampoo?

Ik heb de staart & manen van mijn schimmel afgelopen week 2x gewassen (manen 1x) en de manen zijn nu wit, de staart blijft alleen een beetje geel :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:36

capopjekop schreef:
De meeste westernshops hebben ze. Kijk eens in het subforum western, daar staan diverse online westernshops. Je hebt trouwens ook sleazy's die naast het hoofd en de hals ook het lichaam bedekken.

Ik denk dat het ook wel meevalt, mits je natuurlijk de juiste maat hebt.

Even gezocht: TurdusMerula @ [WN-AM] Shops

Dankje wel! hoe kan ik de maat weten?

capopjekop

Re: Pony wit houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:37

Daar durf ik geen antwoord op te geven. Staat er niet ergens een maattabel op een van die sites? Ik gebruik zelf nauwelijks dekens, dus daar weet ik niet zoveel vanaf.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:38

Oke ga even kijken bedankt!!

Belde trouwens net een ruitersport op om te vragen of ze het verkochte maar die kende het geen eens :=

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:51

Paard en Naald
http://www.paard-en-naald.nl/

Heel veel ruitersportzaken kennen het inderdaad niet. Meeste ruitersportzaken zijn ook niet op western gericht en kennen deze dingen dus niet!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:30

Eigenlijk wel raar want het is opzich heel handig :j

Ga hem hier vandaan halen:
http://www.westernspul.nl/index1.html

hier is die 25 euro in de aanbieding en het is toch (nu nog) voor onderling. wil eerst kijken of het bevalt :j

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:03

Ja wel raar maar vele vinden het zielig (en een hals deken niet).
Misschien wordt jij een trendsetter nu ;).
En waar een beetje zoeken al niet goed voor is!!!
Veel plezier :D

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:59

ik heb zelf geen schimmel, maar ik lees wel vaak verhalen over speciale shampoo voor schimmels, die schijnt ook wel goed te werken (maar die zag ik hierboven ook al genoemd worden) en iemand bij mij op stal met een bonte had laatst ook een speciale spray voor gele vlekken op de witte vacht, die werkte ook heel goe zei ze, gewoon erop sprayen, borstel eroverheen schrobben en klaar ;) en ik zou idd ook zo'n leuke muts kopen ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:40

Bedankt voor de reacties :)

Ga der denk ook heel veel ''zeurende'' mensen over krijgen hoor maarja jammer dan :P

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:56

lang geleden zei ik ook dat als ik een paard kreeg, ik het liefste een reusachtige (1,80m iod waarvan het grootste deel lange benen is) merrie wilde in alle kleuren, maakte me niet uit, maar GEEN WIT!!!! en wat heb ik nu?! Een kleinere (1,68m), schimmel ruin... geen van wat ik wilde. nou ja, ik was hem altijd met babyshampoo van C1000 eigen merk, dat werkt prima en haalt niet te veel huidvet weg. Of, als het niet uitmaakt dat je paard iets minder huidvet heeft, was dan met betadine. Er is geen spul dat beter wit maakt!!! Dan gewoon een nachtje met een deken met halsstuk en bandages om op wei zetten.. kan voor 1 nachtje wel.. of je wast, zoals eerder gezegt, de benen 's ochtend nogmaals.. is neit zo veel werk en ze zijn snel droog.

Looks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:33

Ik heb ook een schimmel, staat als er een windje staat onder een zomerdeken, in hitte onder een uv weerende vliegendeken met hals en is eigenlijk altijd schoon, zeker onder de uv weerende vliegendeken met hals. Wassen voor de wedstrijd doe ik met groene zeep, hoofd met babyshampoo, staart met biotex en zilvershampoo. Als je haar na het wassen weer buiten moet zetten op stuivig zand kan je equishine opdoen, is het zand er zo weer af, dit doe ik nooit, want mijne staan dan gewoon op stal.

__thalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:00

Biotex en Zilver Shampoo hielp bij mij altijd wel goed hoor.

2loreentjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:32

het klinkt heel raar maar werkt echt
gebruikt houtskool van het bbqen als juh dat goed insmeerd wordt juh paard echt wit van wij deden dat ook bij de manege paarden als we op carrousel wedstrijd moesten half uurtjuh werk en een droog en schoon paard heb juh er voor terug!!
wel moet juh ff bbqen hahahah
en nu zal juh denken daar wordt ie toch alleen maar viezer van dat dacht ik ook toen ik het hoorde maar ik heb het met eigen ogen gezien ze worden er echt schoon van en juh hoefd dus niet te wassen!!!

succes!!!

groetjuhs lorena

riannuh_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:31

ik gebruik altijd biotex en zilvershampoo, en voor op de wedstrijd zelf heb je nog witspray. dat gebruik ik dan altijd voor haar benen en hakken

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:43

Zilvershampoo, groene zeep en biotex mixen met warm water (sopje maken). Paard nat maken en met zachte borstel het sopje inwrijven. Daarna harde straal alles eraf spoelen.
Inpakken doe ik altijd, tja, best wel extreem, maar ik heb ook ONTZETTENDE varkens (en ontzettende schone stallen als ik ze achterlaat...). Ik heb ongevoerde regendeken met hals en staartflap, staart invlechten en doe er vanaf nu een staartzak omheen, en onderlappen met stalbandages om de benen. NOG presteren ze het om ONTZETTEND vies te worden, maar dan is het makkelijker weg te poetsen.

En inderdaad wat rianne zegt: witspray. Maar dat doe ik als paard de trailer afkomt pas. En na de wedstrijd weer uitspoelen..

Glansspray over de witte vacht helpt niet om ze schoon te houden, wel om te makkelijker schoon te krijgen (vuil komt niet te diep in de vacht..).

Houtskool heb ik geprobeerd, werd 1 grote zwarte bende...

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:48

Zilvershampoo werkt goed, maar is wel duur

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:57

Als je 's ochtends je 's avonds wit achtergelaten paard uit de stal haalt en hij heeft vieze plekken opgelopen en je hebt geen tijd meer om nog eens te wassen, dan kun je ook talkpoeder gebruiken op de vieze plek. Dat "camoufleert" de viezigheid. Ik heb ook wel eens gehoord dat Glassex heel goed werkt (plaatselijk op een vieze plek, natuurlijk niet het hele lijf ;-)

Rai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:12

Ik was mijn schimmeltje altijd met zilver shampoo.
Vervolgens spuit ik over heel zn lijf veel antiklit spray waardoor de vacht heel glad word en er minder vuil aan blijft zitten. even opdrogen dekentje erop en een vlecht in de staart. meestal blijft ie wel schoon, als ik toch nog een vlek tegenkom ga ik met baby doekjes aan de slag, altijd handig dus om in je poetskist te hebben!

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:22

Ik heb wel een tip voor z'n hals, 'n deken met halsgedeelte ;).
En je kunt natuurlijk stalbandages om doen ;).
Succes! :)

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:09

Wij hebben op de manege ook een schimmel die niet wit te houden is! Echt zò erg is dat! Een vriendin van mij rijdt er wedstrijden op... Heeft ook ( volgens mij ) onterecht min punten gekregen op het feit dat het paard ( kleine ) gele plekken had die niet schoon waren te maken.
Maar wij op de manege zijn op opzoek naar een oplossing om die schimmel wit te houden.

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:24

Helemaal van top tot teen inpakken met verband? :=
grapje hoor, geen ervaring mee.

NoraLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:41

Ik had een schimmel en die zijn niet makkelijk wit te houden XD.
Mijn buurvrouw kwam op een dag met shampoo en sindsdien houd ik daarmee alle witte vacht schoon.
Het is gewoon shampoo voor oude mensen met grijs haar. Het is paarse shampoo in ook een paarse fles, maar je hebt vast wel meer soorten.
Maar het werkt echt perfect!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:08

LovePluisje schreef:
Zilvershampoo werkt goed, maar is wel duur

Mijn tinker maakt zich dolgraag ongelofelijk smerig :( en zilveshampoo helpt dan echt heel goed. :D Die van ons zit niet in een fles, maar in een kleine jerrycan. Hij is idd best duur, maar we doen meer dan een jaar met één container. Moet ik er wel bij zeggen dat we alleen shampoo gebruiken voor een wedstrijd ofzo. Voor de sokken en staart maken we een sopje van warm water met biotex groen; dat is ook goed tegen mok en als je de voeten en staart erin laat weken worden ze prachtig wit! 8-)
PS: mensenshampoo moet je beslist niet gebruiken. Dat is misschien goedkoper, maar echt slecht voor de huid van je paard!
PPS: wij riepen ook vantevoren dat we een tinker met heel weinig wit wilden. Da's dus goed gelukt. Maar niet heus. |(

gewoon_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:12

Biotex kan echt wonderen doen, desnoods doe je de ochtend daarna van dat poeder, weet zo niet hoe dat heet :$, op de benen ofzo, daar worden ze wel wit van :D