Mijn tinkertje ziet er niet uit door haar verbrande neus en onderlip. Ik smeer al een tijdje zonnebrandcreme, heb lapjes genaaid en nu fotoson, deze creme beschermt en verzorgt. Ik denk dat ik maar een stal huur en haar tijdens de heestste uren op stal ga zetten. Ben bang dat het anders moeizaam geneest, het ziet er echt vreselijk uit, arm dier! Ze staat in pension en nu dag en nacht in de wei. Het is te ver om haar zelf om de paar uur in te smeren, ik ga 2x per dag op en neer maar dat is dus niet voldoende.
sharir
Geplaatst: 15-06-03 23:04
waterproof zonnebrand van een hoge factor...maar dan moet je het een paar keer per dag insmeren... er is niet veel aan te doen. geloof ik
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 16-06-03 12:13
Ja mijn tinker vindt het vreselijk als je zijn neus en om zijn ogen insmeert. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat mijn pensionhoudster iedere ochtend de worsteling aangaat om hem in te smeren. Hij werkt echt niet mee, begint te flemen en zo, kennelijk stinkt het heel erg voor ze.
Sannuh
Geplaatst: 16-06-03 14:35
mrie schreef:
trekken jullie paarden ook zo'n vieze gezichten als je ze insmeert met Zwitsal
Nee ze vind et juist wel lekker geloof ik..ze wil de hele tijd et flesje opeten en ze vind het totaal niet erg als je der neus insmeert.
flicka
Geplaatst: 16-06-03 19:38
Heb per morgen voor een week een stal gehuurd, ze gaat dan aan het eind van de middag/begin van de avond naar buiten en 's-morgens rond 7 uur naar binnen. Een vos met bles op stal mag van de d.a. helemaal geen zonlicht, die zijn neus is nu ontstoken, ziet er ook niet lekker uit
Caadhola
Geplaatst: 16-06-03 19:48
Mijn Tinkertje was ook verbrand,maar nu gaat het goed.s'ochtends smeer ik zijn neus in met zonnebrandcreme factor 60 deze is waterproof en blijft 12 uur zitten.s'avonds smeer ik hem in met Fotoson creme.Ik heb ook een lapje gemaakt aan zijn halster,het is nu net Zorro.Maar het helpt goed,hij loopt gewoon dag en nacht in de wei
flicka
Geplaatst: 16-06-03 20:24
Ik had ook een lapje aan haar halster zitten maar dat was vandaag ineens een stuk korter, of het nou gekrompen is door de zon of iemand vond het te lang? In ieder geval gaat ze een week uit de sterke zon, ik wil eerst dat de neus geneest. Ik heb een baal hooi erbij gekocht voor haar hooinet, anders staat ze zich natuurlijk enorm te vervelen. Maar ze staat niet alleen op stal gelukkig. Met het rijden probeer ik zoveel mogelijk uit de zon te blijven, dus echt de donkere bossen in, alleen oh oh die vreselijke dazen. Ik heb vandaag maar met de vliegendeken op gereden maar had vergeten haar hoofd goed in te smeren, pfff, wat een rit zeg
flashyjac
Geplaatst: 16-06-03 20:34
Geen notencreme op smeren in ieder geval, ook al heeft dat een afschuwelijk hoge factor. Ik kreeg dat vroeger ook altijd op mijn gezicht (ben een beetje bleekjes..) en als je dan de zee in ging en het ging wat uitlopen kwam het op je lippen en het is zo vreeeeselijk vies! Dat wil je een paard ook echt niet aan doen!