Opereren, inslapen of slacht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:53

Als er een ruime kans is dat de operatie goed verloopt en je kan het bekostigen zou ik voor de operatie gaan. Maar ook kijken naar de kansen na die operatie, dat hij niet weer telkens problemen krijgt met zijn darmen, en hoe lang de herstelling duurt. Als je je paard echt niet langer wil laten lijden is eerst een spuitje voor onder narcose te brengen het beste en dan het spuitje. Bij onze kliniek wordt dat zo bij elk dier gedaan, ook bij mijn rat hebben ze hem eerst verdoofd vooraf hem te laten inslapen.

Ik vind dat je wel voor hele moeilijke keuzes staat en ik hoop echt voor je dat die beslissing niet genomen hoeft te worden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:03

opereren en anders inslapen. die laatste optie zou bij mij absolúút niet in beeld zijn!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:12

Indien een operatie om wat voor reden dan ook geen reeele keuze is zou ik de verzekering opbellen en vragen of je je paard in mag laten slapen.
Vaak moet de verzekering eerst goedkeuring geven voordat zoiets mag gebeuren.
Ik het ooit van dichtbij gezien dat een paard met een gebroken been 3 uur moest wachten op het verlossende spuitje omdat de verzekeraar eerst moet overleggen (was wel een onderlinge verzekering trouwens)

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:38

Boomerang schreef:
Als je paard gewoon ge-ent en ontwormd is is hij nieteens geschikt voor menselijke consumptie

Dit is dus niet waar.
Een vriendin van mij, haar ouders hebben een slagerij en de paarden die daar geslacht worden, worden gewoon in de winkel verkocht.
Wel wordt er eerst gekeken wat voor medicijnen een paard heeft gehad en de wachttijd daarvan.
Sommige entings- en ontwormingsmiddelen hebben een wachttijd maar die is nooit zo lang dat een paard niet geslacht kan worden (meestal 18 dagen), na de wachttijd kan het paard gewoon geslacht worden en verwerkt tot vlees.
Maar aangezien Yorghos waarschijnlijk wel medicijnen heeft moet je(mocht het zo ver komen) lang wachten en het paard onnodig laten lijden.
Ik zou hem dan in de kliniek onder narcose in laten slapen.
Wat een operatie betreft zou ik idd naar de kans op overleven en de kwaliteit van zijn verdere leven kijken, en de financien natuurlijk.
Ik hoop echt dat ie er weer helemaal bovenop komt.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:55

ik zou hem laten opereren (als dat mogelijk is en een kans heeft)
anders inslapen, ik zou m'n paard nooit laten slachten. Je moet het zeker niet doen als je er niet achter staat, daar krijg je anders zeker spijt van.

Ik hoop dat ie beter wordt en dat ie niet dood hoeft!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:57

Zoals boomerang schrijft........ik denk eerlijk gezegd dat yorghos niet geslacht kan worden voor consumptie... Dit omdat hij zoveel medicijnen al gehad heeft waar een wachttijd op staat.

Om een antwoord op je vraag te geven kan ik alleen zeggen, bedenk wel zoals eerder gezegd is dat zulke operaties vaak niet 100% herstel geven. Mocht er darmen weggehaald moeten worden dan kan het ook zo zijn dat hij wel 'beter'wordt maar nooit een vredig leven kan hebben daarna door complicaties of ander voer of steeds terug komende problemen. De operaties zijn zo duur.
Ik weet wel dat je denkt och ik geef er niks om als mijn paard niet gereden kan worden als ik hem maar bij me kan hebben. Maar bedenk wel dat paarden zich echt wel kunnen gaan vervelen omdat ze niks te doen hebben dan eten en slapen en eten en slapen.

De keuze moet je zelf maken, en ik hoop voor je dat je DA indd je een goed advies zal geven.

Of ik zou slachten.........ik weet het niet, het komt eigenlijk allemaal ophetzelfde neer, of hij nou opgegeten wordt of vernietigt bij de destrucitie. Het gaat er meer om dat wij het idee van dat schot door zijn hoofd onmenselijk vinden. Toch hoor je vaak dat mensen juist meer vrede hebben bij het slachten van hun paarden. Daarbij kost het je niet nog eens extra geld,dan zeg je misschien wat maken die paar centen extra uit, maar als je ze niet hebt dan heb je ze niet...

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:12

eerst en vooral zou ik de kans wagen op de operatie als ie de moeite loont natuurlijk en als het voor jouw betaalbaar is.

De laatste week heb ik heel veel paarden zien inslapen aangezien mijn merrie en veulen op de paardenkliniek te Gent staan en ik kan je zeggen, mijn paard word er nooit ingeslapen, tjezus, brrrrrrrrrr dan nog liever naar de slacht!!!

eerst gaan ze naar een stal die afgezet is met donkere panelen, alles is zwart, paard is al gestressed want die ziet dat ook wel, word ie vast gezet en krijgt ie een spuitje waaordoor ie gaat liggen en slapen, daarna krijgt ie de dodelijke injectie en word een slagader opengemaakt zodat al het bloed eruit kan stromen, geen prettig gezicht maar goed zo werkt het dus.

daarna hangt ie ondersteboven aan een raggel die hem optilt en ja dan zal ie wel naar zo een bedrijf gaan, dat weet ik uiteraard niet.

mijn vorige paard heb ik naar de slacht gedaan, ze komen in een grpte hangaar te staan en je kan er bijblijvevn (indien je dat wenst) dan gaan ze naar een afgesloten plaats waar er in elk geval al geen dodenlucht hangt en gaat er een kogel door het hoofd, het is 1 - 2 en gedaan, ik vind dit een beter optie, het klinkt niet leuk maar je beest lijd het minst vind ik en ok hij word opgegeten, ja maar dat zie je niet of dat jouw paard is dat op je bord licht, njiet dat ik paardenvlees eet maar goed, ik voel me er het prettigst bij ook.

Bij de slacht krijg je ook nog een flinke som terug, bij inslapen mag je een flinke som betalen!!!!!!

en het paard voelt er niets van en is veel minder gestressed

bij de alcht is het binnenkomen en 5 minuten later gebeurd, inslapen is soms uren wachten en dan nog hetgene wat je zelf nog ziet want mijn in die week tijd elke keer als ik mijn ogen dicht doe op mijn lens gebrand staat!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:35

De voor en nadelen over de manier van het leven van een paard beeindigen staan uitgebreid op een ander topic.
Indien je daarvoor kiest rijst een ander probleem.
Namelijk waar geeft de verzekering goedkeuring voor.
Je moet bij welke beslissing je ook neemt informeren bij de verzekering of die daarmee akkoord gaan en kijken wat er in de kleine lettertjes staat.
Misschien heb je wel een polis waarin staat dat de verzekering uitmaakt hoe en waar het paard aan zijn einde komt.

Als dat zo is kan je het beste met de kliniek overleggen hoe je daar een oplossing voor moet vinden, zonder de uitbetaling te verliezen.

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:20

Zelf zou ik gaan voor opereren, mits de slagingskans groot genoeg is, maar dit is persoonlijk.
Ik heb mijn pony in oktober laten opereren voor koliek, er was toen een slagingskans van 50%. Afgelopen maandag moest hij opnieuw naar de kliniek voor koliek, daar gaven ze me een slagingskans van 70%. Die laatste keer heb ik besloten het niet te doen, omdat mijn paard minstens eens in de maand wel een x koliek heeft, dit vind ik zo zielig, ik wilde niet langer dat hij pijn leed. Hier speelt dus de vraag, hoe gezond is je paard?
Ik heb dus gekozen om hem in te laten slapen, ging allemaal super rustig, zonder verzet. Eerst een narcose spuit, waardoor ie gaat liggen, dan gaat zn laatste spuit erin. Ik weet wel dat ik, mocht het ooit onverhoopt weer zover komen, opnieuw voor inslapen zou kiezen en niet voor de slager!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:01

Je hebt kans dat de verzekering toch wil dat je het paard laat slachten........Verzekeringen hebben het recht dat te doen. Het is namelijk zo dat op het moment dat je paard niet verder kan leven hijdan eigendom wordt van de verzekeringsmaatschappy.......Ik zou dus wel eerst heel goed informeren bij de verzekering

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:14

isabelle schreef:
eerst gaan ze naar een stal die afgezet is met donkere panelen, alles is zwart, paard is al gestressed want die ziet dat ook wel, word ie vast gezet en krijgt ie een spuitje waaordoor ie gaat liggen en slapen, daarna krijgt ie de dodelijke injectie en word een slagader opengemaakt zodat al het bloed eruit kan stromen, geen prettig gezicht maar goed zo werkt het dus.

Tijdens mijn jaartjes in Gent heb ik dat daar nooit zo meegemaakt. De box die jij beschrijft is de recoverybox, waar ze ingaan na de operaties, die wanden zijn zachte rubber zodat ze zich niet kwetsen bij het opstaan.
Als de slagader wordt opengemaakt dan is dat geen euthanasie maar een noodslachting, waar de eigenaar vraagt om toch het vlees nog te kunnen gebruiken en dus ook nog centen te recupereren. Een gewone euthanasie is enkel verdoving en spuitje.
Een paard dat beschadiging heeft ter hoogte van de darm zal toch niet voor het vlees kunnen geslacht worden. Daar zitten al teveel giftige stoffen te circuleren die niet echt aan te raden zijn om op te eten.
Doodzieke paarden nog op transport zetten vind ik geen optie.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:35

Ik heb het net pas gelezen en schrok wel.
Is er echt kans dat het goedkomt zou ik hem laten opereren. Met mijn eigen pony ben ik zo, dat ik het alleen zou doen, als hij nog fijn kan leven erna. Dus wel nog mag lopen en rennen (hoeft niet met mij erop), dit omdat hij een hele felle pony is.
Ik denk dat vervoeren nu niet zo fijn voor hem is, anders zou ik mocht je hem niet meer laten opereren hem naar de slager brengen. Ik heb hier nu mijn redenen voor, dit omdat ik meer positieve verhalen van de slager ken, dan in laten slapen.
Mocht je hem naar de slager brengen, omdat het voor hem niet erg is om te vervoeren en het je beter lijken. Vraag dan of je als eerste op de dag mag. Heeft een kennis van mij ook gedaan, dat paard is als eerste gedaan. Dit vonden die mensen fijner, nog geen enge geur.
Succes. Kies voor je paardje, als het voor hem prima leven is, lekker laten opereren. En anders de beste keus maken.
Nogmaals succes.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:38

Dyonne schreef:
Mocht je hem naar de slager brengen, omdat het voor hem niet erg is om te vervoeren en het je beter lijken. Vraag dan of je als eerste op de dag mag. Heeft een kennis van mij ook gedaan, dat paard is als eerste gedaan. Dit vonden die mensen fijner, nog geen enge geur.
Succes. Kies voor je paardje, als het voor hem prima leven is, lekker laten opereren. En anders de beste keus maken.
Nogmaals succes.

Je kunt ook op afspraak gaan toch? Breng je hem op die en die tijd, en wordt het ook gelijk gedaan. Ook niet veel stres etc voor je paardje.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 19:56

Dank je wel voor al jullie reacties. Dat van de verzekering zou ik idd moeten navragen. In de polis kan ik hierover niets relevants terugvinden.
Ik heb wel besloten dat een operatie voor mij alleen een optie is als er een redelijke kans is dat Yorghos daarna nog een kwalitatief goed leven kan leiden. En dat zal er dus helemaal aan liggen hoe ernstig de situatie zou kunnen zijn.
Mijn tweede optie is dan afhankelijk van de verzekering. Inslapen heeft toch mijn voorkeur, omdat ik er dan zelf bij kan blijven en hij niet meer vervoerd zou hoeven worden. Gaat de verzekering daarmee niet akkoord dan is een noodslachting de andere optie, maar ook dan wil ik erbij blijven.

Wbt Yorghos' toestand op dit moment: geen verandering. Geen duidelijke vooruitgang, maar hij is ook niet verslechterd. Daar hou ik me op dit moment maar aan vast...

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:45

Vreselijk voor je, dat je uberhaupt over deze drie opties, en dan voornamelijk de laatste twee, na moet gaan denken. Maar wel verstandig van de dierenarts om je toch al een heel klein beetje na te laten denken over wat je zou doen 'in het geval dat'. Ik krijg zelf echter bijna tranen in mijn ogen als ik dit topic lees, dus jij zou het er zelf wel helemaal moeilijk mee hebben.

Ik moet zeggen: slacht klinkt mij altijd heel luguber in de oren. Heel erg 'goedkoop' ook: geld op de koop toe krijgen. Dat klinkt heel raar, maar op een of andere manier kijk ik er toch gedeeltelijk zo tegen aan. Maar je kunt er ook anders tegen aan kijken. Ik ken namelijk behoorlijk wat mensen die hun paard in hebben moeten laten slapen of hebben moeten laten slachten en voor het eerste hebben gekozen. Het schijnt toch wel verschrikkelijk te zijn om dat te moeten zien. Vooral omdat je paardje geen idee heeft wat er gebeurt: ze blijven gewoon vechten. Iemand vertelde het me een keer en ik heb echt staan huilen: het had heel erg lang geduurd, het paard wilde steeds opstaan, trappelde met zijn benen en op den duur ging het dodelijke middel steeds meer werken. Je ziet dan steeds andere delen van het lichaam van je paard uitgeschakeld worden, blijkbaar. Ik kan er, gelukkig, zelf niet over mee praten, maar ik moet zeggen dat het me heel veel deed, dit verhaal. Ook omdat het paard van het desbetreffende meisje ook toen hij bijna helemaal weg was, nog steeds probeerde met zijn hoofd naar zijn buik te bewegen, zijn buik die al 'sliep'. Lijkt me ontzettend naar. Ik wil me ook niet voorstellen wat voor vragende oogjes je dan krijgt van je paard.

Dit wil je vast niet allemaal horen.. het is ook vreselijk naar. Maar je moet wel weten dat zowel inslapen als slachten zijn nadelen heeft. Ik kan zelf echt nergens tegen en zou alleen maar vreselijk hard zitten huilen als ik zoiets zou zien: het is toch je maatje. Ik ga dus ontzettend hard duimen voor jou en Yorghos en ik hoop echt heeeel erg dat je een van de drie beslissingen die je in dit topic laat bespreken, niet nodig hebt en dat hij vanzelf, al dan niet met medewerking van de dierenarts opknapt. Heel veel sterkte

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:53

Ik heb het in Gent nooit weten misgaan wat betreft inslapen. Daar weten ze wel waar ze mee bezig zijn.
Hopelijk geneest je paard alsnog en moet je niet denken aan al die nare verhalen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 01:00

Misschien heel ontactisch van me om die vraag hier te stellen (sorry Linda, leef echt met je mee Ach gut ) maar stel als je je paard laat inslapen, dan gaat ie toch alsnog naar de slager of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Verward

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 08:30

Na het inslapen gaat een paard naar een destructiebedrijf en wordt vernietigd. Net als dode koeien en varkens.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:51

Even tussen door over de slacht...

Het gaat als volgt:

Je brengt je paard naar de slager, hij krijgt een masker op en wordt ter plekke afgemaakt, geen pijn dat gaat razend snel.
Het paard krijgt een schot door het hoofd.
Daar kun je bij aanwezig zijn of iemand die je vertrouwd.
Als je een afspraak maakt met de slager dat het paard direct afgemaakt wordt, moet hij daarmee instemmen. Zoniet zegt hij bv: breng hem maar en ik maak hem terzijndertijd wel af moet je het niet doen.
want:
stel het duurt nog drie dagen, denk maar niet dat het paard verzorgt wordt 3 x daags voer bv enz enz
en je hebt dan inderdaad kans dat hij door de achter deur weer verkocht wordt..
Ik lees hier op bokt wel eens verhalen over dat mensen een paard van de slager willen redden.........wat dus een trauma kan zijn voor zo'n paard.

Wanneer is een paard goed voor consumpie?
Kijk een paard wat heel erg ziek is en vol medicijnen zit kan niet verwerkt worden.
Dus een paard wat ernstig ziek is en uit zijn lijden gehaalt moet worden maar wat vol met medicijnen zit en of nog in zijn bloedbaan is de oplossing slager geen optie..

Dan zou ik kiezen voor inlaten slapen bij de veearts.

Bij de slager krijg je een slacht prijs, bij de veearts betaal je...
Wil je een nieuwpaard kopen is het slacht geld wel al mooi mee genomen in je nieuwe uitgave.
Bij de slager gaat hij meteen dood ko....wordt verwerkt tot consumptie, dat is niet prettig om te weten natuurlijk. Daar moet je niet bij stil staan!
bij de veearts laten inslapen gaat rustiger, maar daarna wordt er ook gesleept en gerukt gegooit en gedaan met het paard..dus wat dat betreft ben je echt niet zeker van een mooi einde en begravenis enzo..
beide is het hard en verdrietig..

Maar dan zijn er ook mensen die dit beide niet aan kunnen en het paard dan maar verkopen aan een handelaar, dat wat ik dan de minste weg vind!!!!!!!!!!!! want het lijden is dan niet te overzien en ook niet de slacht offers die het paard kopen..

Maar ik zou eerst al het mogelijke doen om het paard te redden uiteraard.

Heel veel sterkte...

Monique

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 09:05

tinkernikky"]
Bij de slager krijg je een slacht prijs, bij de veearts betaal je...
Wil je een nieuwpaard kopen is het slacht geld wel al mooi mee genomen in je nieuwe uitgave.
[/quote]
Het geld vind ik niet zo interessant. Dat neem ik niet echt in overweging. Het belangrijkste vind ik dat, mocht het zo moeten zijn, mijn paard op een rustige manier mag gaan.

[quote="tinkernikky schreef:
Bij de veearts laten inslapen gaat rustiger, maar daarna wordt er ook gesleept en gerukt gegooit en gedaan met het paard..dus wat dat betreft ben je echt niet zeker van een mooi einde en begravenis enzo..
beide is het hard en verdrietig..

Ik weet dat het dier na de dood nog verplaatst moet worden. Dat dit niet al te zachtzinnig gebeurd neem ik dan maar voor lief. Misschien klinkt het hard, maar als hij dood is dan voelt hij dat toch niet meer. Zijn lichaam heeft dan voor mij weinig waarde.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:58

Als eerste wil ik jou en Yorhos heel veel sterkte toewensen.
Ik zou het advies van de DA afwachten en als hij idd alles overlegt, kans van slagen, kans op goed herstel, kosten, etc en dit is te doen (ook financieel, maar ook voor Yorghos) zou ik voor de operatie gaan.

Mocht het niet zo zijn, zelf ben ik niet zo'n voorstander van inslapen. Ik heb te veel verhalen gehoord en meegemaakt dat het paard in kwestie bleef vechten. Als ik ooit voor zo'n beslissing sta, gaat mijn paard naar de slacht. Eentje waar hij gebracht wordt en gelijk weg is, mijn man blijft erbij tot het over is, zo weten we dan ook zeker dat hij idd niet via een achterdeur 'gered' wordt van de slacht.

Omdat je met Yorghos idd met de medicijnen zit, zou ik -zeker als hij veel pijn heeft- toch kiezen voor inslapen. Als mijn paard veel pijn zou hebben en door de medicijnen bv een wachttermijn van 3 weken heeft zou ik ook besluiten tot inslapen.

Heel erg veel sterkte!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:08

Tegen strijdig antwoord Linda..

Ik weet dat het dier na de dood nog verplaatst moet worden. Dat dit niet al te zachtzinnig gebeurd neem ik dan maar voor lief. Misschien klinkt het hard, maar als hij dood is dan voelt hij dat toch niet meer. Zijn lichaam heeft dan voor mij weinig waarde.

Dus dan moet het je ook niks uitmaken dat het dode lichaam voor consumpie gebruikt wordt..

slager paard komt uit de trailler masker op en weg is i.....

in laten slapen als het paard in een box staat veel gepraat er om heen, spuitje hier spuitje daar...paard maakt het zelf mee..

Is dus eigenlijk geen verschil..

Het is maar net zo als de eigenaar met de situatie kan omgaan.
Niet iedereen kan zomaar het paard naar de slager brengen weken lang kunnen ze daar nog een trauma aan over houden.
Maar ook het laten inslapen kan weken maanden blijven hangen en de vraag wat als ik toch nog had geprobeert..
was het wel nodig hem af te laten maken???

Ik heb voor het zelfde probleem gestaan, alleen andere ziekte.
Ben helaas te zwak geweest om tot het einde te blijven, heb maanden nodig gehad het verlies te verwerken.
kwam eigenlijk tot het besluit nooit meer een paard te willen omdat het afscheid te hard is en ik het niet aan kan.
Wilde het nooit meer mee maken..
Inmiddels zijn er al weer twee gabbers in mijn leven..

Zakelijk gezien is het geld wel van belang.
want je hebt bij beide beslissingen je paard niet meer en je moet toch verder als je nog een paard wilt. of met paarden verder wilt.

Er van uit gaant dat iedereen het beste met zijn paard voorheeft, is toch iedere beslissing moeilijk en je kunt het afscheid niet MOOI maken.
Je kunt aleen zoeken wat voor jou het beste zal helpen bij het verwerkenvan je verdriet. Maar ook dat merk je pas nadien of het het juiste is geweest..

het is wel belangrijk alvast deze dingen te overwegen, maar ik hoop voor je dat het allemaal niet nodig is en dit allemaal verspilde tijd is geweest en je juist zeer positief uit de srtijd komt en Joris gewoon lekker gezond er door heen komt..
Sterkte

Monique

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:22

Ik zou soieso eerst nagaan wat de verzekering zegt, een vriendin kon haar paard voor 500 gulden terugkopen en heeft haar laten inslapen, en dat gebeurde heel netjes en gewoon op de wei, geen verzet, niks. Wel met een verdoving eerst.

Wat je ook kiest, ik ou wel bij mijn paard blijven, het is het laatste wat je kunt doen, hoe zwaar het ook is.
Ik vond het voordeel bij in laten slapen dat je daarna nog de tijd hebt om afscheid te nemen, en dan wordt hij opgehaald maar daar hoef je niet bij te zijn. Te weten dat hij een uur later aan zijn benen aan eenhaak hangt en wordt gevild enz. nee, dat hoeft niet voor mij. Dan maar geen geld

Eigenlijk hoop ik dat hij gewoon een kans van overleven heeft. Meisje, alle liefs en sterkte.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 11:30

tinkernikky schreef:

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt.
Ik heb niet gezegd dat ik het idee dat mijn paard voor consumptie gebruikt gaat worden niet aan kan, ofzo. Ik ben alleen bang voor de stress die het vervoer weer met zich mee brengt.
Daarnaast vind ik het voor mij zelf een prettiger idee als mijn paard dmv een injectie rustig inslaapt. En ik daarbij kan blijven natuurlijk.
Misschien vindt jij dat tegenstrijdig, maar ik voel dit gewoon zo. En gevoelens zijn misschien niet altijd even logisch te verklaren.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:12

Linda250"]
[quote="tinkernikky schreef:

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt.
Ik heb niet gezegd dat ik het idee dat mijn paard voor consumptie gebruikt gaat worden niet aan kan, ofzo. Ik ben alleen bang voor de stress die het vervoer weer met zich mee brengt.
Daarnaast vind ik het voor mij zelf een prettiger idee als mijn paard dmv een injectie rustig inslaapt. En ik daarbij kan blijven natuurlijk.
Misschien vindt jij dat tegenstrijdig, maar ik voel dit gewoon zo. En gevoelens zijn misschien niet altijd even logisch te verklaren.
[/quote]

Ik val je niet aan.........

Maar goed goedbedoelde advies is niet gewenst denk ik..
dus houd ik me mond beter..

sterkte er mee

Monique