Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boomerang schreef:Als je paard gewoon ge-ent en ontwormd is is hij nieteens geschikt voor menselijke consumptie
isabelle schreef:eerst gaan ze naar een stal die afgezet is met donkere panelen, alles is zwart, paard is al gestressed want die ziet dat ook wel, word ie vast gezet en krijgt ie een spuitje waaordoor ie gaat liggen en slapen, daarna krijgt ie de dodelijke injectie en word een slagader opengemaakt zodat al het bloed eruit kan stromen, geen prettig gezicht maar goed zo werkt het dus.
Dyonne schreef:Mocht je hem naar de slager brengen, omdat het voor hem niet erg is om te vervoeren en het je beter lijken. Vraag dan of je als eerste op de dag mag. Heeft een kennis van mij ook gedaan, dat paard is als eerste gedaan. Dit vonden die mensen fijner, nog geen enge geur.
Succes. Kies voor je paardje, als het voor hem prima leven is, lekker laten opereren. En anders de beste keus maken.
Nogmaals succes.
tinkernikky"]
Bij de slager krijg je een slacht prijs, bij de veearts betaal je...
Wil je een nieuwpaard kopen is het slacht geld wel al mooi mee genomen in je nieuwe uitgave.
[/quote]
Het geld vind ik niet zo interessant. Dat neem ik niet echt in overweging. Het belangrijkste vind ik dat, mocht het zo moeten zijn, mijn paard op een rustige manier mag gaan.
[quote="tinkernikky schreef:Bij de veearts laten inslapen gaat rustiger, maar daarna wordt er ook gesleept en gerukt gegooit en gedaan met het paard..dus wat dat betreft ben je echt niet zeker van een mooi einde en begravenis enzo..
beide is het hard en verdrietig..
tinkernikky schreef:Tegen strijdig antwoord Linda..
Linda250"]
[quote="tinkernikky schreef:Tegen strijdig antwoord Linda..