Wat betaal jij om je paard goed te laten rijden..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe zit het financieel bij jou?

Ik laat de ander betalen om te mogen rijden
5 (13%)
ik laat de ander gratis rijden ongeacht het niveau
6 (16%)
ik laat de ander gratis rijden mits goed niveau
16 (43%)
ik betaal iemand om mijn paard te rijden
10 (27%)

Totaal aantal stemmen: 37

pinopaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:27

Persoonlijk zou ik niet betalen voor een niet prof. ruiter. Alleen in jouw situatie misschien wel. Op dit moment ben jij op zoek naar iemand die (tijdelijk) je paard aan t werk houdt en aangezien je niks beviel behalve dit meisje heb je op dit moment (lijkt me) niet zo veel keus....(ook al blijf ik t toch raar vinden dat ze er geld voorvraagt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:08

MirageGidran"]
[quote="Anke schreef:
Als ik haar nu zou verkopen dan alleen aan iemand met een zachte hand, geduld en kennis.....(hetgeen bij de prof. ruiters tot nu toe mijn ziens ontbreekt, .

dan heb je gewoon een keer pech gehad, want er zijn echt wel semi-profs/ professionele mensen die het heeeel anders aan zullen pakken!!!!
[/quote]

huh, wat raar
Als er vaak door mensen met een zachte hand gereden word is het wel door de profs.
En die weten ook dat je met geduld het meeste berijkt, of het moet gewoon een etterbak zijn, die word dan een keer aangepakt.
En dat geld ook met kennis.
Als je wilt dat je paard echt goed gereden word, kun je er juist beter een prof op zetten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:19

Is het misschien een optie om die ene keer in de week te regelen dat ze les krijgt van iemand en die les dan te betalen.

Het meisje dat mijn hengstje rijdt (omdat ik te groot ben) krijgt zelf ook geen geld maar ik betaal haar rijles met de hengst. Op die manier kan ik bepalen van wie ze les krijgt.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:31

Ik heb ook altijd paarden gereden voor anderen en doe dit nog altijd voor niets. Het enige wat ik altijd vraag is dat als er meerdere op rijden dat er afspraken worden gemaakt over hoe de eigenaar zijn paard bereden wil hebben. Op veel andere stallen reden er nl ook kinderen op de paarden zonder begeleiding en van mij werd verwacht ze op L-niveau te brengen terwijl dat door anderen werd afgebroken. Ik ben zelf goed gaan oppassen met wat ik aanneem. Gelukkig heb ik vorig jaar een super adres gevonden en voel me daar thuis. Maar ik zou nooit geld geven voor iemand die op mijn paardje rijd, als je in een manege gaat rijden moet je er voor betalen, het is dus een voorrecht een leuke verzorgpony/paard te hebben.

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:07

Als bijrijder voor mijn paard, zou ik wel geld vragen. Maar als ik bijvoorbeeld niet kan en zou vragen of iemand anders een keer Impo wil rijden vraag ik daar natuurlijk geen geld voor.

Ik rij zelf ook wel op andere paarden van mensen maar daar wordt ik dan voor gevraagd. In zo een geval betaal ik er niets voor.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:45

Ik rijd een pony voor iemand anders (ben niets wat betreft wedstrijdniveau, maar kan wel op L/M1 niveau rijden), die pony loopt voor de kar in het M, en train hem dus. Op de dagen dat het nodig is. Hier krijg ik niets voor, en wil dat ook niet. Ik kom elke dag daar, en help als het nodig is, de eigenaar kan altijd op mij rekenen en ik op hem.
Vorige zomer wel een pony ingereden, die stond op stal, maar was van iemand anders. Daar kreeg hij geld voor, en ik ook iets. Heb die pony alles tot en met B geleerd onder het zadel. En ook verkeersmak gemaakt.
Ik zou niets betalen, maar ja, dat is mijn mening.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 23:29

ik heb vandaag onderstaande mailtje binnen gekregen dat me erg aansprak.

Hé anke,

ik kwam je advertenie tegen op marktplaat.nl.
Ik voel me wel aangesproken tot jouw verhaal.
Zelf heb ik een tijdje terug onze eigen merrie van drie jaar ingereden.
In drie maanden tijd had ik haar m niveau dressuur ( dit kwam omdat zij
snel
genoeg leerde )
Ook kon ik al binnen drie weken probleemloos met haar buitenrijden.
Zij was een veulen van een eigen merrie( KWPN Heara) , en haar vader is
en
Engls Volbloed ( Katell XX ).
Zij was niet echt de makkelijkste maar met geduld en duidelijkheid heb
ik
haar toch zover gekregen.
Ik rij nu zo'n tien jaar, waarvan 6 jaar echt rijden inhoudt.
Als je meer wilt weten kun je me mailen en/ of bellen (heb het nummer even weggehaald ivm privacy)
Ik ben overigens 20 jaar

ik heb haar gevraagd om een keer proef te komen rijden, ik hoop dat het wat wordt.
Klinkt goed toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:38

Ik vind een 3-jarige binnen 3 mnd op m niveau hebben lopen wel erg onwaarschijnlijk, vraag me af of de rest van haar verhaal dan wel waar is!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:47

hmm 3 maanden t/m het M ingereden...

maar ja als ze bedoeld dat het paard dus schouderbinnenwaarts kan, en wijken enzo, maar wrsch zonder goed ruggebruik, en zonder de achterhand erbij, de paarden die ik heb ingereden(zat er dan 2x per week op soms 3x) liepen met een halfjaartje een goede, nette B proef, en konden ook wat wijken, en liepen echt eerlijk over de rug, achterhand er goed bij, netjes in balans, kan me niet voorstellen dat je dat binnen 3 maanden ook kan leren ook al leert het paard nog zo snel, voor de M oefeningen moet een paard spieren&conditie hebben dat bouw je niet binnen 3 maanden op!

maar als ze je aanstaat en ze wil regelmatig rijden, kan je haar altijd een keertje laten proefrijden he!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 14-06-03 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:53

precies, bovendien was het volgens haar nog een lastig paard ook!

Renske20, voor wat jij beschrijft (goed B) is 6 mnd al best snel, sneller wil echt niet!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:02

klopt, maar tot nu toe is het nog wel gelukt, pasje wijken leren ze ook snel, maar niet binnen 6 maanden zo goed dat ze een L proef kunnen lopen!en ik heb er altijd goede begeleiding bij gehad, dat scheelt ook al de helft.

ben allang blij met een goed stuur, goede rem, en dat ze in evenwicht lopen, goed op eigen benen en mn handen volgen.

heb je dat voor elkaar, dan rij je wel een nette B proef, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het sneller voor elkaar zou hebben!

wat wel scheelt is dat die paarden van te voren wel werden gelongeerd, en zodra ze onder t zadel zijn, werden ze af en toe op dagen dat ik niet rij, gelongeerd met bijzet of gogue, dus ze hadden al wel wat conditie, en ook het ruggebruik en de hoofd-hals houding werd getraind, dat scheelt veel met het rijden!

maar in 3 maanden op M niveau, maak er 3 jaar van, dan geloof ik het! oke sneller kan ook wel, maar 3 maanden bestaat niet!
iig als het correct gereden M oefeningen zijn, geloof ik het niet!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 00:04

hihi, misschien heeft ze het allemaal een beetje overdreven om indruk te maken (sommigen zijn al jaren hopeloos op zoek naar een paard om gratis te rijden)

Ach ik zal wel zien, als ze haar lekker en netjes rijdt, vind ik het al prima!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:33

je kan een paard in notime natuurlijk de knoppen erop rijden, kijk Marca kan ook wisseld, maar of ze rijtechnisch kloppen...........dachutnie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:57

In 3 mnd M niveau is echt onmogelijk!
Voor dat niveau heeft een paard heel wat kracht nodig voor het uitvoeren van de gevraagde verzameling. In 3 maanden bouw je die spieren niet op en in die tijd hebben banden en peezen al helemaal geen tijd om uit te harden. Doe je dat wel dan overvraag je een paard en wordt je een vaste klant van de DA.
Absoluut een overenthousiast persoon die niet zo veel kaas heeft gegeten van klasseringen en dressuur. Als deze persoon dat toe kan geven dan is er misschien nog hoop. Als het een zeer zelf-ingenomen persoonis, zie er dan maar snel van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:58

Jij zegt wat ik wilde schrijven Jippie Lachen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 16:47

Nu nog beter nieuws:

vertelde vandaag tegen karlijn (meisje op stal met diverse kampioentitels op haar naam en overwinningen)
Of zij niet nog iemand weet.....ze zou eens navragen.
ik durfde het haar niet te vragen ze traint namelijk 5 dagen per week met haar paard!
komt iemand anders zeggen dat Karlijn het ook leuk leek om te doen, ze wilde wel dat er een vegoeding tegenoverstond (durfde het dus ook niet tegen mij te zeggen dat ze het zelf wel wilde doen....)

blijkt dat ze als ze haar paard getraind heeft nog veel tijd over heeft en die van mij ook wel wilde doen en min. 3 keer per week lukte makkelijk.
Ze weet alleen nog niet wat ze ervoor wil hebben, daar zou ze even over nadenken....maandag hebben we afgesproken....het hoefde niet zoveel te zijn zei ze wel.....
dat zou echt top zijn een Z-springamazone!!

Maar goed, het moet natuurlijk niet te gek duur zijn....maar ze vind het allang fijn, dan kan ze namelijk nog meer trainen! en die van mij is ook een springer....dus dat komt geweldig goed uit!

Maar ik laat het natuurlijk nog wel even weten....!

trouwens bedankt voor jullie reacties.