Wat werkt wel tegen agressieve pramen/horzels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:17

Ik gebruik meestal een plantenspuit met daarin Dettol met azijn aangelengt met water.
Dit werkt redelijk.
Maar als een paard gaar zweten, werkt er helemaal niets meer.

In de auto heb ik meestal veerust liggen.
Het potje dettol/azijn is 1x opgevallen in de auto en had gelekt, pffff dat heb je nog weken geroken
En dan is een spuitbus wat makkelijker Lachen

Maar ik ga nu overdag ook het bos niet meer in, alleen smorgens heel vroeg, of savonds heel laat.
Je paard en jezelf komen anders helemaal onder de bulten terug.
Want ze steken door elke vliegendeken, broek en shirt heen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:15

Tsja geen boom bij ons te bekennen en ze zitten er toch.
Par heeft er al sowieso minder last van dan de anderen, zag van de week 2 bulten en bij een ander paard zat alles onder.

Ik ben vandaag trouwens haar heldin want heb er 1 doodgemept Haha!
Die zat al de hele tijd rond haar bips te vliegeren.

Ik gebruik verder Atex gel voor op haar hoofd.
Ik smeer ook wat uit op de rest van der lichaam en heb er dus weinig tot geen last van.
Het stinkt verschrikkelijk naar citroen en menthol achtig iets.

Maar zoals dus al getypt houdt het niet alles weg, maar op haar hoofd komen ze dus helemaal niet en in verhouding tot de rest van de paarden heeft ze er heel erg weinig last van.

Dus misschine ook iets voor jou om uit te proberen?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:01

Arch! Ik heb het zelfde probleem. We hebben nu even een plaag! 50 STUKS op mijn paard! Niet leuk meer. Hij werd zo gek van die beesten dat hij ging rennen en rollen, en raar springen enzo. Ik wordt zelf ook aangevallen als ik buiten kom. Het duurt geloof ik niet zo heel lang meer voordat de dazen tijd voorbij is, maar ik kan niet wachten en mijn paarden ook niet. 50 stuks, da's toch niet gezond meer Boos!
O ja, ik ben er ook allergisch voor. Lekker he? Zo'n enorme bult die anderhalve week blijft zitten jeuken en pijn doen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:24

Jura schreef:
Pramen? Verward Bedoel je niet dazen en horzels?

Ja, zo noemen ze die steekbeesten hier. Maar het is denk ik hetzelfde als horzels en dazen.

Voorlopig ga ik maar evenniet uitrijden en ik ga dat dettol mixje eens proberen.